Aankondiging Server update gaat gebeuren - 17 april 2025

Uiteraard gebruik je op je mobiel geen shift. Op mobiel zie je voor de te kiezen subfora een vakje staan, wat je met een aanraking kunt selecteren.

Ik snap eigenlijk deze discussie niet. Zo moeilijk is het toch niet?

Ik zit op een androit tablet, wert prima. Eenigge opmerking is! Bij nieuwe berichten krijg ik een hele lijst van berichten die ik al gelezen hebt. In de oude alleen de ongelezen.
Grt peter

Olaf, dank voor de tekst kleur aanpassing. Het contrast is een stuk beter geworden zo. Merci!
(Je kunt het verschil nog zien met de edit box als je een nieuw bericht typt, best wel duidelijk.)

Ook bij mij gaat foto's uploaden weer goed.
Olaf, goed gedaan ,dankjewel !

Groetjes, Charlotte.

Helaas werkt het selecteren en plaatsen van media uit de albums in je topic niet op de oude manier met het "schilderijtje " links naast de smiley in de balk hierboven.
Als je daar op klikt wordt er naar een map op je pc gevraagd....

groetjes, Charlotte.

Laatst bewerkt:
Foto’s selecteren en plaatsen uit je eigen media albums hier op het forum gaat helaas niet meer , ook verwijderen van losse foto’s uit album gaat niet . Ook niet in andere onderwerpen, icoontje van foto album is er ook niet meer.

Je hoeft niet elk subforum apart aan te klikken.
Als je bijvoorbeeld "Algemeen modelbouw" aanklikt, betekend dit dat ook alle onderliggende subcategorieën worden meegenomen.
Dat ervaar ik anders. Als ik "Algemeen modelbouw" aanklik, en bijvoorbeeld subforum "Accu & laad techniek" niet, dan verdwijnt een topic in dat subforum, althans in de lijst van ongeopende, niet nieuwe berichten.
Ik ga 'm nu weer uit de filterlijst halen, als iemand als test daar een berichtje in wil zetten probeer ik dat over een tijdje nog eens.

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt het ook niet en als je geen Engels ken hou het helemaal op.
Ik wacht eerst tot we weer een Nederlands forum hebben.
Tot die tijd beoefen ik geduld.

Als ik "Algemeen modelbouw" aanklik, en bijvoorbeeld subforum "Accu & laad techniek" niet, dan verdwijnt een topic in dat subforum, althans in de lijst van ongeopende, niet nieuwe berichten.
En nu dus ook kunnen testen in de nieuwe, ongelezen topics. Conclusie: ook alle subforums die je wilt zien en lezen in de filterlijst aanklikken.

Bij mij werkt het ook niet en als je geen Engels ken hou het helemaal op.
Ik wacht eerst tot we weer een Nederlands forum hebben.
Tot die tijd beoefen ik geduld.

Dat van die topics wel/niet laten zien bij nieuwe berichten werkt bij mij wel. Ben ik wel blij mee, ik heb veel respect voor alle vormen van modelbouw maar kan ze niet allemaal tegelijk bevatten.

Engels heb ik geen problemen mee maar vind het wel wat vreemd, daar zijn meestal uitgebreide taalbestandjes voor.

Zo te zien is de taalmodule nog niet geinstalleerd of geconfigureerd. Zodra dat gedaan is kan iedereen zelf kiezen voor een taal en kan het forum als standaar in NL gezet worden. Of de voorgekookte vertaling helemaal gaat kloppen is nog maar de vraag maar voor de basis dingen van de meestgebruikte pagina's zal het wel lukken. @olaf Mocht dat wat moeizaam klinken (door AI vertaling of zo) dan wil ik er wel doorheen fietsen om te corrigeren waar nodig of gewenst.

Weet niet of er al een topic is hierover,maar sinds kort is de gehele kleur van Modelbouwforum aangepast,alles is nu donkerblauw.
Ben ik de enige die het eerst in de oude kleuren overzichtelijker/fijner vond?

Hey Allemaal,
...ik ben ook actief op het modelltruck.net forum, en wat blijkt ? de nieuwe layout hier lijkt heel veel op die van modelltrucknet....
...daar kun je ook wel albums aanmaken, maar die foto's kun je dan niet in je draadje laten terugkomen...
...daar post ik dan dus ook al jaren foto's via het linkse schilderijtje icoon naast de smiley hierboven, en tot op heden daar nog nooit foto's kwijt geraakt in mijn verslagen...
....dus het hier dan ook maar zo doen op hoop van zegen ;)

Groetjes, Charlotte.:bye:

Weet niet of er al een topic is hierover,maar sinds kort is de gehele kleur van Modelbouwforum aangepast,alles is nu donkerblauw.

Als je linksonder op het scherm kijkt zie je een klein kwastje met daarachter Default blue 2.2 of Royal . als je hierop klikt kan je de pagina in een andere kleur setting zetten , beter en eenvoudiger te lezen ( naar mijn mening)

Wat dacht je van dit topic? Er is hier al genoeg geschreven over kleuren en andere klachten....

Back