Aankondiging Server update gaat gebeuren - 17 april 2025

Nou als eerste een compliment vanaf mijn kant. De (blauwe) kleuren zijn prima. Misschien de belangrijkste teksten een tint lichter, maar voor mij is het nu al prima.

Verder ook geen problemen met het uploaden en/of plaatsen van afbeeldingen of dergelijke. Ook het bekijken en vergroten van afbeeldingen werkt super en snel; ook via mobiel.

Daarnaast is het forum echt vele malen sneller geworden voor mij. Waar soms nog wel eens gewacht moest worden, daar staan de berichten (zelfs met grotere plaatjes) vrijwel direct op het scherm. Hulde!

De rest komt nog wel en heeft zeer zeker geen prioriteit. Tapatalk of hoe het ook mag heten gebruikte ik nooit. Want ik hou niet van onveilige programmatuur.

Voor mij werkt het forum zoals je mag verwachten. Snel, goed en stabiel. Dat was de prioriteit, tesamen met alle galleries weer actief te krijgen. Het tweaken of finetunen komt de komende periode wel. Een forum upgraden en één of zelfs twee major versies overslaan is een immense klus en komen altijd met allerlei vervelende problemen; addons die niet meer werken, themas die niet meer werken en talloze andere kleine problemen. Het meerendeel heeft hier geen kijk op helaas.

Heb wel een tip; maak een samenvatting van wat in deze thread gevraagd wordt (soms wel meerdere keren herhaald) en plaats dit in een nieuwe post en dat hier naar gekeken wordt of in behandeling is. Dan stopt men met herhalen vanzelf.

Nogmaals niks dan lof!

kan nog steeds geen foto's aan mijn albums toevoegen....
zie vorige opmerking van mij enige bladz. terug ....
Ik heb alleen het probleem dat ik geen foto,s kan uploaden naar mijn albums.
De foto wordt geladen, maar gelijk daarna komt er een streep door het foto nummer .
Als je dan saved, krijg je de melding dat er geen media is...?
Ik heb Jpg en png geprobeerd, beiden geven hetzelfde euvel...
Ik heb mijn instellingen na gekeken, maar kan niets vinden wat hiermee te maken zou hebben.

Groetjes, Charlotte.

Het aparte is dat er ook geen foto's uit je albums verwijderd kan worden ?
Ik snap niet dat er wel fotos geplaatst kunnen worden bij div onderwerpen ?
Helaas is niet alle vernieuwing een verbetering :confused:

Ik snap niet dat er wel fotos geplaatst kunnen worden bij div onderwerpen ?

Je kan wel foto`s plaatsen o.a. via copy/paste, dat heb ik bij enkele verslagen nu gedaan. En dat is geen enkel probleem als je af en toe een afbeelding wilt plaatsen.

Maar het is helaas geen optie voor mij en anderen om op die manier de bouwverslagen op dit forum bij te houden. Zelf heb ik bijvoorbeeld inmiddels meer dan 40 bouwverslagen en meer dan 7000 foto`s op het mbf staan... Dan is het handig, en voor mij persoonlijk heel overzichtelijk, als de foto`s, zoals het voor de forum migratie was, per verslag in een album op het mbf staan.
Dat staan ze nu ook en dat is heel fijn (!) want daar ging het bij eerdere modelbouwforum migraties mis. Alleen kunnen er nu dus geen foto's aan de bestaande albums toegevoegd worden.

Aangezien er sinds 16 april geen foto`s meer zijn geplaatst in de albums op het mbf lijkt het me een algemeen probleem, zie ook de reactie van o.a. Charlotte.

Ik denk dat Olaf en zijn team er mee bezig zijn. Tot die tijd lekker doorbouwen dus, het updaten van de verslagen komt wel wanneer de problemen met de albums zijn opgelost.

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Het is thans mogelijk om foto’s vanaf browser, in deze Firefox op zowel PC als Mobiel in de draad te posten.
Kan alleen niet in deze draad, om vervuiling tegen te gaan.
Maar inmiddels wel in mijn bouwdraad.

