Aankondiging Server update gaat gebeuren - 17 april 2025

Dat is nu het lastige denk ik voor ons, ik zie veel verschillende verzoekjes voor de kleuren. Iedereen blij maken zal een lastige klus worden.
De oude template was niet compatible met deze versie van het forum, als ik deze weer zelf wil maken ben ik denk ik dagen bezig daar het een super uitgebreid systeem is om layouts te maken..
Ik ben eerst nu een paar dagen bezig geweest met het weer aan de praat krijgen, alles draait nu op de laatste versie.
Op Xenforo forum draai je ook veel met addons en deze zijn allemaal gesneuveld ook omdat ze niet compatible waren. En de goede addons kosten natuurlijk weer geld. Er zijn ook gratis addons maar moet ik mij in verdiepen.
Eerst even pasen, fijne paasdagen iedereen
Hallo Olaf,

complimenten voor de upgrade - en wat een werk als een upgrade niet vanzelf goed gaat. Succes!

Wat betreft de kleuren: ik zou zeggen wanneer je er aan toe bent, focus alleen op verhogen van het contrast. De kleursetting went wel, de letters en achtergrond zijn alleen wat arm in contrast. Je zou kunnen proberen om de hoofdtekst net iets witter te maken dan het huidige grijs, en de dik-gedrukte (ongelezen) titels misschien nog iets witter.

De "Royal" optie werkt overigens prima als "leesbriller", dus als het zo blijft is een sticky post "Ik vind de kleuren niet leuk - wat nu?" ook een prima oplossing.

Ik vond het blauwe beter om naar te kijken maar linkjes werden slecht zichtbaar als ook het wel/niet gelezen topic aanduiding een amper kleurverschil kende. Stille hoop dat er een gratis of betaalbaar pakket aan templates te vinden is om het voor iedereen prettig te maken.

Hallo Olaf, ziet er allemaal weer goed uit !
Ik heb alleen het probleem dat ik geen foto,s kan uploaden naar mijn albums.
De foto wordt geladen, maar gelijk daarna komt er een streep door het foto nummer .
Als je dan saved, krijg je de melding dat er geen media is...?
Ik heb Jpg en png geprobeerd, beiden geven hetzelfde euvel...
Ik heb mijn instellingen na gekeken, maar kan niets vinden wat hiermee te maken zou hebben.

Groetjes, Charlotte.

Laatst bewerkt:
Top dat je nu topics kan bookmarken. Zo handig als je iets terug wil vinden.
Mis alleen de topic tools, zo kon je bepaalde topics die oninteressant zijn onzichtbaar maken om je overzicht beter te houden. Blauwe kleur went, we zien wel wat het word. Voor de leesbril dragers en oudere die moeite hebben met contrast is er de royal. Foto's zien er stukken beter uit. Dat is 100% verbeterd. Top werk jongens ga zo door.

Hallo Olaf, ziet er allemaal weer goed uit !
Ik heb alleen het probleem dat ik geen foto,s kan uploaden naar mijn albums.
De foto wordt geladen, maar gelijk daarna komt er een streep door het foto nummer .
Als je dan saved, krijg je de melding dat er geen media is...?
Ik heb Jpg en png geprobeerd, beiden geven hetzelfde euvel...
Ik heb mijn instellingen na gekeken, maar kan niets vinden wat hiermee te maken zou hebben.

Groetjes, Charlotte.
Ik zie op andere fora dat er steeds meer een limiet aan het bestandsformaat wordt toegepast, probeer eens een kleinere foto.

Zou dat niet automatisch kunnen?
Ik ben daar niet zo'n held in en via WhatsApp gaat dat ook vanzelf.
Het zal wel een hoop data verminderen denk ik.

Hoi Roelof,
Ik maak mijn foto's standaard al heel laag , tussen 50 en 100 kb.
Heb een foto geprobeerd van 15 kb, maar ook daar gaat een streep door door het systeem na het uploaden....
Bovenstaand geld voor mijn al mijn albums,bij geen enkele kan ik een foto uploaden...
groetjes Charlotte.

Laatst bewerkt:
Hoi Roelof,
Ik maak mijn foto's standaard al heel laag , tussen 50 en 100 kb.
Heb een foto geprobeerd van 15 kb, maar ook daar gaat een streep door door het systeem na het uploaden....
Bovenstaand geld voor mijn al mijn albums,bij geen enkele kan ik een foto uploaden...
groetjes Charlotte.
Dan weet ik het ook niet. Iets voor Olaf om in te duiken.

Ik heb hem nu ook op royal staan maar ik neig toch naar het blauwe.
Veel rustiger. Maar smaken verschillen.
Het blauwe is id veel rustiger voor de ogen.
Absoluut geen fan van diapositieve tekst in donkere achtergronden. Maar dat komt door mijn kennis op basis van geschoolde grafische achtergrond. Ik zal geen verhandeling basis cursus typografie gaan geven.
Wat jammer, een beetje natuurkunde, hoe dat zit met lenzen kleurtjes(golflengte) en brandpuntafstand, daar wordt niemand dommer van.

Ik zie op andere fora dat er steeds meer een limiet aan het bestandsformaat wordt toegepast, probeer eens een kleinere foto.
Aangezien foto’s later op verzoek van de redactie nog wel eens in de modelbouwer bij een artikel komen ben ik flink tegenstander van het gaan beperken van resolutie. Het is ook niet echt van deze tijd, waar een terrabyte een habbekrats kost en zo maar 10 miljoen (!) hoge resolutie foto’s kan bevatten

Aangezien foto’s later op verzoek van de redactie nog wel eens in de modelbouwer bij een artikel komen ben ik flink tegenstander van het gaan beperken van resolutie. Het is ook niet echt van deze tijd, waar een terrabyte een habbekrats kost en zo maar 10 miljoen (!) hoge resolutie foto’s kan bevatten
Het gaat ook niet om de opslag bij een forum, het gaat om het dataverkeer wat er op gegenereerd wordt. En daar betaal je voor als eigenaar.

Met de resoluties waarmee veel telefoons en camera's vandaag de dag werken kan ook de opslag hard oplopen.

groetjes Charlotte.

Idem hier!
Er komt een streep door de bestandsnaam en kan de foto`s niet uploaden.
Ook ik maak mijn foto`s altijd kleiner (900px breed in mijn geval) voordat ik ze naar het mbf upload en het zijn gewoon *.jpg bestanden.

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Back