Aankondiging Server update gaat gebeuren - 17 april 2025

Een functionaliteit die ik nu mis, of niet kan vinden, is het "verbergen" of filteren van delen van het forum.
Zo heb ik bijvoorbeeld geen interesse in heli's, auto's of schepen.
Als ik nu op "new posts" klik, krijg ik alle nieuwe posts van het hele forum te zien.
Voorheen kreeg ik op deze manier alleen nieuwe posts te zien van onderwerpen die wel mijn interesse hebben, wel zo overzichtelijk.

Een functionaliteit die ik nu mis, of niet kan vinden, is het "verbergen" of filteren van delen van het forum.
Als ik nu op "new posts" klik, krijg ik alle nieuwe posts van het hele forum te zien.
Voorheen kreeg ik op deze manier alleen nieuwe posts te zien van onderwerpen die wel mijn interesse hebben, wel zo overzichtelijk.
Die functie mis ik inderdaad ook heel erg.
Het grappige is wel dat er nog veel meer gepost word dan ik dacht.
Hopelijk komt dat tzt weer.

Laatst bewerkt:
@ramses en @Peter Houweling...
Wellicht is aanpassen via de brouwser dan maar een optie.

Wat betreft de foto's, verklein ik niet eens meer, gaan via bureaublad, of via een map pardoes in de opmaak van de bijdrage.
'Drag and draw', niet anders dan in een opmaak in Adobe Indesign. De prent is dan al op de raid schijven geplempt.
En heb dan ook al lang geen aangevuld MBF foto archief meer.

Via de telefoon in een prent uploaden heb ik nog niet getest.
Met een mobieltje blijft het fikkengekloot en vogelgehannes.
Liever een gedegen toetsenbord en twee grote schermen, autocorrectie minimaal.

Overigens is deze schermletter nu niet bepaald ontworpen om diapositief een goed leescontrast af te geven.
Er zijn betere...

Een greep uit de kast van dichtlopers...
"Segoe UI", "Helvetica Neue", Helvetica, Roboto, Oxygen, Ubuntu, Cantarell, "Fira Sans", "Droid Sans", sans-serif

Vandaar dat al die kinders op deze wijze goed de ogen weten te verzieken op een telefoonje... ogen kapot geaccommodeerd...

Gr Bas

Om één of ander reden lukt het niet meer om foto's met JPG bestand te uploaden.
Niet op volle groote en ook niet verkleind.
Geprobeerd via pc en via smartphone.

Het gaat ook niet om de opslag bij een forum, het gaat om het dataverkeer wat er op gegenereerd wordt. En daar betaal je voor als eigenaar.
Geen probleem gecomprimeerde foto's te tonen als je door een thread scrolled, zolang je maar een mogelijkheid hebt ze te downloaden later in de originele resolutie of bij echt bestuderen van de foto's kan klikken en zoomen.

Ik kan wel foto's attachen op laptop/desktop en mobiel, maar krijg deze niet in het bericht. Dit lukt onder windows wel als alternatief met het image icoon, voor één foto, maar op de mobiel kun je niet slepen. Dit is wel een must have. Lukt het iemand anders wel om met mobiel (iphone) fotos te publiceren? Ik kan dat nu niet meer, wat het forum onbruikbaar voor me maakt. Vroeger was er een knopje waar je de foto's na attachen (wat dus wel lukt) selecteerde (één of meer of alles vinken) en toevoegde.

Net even getest... drag and draw werkt alleen op de PC/Mac, Firefox browser, maar niet in Firefox op de IFeun.
Copy/paste werk in het geheel niet.

Lijkt me dat deze optie nog niet is geactiveerd.

Gr Bas

maar gebruikt verder niemand een app zoals tapatalk? daar werk het niet meer. blijkbaar ben ik de enige?
ik heb ook reddit gedownload maar daar zit het forum iig niet in.

Tapatalk willen ze niet meer ondersteunen omdat het te duur is. Dat was de reactie van het beheer. HEEEEL erg jammer, zonder Tapatalk gebruik ik het forum niet graag meer.

Tapatalk is ook wel berucht door matige beveiliging.
Maar met het nieuwe forum mis ik het niet.
Enige is dat andere fora dan wat eenvoudiger te kiezen waren.
Maar daar ben ik nu weg, teveel oude garde die enorm overheersen en decwaarheden in pacht denken te hebben.

Tweede poging :(
Hoe kan ik forums die ik niet wil volgen ( vb. Modelhelikopters - Modelspoor ) verbergen?
Vroeger kon je zelf selecteren wat je wou zien.

Back