Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nog eentje uit de persoonlijke geschiedenis dan maar
Bekijk bijlage 439673
Een van zijn eigen ontwerp zwevers, hem kennende met E205, dit was óf op Kabbelaarsbank óf op Voorne Putten. Ik was nog blond dus 4/5/6 jaar oud en dat maakt het zo rond '81/'82/'83
Kabbelaarsbank heb ik als enige actieve herinnering dat wij daar waren toen deze voorbij kwam:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/leuk-verhaal-over-de-spaceshuttle-op-de-boeing.268108/
Ik heb dat altijd als kinderfantasie onthouden want ik heb nooit geweten dat dat echt heeft plaats gevonden maar uit dat draadje bleek dat dat ding daadwerkelijk boven Nederland heeft gevlogen en wel in 1983 en dát is precies die kabbelaarsbank periode!
Profielen :Welk profiel was het nou?
Dank je.Leuk design, de onderkant!
Nou, ik schat bij 1-2 mm roerbeweging. Echt weinig! Het was een kreng de eerste vlucht.Overigens: 15% knuppelbeweging zegt niet veel over de roeruitslag . . .
Laten we het een niet-Reynolds-geschikt profiel noemen.Scherpe rand voorkant vleugel , zelfde probleem heb je met een kiel en vrij hangend roer van een schip , niet mee te sturen.
Geen geleidelijke overgang van de stroming.
Klopt. Met het origine profiel was de Möwe altijd alles of niks op het hoogteroer. Met het nieuwe stabilo werden gelijk de bochten mooier en de landingen strakker.Laten we het een niet-Reynolds-geschikt profiel noemen.
Volgens mij staat hier op MBF ook nog het verhaal van het stabilo van mijn Raçek III / Möwe. Die had het profiel van het origineel: dikste punt op ±50%. Toen dat stabilo op een keer beschadigd was door een buitenlanding op de hei, heb ik een nieuw gebouwd met profiel S8020. Het was een compleet andere kist geworden. Serge vroeg meteen wat ik had gedaan nog tijden vlucht-1.
Mooi veldje hebben jullie daar, in the middle of nix.Gisteren, ja ik loop steeds een dag achter met posten...., weer een paar vluchten gemaakt met de Xperience Pro. Deze keer weer een camera meegenomen op de vleugel:
Polder is de afgelopen weken weer helemaal tot leven gekomen. Overal wordt gras gemaaid en de tulpen staan in bloei.
Mooi veldje hebben jullie daar, in the middle of nix.
Waar is dat?
Edit: ik zie dat je zelf uit Middelburg komt, hoef je niets te vertellen over wind enz....
Helaas, we waren in Oudeschild maar ik heb het spektakel gemist!