ik heb nu de zeilen set nagekeken ,en geen andere registratie nummers gevonden wel zeilen zonder registratie.vgr tonsr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wim, is dat de Highlander van de Vries die jij weer doorverkocht hebt ?Kon het niet laten
Foto van de proefvaart van de Highlander
Ze is nog wat koplastig; er later uitgetrimd
Ook nog een foto, zoals gekocht.
Tja, maar niet meer meten betekent dat er bewust of onbewust gesmokkeld kan worden. Echt moeilijk is het niet.Maar ik geef toe, er moet wel draagvlak, voldoende aantal schepen en de wens tot serieuze wedstrijden zijn om deze inspanning te doen.Ton
Ik heb de meetbrief nagekeken en daar staat het volgende vermeld over de zeilen en dat zijn de max maten andere zeilen moeten kleiner zijn
Grootzeil
A 200,0 cm
B 56,2 cm AxB x 0.5 = 5620 cm2
Fok
i 157,6 cm
J 58,7 cm I xJx 0,425 = 3931,73 cm
------------------------------------------------------
SA 9551,73 cm2
V sa 97,73 cm 2
Vsa is een formule dat moet op 100.00 cm uitkomen
Ik weet wel als de meter een A klasse moest meten moest hij in een waterbak en dat was niet even meten daar waren ze even mee bezig daarom zijn naderhand deze schepen niet meer gemeten
gr Tom
Kon het niet laten
Foto van de proefvaart van de Highlander
Ze is nog wat koplastig; er later uitgetrimd
Ook nog een foto, zoals gekocht.
Ton,vraagje ,ik ben mijn aluminium mast aan het opknappen,nu loopt er van de top naar beneden een draad welke door middel van koperen schroefjes,deze zijn in de mast geschroef,en de draad zit in de gleuven van de schroefjes gesoldeerd,nu is deze draad in de loop der jaren vergaan en dus ga ik dat vervangen.
nu komt de vraag, in mijn zeilen zitten een soort haakjes welke in het zeil met 2 punten vast zitten,deze haakje haken dan in de boven omschreven draad aan de mast.
nu zijn sommige van de haakjes ook vergaan ,groen uit geslagen ,door vocht,nu wil ik deze vervangen maar zijn deze haakjes nog tekoop en zo ja waar vgr tonsr