Gisteren in ronde 5 van de F3RES wedstrijd een prachtige start gemaakt en zag dat Geert n bel had op rechts, ik met m'n Slite er naar toe, een hele diepe sink en toen als een speer omhoog en ver naar achter met de wind mee. Geert zat steeds iets hoger. Ik had al de hoop dat dit n mooie score zou worden. Op de terugweg naar doel, hij zat nog steeds heel hoog, gebeurde er iets raars. De kist zet z'n neus naar de grond en ik had totaal geen controle meer. Snel ben ik een stuk richting van de kist gelopen en toen had ik m weer om de controle direct daarna weer te verliezen. De laatste 20mtr boven de grond had ik m weer maar hij was zover weg. Snel de spoiler uit en ergens neergezet. We hadden geen idee waar. Er stond overal veel mais dus ik hield m'n hart vast.
Ik heb de auto gepakt en ter hoogte van de landing gestopt, door een veld gebanjerd alwaar ik n sloot tegenkwam van n goede 2mtr. Even rondgekeken en iets verderop n oversteek gevonden waar ik uiteindelijk in een "onkruid" veld terecht kwam. Even de omgeving gescand en tot mijn verbazing lag mijn kist, zonder schade, 25mtr verder in n struikje. Wat een geluk. Ik ben teruggereden en m'n laatste ronde van de wedstrijd met een andere kist gevlogen.
Ik ben nu thuis de lipo aan het doormeten en heb de failsafe nog eens gecheckt. Deze had iig iets te veel down.