Groot genoeg....Telt dit nu als "groot"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Groot genoeg....Telt dit nu als "groot"?
Als je ontvanger batterij leeg was, dan geeft hij toch ook geen RSSI waarde meer aan? Of was de spanning te laag voor de servo's terwijl de ontvanger wel bleef werken?In het kader van "mijn vliegervaring vandaag" of "mijn grootste blunder" ...
vandaag heeft de gloednieuwe CX5 één van zijn 9 levens opgebruikt, en ik ben weer een jaartje ouder van schrik vermoed ik.
Schitterende thermiek vlucht, voor het eerst met nieuw gemaakte ballast. Vliegt geweldig, bere-thermisch, maar het gaat net
zo hard omhoog als omlaag dus "dynamisch vliegen".
Na ongeveer een uur vlieg ik wat verder weg, een meter of honderd en opeens pats boem valt de cx5 in een soort
verticale vrille. Het is meteen duidelijk dat hij niet meer reageert op inputs - nada. Goed gekeken waar hij neerkwam, en lopen maar.
De blunder: ontvanger batterij kats leeggevlogen! (2s stond op 3V). En natuurlijk wel telemetrie beschikbaar maar geen audio
alarm ingesteld. Oeps. Vanaf nu dus wel!
Door het veld, achter de bomenrij, over de sloot, zender mee en op de RSSI kijken wanneer ik in de buurt kom. Dat werkt aardig als
afstandsmeter! Binnen no time gevonden, verticaal in een soort korenveld. Wat schetst mij verbazing: hij heeft helemaal NIETS.
0.0, geen krasje. nieuwe batterij er in, en hij vliegt weer ....
pffff!
En niet te vergeten, enkele mooie vluchten gemaakt.Zo mooi al dat hout![]()
Ja, het transportbedrijf had wat meer ruimte nodig dus hebben ze maar een halletje gebouwd pal naast het veld.
Beetje einde club verhaal want je mag niet meer uit die kant aanvliegen.
GJ