Boven in de balk het ‘schilderijtje’, of onderin via knop ‘Attach files’…ben is thans naar een map te sturen.

Het blauw met grijzige letter, blijft slecht leesbaar. Mijn ogen hebben nog geen staarbehandeling gehad met fixed optiek. Dat zal het wezen. Kleiner corps loopt dicht, wat in een lichte achtergrond niet het geval is, tekst gewoon leesbaar blijft.
Schele koppijn krijg je ervan…

Gr Bas

Laatst bewerkt:
o_O.en de Royal stijl , heb je daar ook moeite mee ? Die moet voor jou beter leesbaar zijn.
Die is veel beter leesbaar? Maar was nog niet geheel functioneel in alle facetten?
30 jaar senior ontwerper geweest, ken de klappen van de grafische zweep.
Staat er wel in de aanhef in een zwarte balk ‘Royal’… maak er dan maar direct KLM van…

Alleen kom ik ‘Royal’ in mijn telefoontje dan, rode vlakken tegen met grijze text voor de links, in de lijst met reacties.
Nader tot tomatensoep met onzichtbare ballen! o_O Whoeha. Kan niet de bedoeling zijn. Komt vast nog wel goed, kwestie van geduld.

Wellicht zijn er wat meer preferente instellingen te verzinnen naast dit blauw, en wat meer te koppelen aan ons oude forum, naast de ‘Royal’. Zou me niet verbazen als dit gewoon kan.
Moin!

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Dag mensen,
Eerlijk ben ik deze week niet aan toe gekomen om naar het forum te kijken... Gisteren is er wel een iets andere tekst kleur gekozen, hopelijk is dit opgevallen :)
Ik was druk met werk en andere zaken.

Het album gaan we naar kijken.

Wat betreft tapatalk is dit definitief ten einde, er is geen addon voor Xenforo welke ik kan vinden geschikt en getest. Ook de ondersteuning laat te wensen over, en voor 1 app ga ik het forum niet slopen.

Op de oude omgeving zaten diverse addons welke niet mee konden ivm de compatibiliteit van de nieuwe versie, ik moet ze allemaal nalopen welke nog weer te gebruiken zijn op deze versie, je kunt niet zomaar een oude addon weer installeren.
Voorheen hadden we een testomgeving op de server staan om te testen en te slopen maar die hebben we nu niet meer. Ik moet dan iets voorzichtiger zijn met addons installeren als ik niet zeker weet of ze werken.

Maar zoals gezegd intussen helpt een bedrijf met problemen te kijken op de achtergrond en ik kijk ook als ik er tijd voor heb..

Olaf

Even een korte instructie:

1. Ga naar "New Posts"
2. Klik rechts op "Filters"
3. Klik op "only selected nodes"
4. Houdt SHIFT ingedrukt, en selecteer de delen van het forum die je wilt volgen.
5. Klik op "save as default" om de instellingen te bewaren.

Je hoeft niet elk subforum apart aan te klikken.
Als je bijvoorbeeld "Algemeen modelbouw" aanklikt, betekend dit dat ook alle onderliggende subcategorieën worden meegenomen.

Dank je prop-er voor de uitleg van het filter!

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Ik heb net weer even getest en >> het lukt nu om foto`s naar de albums te uploaden!!! << :thumbsup:
Heel erg fijn dat dit weer werkt, dank voor de gedane moeite!!
We kunnen de bouwverslagen weer updaten :yes:

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Even een korte instructie:

1. Ga naar "New Posts"
2. Klik rechts op "Filters"
3. Klik op "only selected nodes"
4. Houdt SHIFT ingedrukt, en selecteer de delen van het forum die je wilt volgen.
5. Klik op "save as default" om de instellingen te bewaren.

Je hoeft niet elk subforum apart aan te klikken.
Als je bijvoorbeeld "Algemeen modelbouw" aanklikt, betekend dit dat ook alle onderliggende subcategorieën worden meegenomen.
En als je alleen maar een mobiel hebt hoe werkt het dan?

Back