Is een sandow een elastiek lijn??
Erik
Erik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is een sandow een elastiek lijn??
Erik
Mijn sandow is de standaart sandow van Graupner, berekend voor Amigo's en andere Cirrussen.Voor mijn RES heb ik elastiek met ongeveer vijf kilo trekkracht. Gaat geweldig.
Diezelfde ervaring had ik gisteren ook. Geweldig. Ik was om 14u op het veld, lichte thermiek, stevig windje en m'n Fantasy bleef maar met moeite boven. Rond 15:30u vloog ik n verrassend vluchtje, idd op 180mtr werd de kist in n mum van tijd opgezogen naar de 250mtr. Daarna de thermiekstand uitgezet en lekker heen en weer cruise met n behoorlijke snelheid. Opvallend dat de kist gewoon op dezelfde hoogte bleef. Je duwt steeds tegen je hoogteknuppel, de snelheid neemt toe en de hoogte blijft hetzelfde, heerlijk. Zo lekker heen en weer gezoeft tot de stijging weer verdwenen was. Dan in speedstand weer n nieuwe bel zoeken, en zowaar, onder nog een donkere wolk, weer hetzelfde trucje uitgevoerd. Een heerlijke middag.Vanmiddag de mini-graphite uitgelaten om een uur of half vier. Tegen mijn verwachting in was het (3/4 bewolkt) nog behoorlijk thermisch! Meerdere
thermiekbellen gevonden die weliswaar hoger begonnen, rond 120 meter, maar flink doorstegen tot 300 m. Voor die hoogte en mijn ogen is de
graphite aan de kleine kant ... zal ook een kwestie van gewenning zijn.
Met dit soort "groter" weer (4 bft?) is een snellere zwever toch wel heel erg prettig. Ik kijk er naar uit om te zien hoe de supra het doet straks.
Voor mijn kippige oogjes gaat die 3.4 meter spanwijdte in ieder geval een hoop schelen![]()
Ik wil wel eens een foto zien van hoe dat apparaat in je auto past
Mijn Berlingo moet dan ongetwijfeld veel groter zijn...Bij deze: 2/3e van de achterbank uit de Berlingo verqijderen. Het andere stuk achterbank plat. Dan passen op het stuk waar de achterbank stond de 4 vleugeldelen met staartgroep. De romp kan over het ingeklapte deel van de achterbank. Precies tussen achterklep en dashboard. Plek zat!
![]()