Aankondiging Server update gaat gebeuren - 17 april 2025

als je niet duidelijk uitleg geeft blijft dit terugkomen , en een beetje vriendelijk reageren helpt ook .
Begint beetje vervelend te worden als je geen opbouwende kritiek of opmerkingen mag plaatsen
Er zijn hier inmiddels 7 pagina's met kritiek, complimenten en uitleg. En op iedere pagina is wel eens iets gezegd over de kleur. Men mag toch verwachten dat men ook iets zelf kan teruglezen. Ik kan me de frustratie voorstellen van het moderator team. Ze steken heel veel tijd hierin. Alles moet handmatig bijgesteld worden. Dat is voor ieder onderdeel hetzelfde werk. Die tijd stoppen ze erin voor jullie/ons, dus een beetje geduld en meeleven mag. Ik vind het knap dat men dit voor ons hier doet. Het enigste wat wij hoeven te doen is dit topic te lezen om op de hoogte te blijven en een beetje geduld opbrengen.

Het was zeker niet kwaad bedoeld maar het is wel een beetje vervelend dat mensen niet zelf de kleinste moeite nemen om iets te lezen. En dat is niet alleen hier maar over het hele internet wordt het een gewoonte om zonder enige eigen onderzoek de meest simpele vragen te stellen en te wachten op een antwoord. Zeker als je in dit topic waar alles in te lezen is nog zo'n vraag durft te stellen.

Even over de mods, die staan ook op een afstand te kijken wat over hun heen komt want wij zijn niet diep inhoudelijk betrokken en hebben ook geen rechten met wat er allemaal technisch aan het forum gedaan wordt.

Ik weet van vroegah de discussies nog rond het hele kleurengebeuren, het is feitelijk onmogelijk iedereen tevreden te krijgen
Persoonlijk vind ik de huidige kleurstelling ff wennen
maar ondertussen kijk ik er weer ff tegenaan, en eigenlijk vind ik dit wel een rustige kleursetting.

Dat er soms dingen op een iets andere manier gaan als eerst zal ook niet het probleem mogen zijn.
als we maar even weten wat de problemen zijn, en hoe het nu zou moeten gaan.

En wat Roelof al meld, de mods zitten met name op inhoud, wij kunnen in de techniek niets doen.
er is nu dus een zeer select groepje bezig om het geheel weer kloppend te krijgen, en te testen wat wel/niet werkt
laten we ze ook even de gelegenheid geven om hun werk te doen..

Ik vond de functie "bewerk" weleens handig, kon je na een uur nog steeds je tekst aanpassen. De kleuren vind ik prima.

De keuze uit 2 kleuren is prima , alleen weten veel mensen het kleine icoontje met kwastje linksonder de pagina niet te vinden

ik snap dat wel, wellicht een idee om de standaard keuze de witte te laten zijn en de keuze keuze de blauwe.

Beetje veel (meer dan 2 :) ) veranderingen in 1 klap kan wat veel zijn om in 1 x door te voeren. Gebruikers komen hier immers niet om forums te snappen maar om inhoudelijk iets te brengen en halen.

Wel jammer dat je geen foto's meer vanuit je album naar een topic kunt brengen, maar dat je dit rechtstreeks moet doen.
Hoop dat dit nog aangepast kan worden tzt.

Ik zie nergens het (sub) forum aerodynamica, of kijk ik er overheen? Een andere vraag: ooit heb ik bij de setup aangegeven dat ik alleen die en die forums wil zien, Ook die vind ik niet bij mijn instellingen....

Ik heb het een paar weekjes aangezien zonder me te mengen in de kritiek en/of lofprijzingen.
Het ligt niet in mijn aard om meteen mijn mening te geven; eerst eens de kat uit de boom kijken, want vaak moet er nog wat 'getuned' worden. Zo ook hier; neem alleen maar het onderwerp 'kleur'.

Over het algemeen ben ik best tevreden met de nieuwe opzet.
Ja, sommige dingen zijn anders.
Gelukkig ben ik geen autist en kan ik veranderingen prima verwerken.
Kleur en lettercontrast? Prima.
Lettertype? Ook goed. Schreefloos, dus redelijk rustig ogend.
Andere opties? Ik kan foto's plaatsen, ik kan citeren, kopiëren en plakken...
Kortom: Ik ben er tevreden mee...

Dank aan diegenen die er hard aan hebben gewerkt!

Prop-er. Afgezien dat het op deze manier aardig verstopt zit, krijg ik het niet voor elkaar volgens je lijstje:
Even een korte instructie:

1. Ga naar "New Posts"
2. Klik rechts op "Filters"
3. Klik op "only selected nodes"
4. Houdt SHIFT ingedrukt, en selecteer de delen van het forum die je wilt volgen.
5. Klik op "save as default" om de instellingen te bewaren.

Je hoeft niet elk subforum apart aan te klikken.
Als je bijvoorbeeld "Algemeen modelbouw" aanklikt, betekend dit dat ook alle onderliggende subcategorieën worden meegenomen.
Als ik in de lijst met subfora van bvb algemeen modelbouw en SHIFT ga werken, pakt hij alles wat er boven zit, ook de fora die ik niet had aangeklikt.
OK OK, ik zie nu dat ik ook met CTRL kan werken en de fora/subfora naar believen kan highlighten...

Laatst bewerkt:
@Olaf Wevers > Er viel me net nog een nieuw gedrag op: de functie "markeer forums als gelezen" doet ook echt dat: hij markeert het HELE forum als gelezen, niet alleen waar je in staat. Mocht dat nog in te stellen zijn is dat "voor ooit" misschien nog 1 voor de wensenlijst.

Groeten
Hein

In ieder forumdeel heb je zo'n button, het markeren gebeurt dan alleen in dat forumdeel. Toevallig al gebruikt.

Oh, dat zal ik nogmaals testen dan. Ik probeerde alleen de markt op gelezen te zetten en hij deed het hele forum. Vreemd.

Edit: net nogmaals getest. Onder markt / te koop / overig gaan staan, mark forums read. Daarna is het hele forum vanaf het toplevel op gelezen gezet.

Hmmm.... bugje?
Omdat ik een aantal delen van het forum volg en dan ook beheer heb ik al die delen 1 voor 1 voor het gelezen moeten resetten.

Heb het al eens opgebracht, maar nogmaals de vraag of het editen van een eigen bouwverslag weer terugkomt. Ben niet ontevreden met de nieuwe opzet, maar mis wel een eenvoudige gebruiksaanwijzing. Zo die er is, graag een verwijzing waar te vinden. Bij voorbaat dank. Gr. Klaas.

Bert, Normaliter kon je een bericht met bewerk nog enige dagen aanpassen. Dat is min of meer nog zo. Bij de oude layout kon je als starter van een verslag aanpassingen blijven doen. Zelfs in de bijdragen van anderen. Gr. Klaas.

Back