HPI Savage X FLM brushless conversion

In de E-revo BL zit de NEU 2200, deze Savöx is vergelijkbaar met een Lehner 2230, die zijn een stuk krachtiger!!!!

Wat voor vermogens hebben we het hier dan? Ik bedoel, als ze allerbij rond hetzelfde vermogen zitten, (die NEU 2200 en die Savöx dus ) en die Savöx zou inderdaad een stuck krachtiger zijn, is die NEU niet erg efficiënt bijvoorbeeld.
(Ik denk dat ik het zelf wel zou kunnen vinden, maar gezien je het zelf al wel weet, is het makkelijker voor mij om gewoon te vragen lijkt me. :) )

Wat voor vermogens hebben we het hier dan? Ik bedoel, als ze allerbij rond hetzelfde vermogen zitten, (die NEU 2200 en die Savöx dus ) en die Savöx zou inderdaad een stuck krachtiger zijn, is die NEU niet erg efficiënt bijvoorbeeld.
(Ik denk dat ik het zelf wel zou kunnen vinden, maar gezien je het zelf al wel weet, is het makkelijker voor mij om gewoon te vragen lijkt me. :) )

Ik heb eens gekeken, die Savox heeft 2220Watt en de NEU 1515 heeft 2500Watt. Dus zoals Klamath net al zei zou de NEU motor niet erg efficient kunnen zijn, terwijl met NEU motors al snelheids records zijn bevestigd, (de snelste) en ze een erg goede naam hebben dat ze juist NIET warm worden etc. Dus dat ze wel efficient zijn.
Ik heb het nog even op de Castle site nagelezen, deze motors zijn voor 85% efficient, dit betekend dus dat deze motor 2125Watt aan vermogen ook werkelijk omzet in power.
De Savox heeft dan dus een kleine 100Watt meer vermogen, maar ik geloof niet dat deze motor voor 100% efficient is. (Als dat uberhaupt kan)

En dan om de uitspraak van Joram even te quoten: 'In de E-revo BL zit de NEU 2200, deze Savöx is vergelijkbaar met een Lehner 2230, die zijn een stuk krachtiger!!!!'
Een stuk krachtiger? Je gaat me toch niet vertellen dat deze motoren 100% efficient zijn en dus 0% omzet in warmte? ALS dit zo zou zijn, dat deze motor 0% in warmte omzet, dan zouden die 4% niet 'een stuk krachtiger!!!!!!' zijn. Maar gewoon een beetje krachtiger.

Conclusie: Ik weet de efficientie van de Savox motor niet, maar ik geloof niet dat deze 100% is. Als ik moet gokken dan denk ik toch dat de NEU motor betere Watt/acceleratie heeft volgens de specs.

Mensen, je kan ze niet met elkaar vergelijken!!!!!

Jij weet dus duidelijk niks af van een Lehner 2230, dit is ene van de krachtigste motoren die in auto's wordt gebruikt, die owned je 2200kv NEU met gemak:)

De 4570 is een stuk groter dan een NEU 2200kv!!!!

Deze is 4,5cm in doorsnede en 7cm lang , de neu is zonder fins 3.6 cm in doorsnede en iets langer dan 7 cm..

Quote van de specs van de Savöx motor:

''Gemeten hoge efficiëntie van >90%''

Dit is dus een zéér efficiente motor die dus zeker met de NEU's kan meekomen;)

Greetz,
Joram

hoezo kun je ze niet vergelijken? je kijkt naar je ingangsvermogen, en je rendement, dan weet je hoeveel effectief vermogen je op de as hebt. en die vermogens kun je wel met elkaar vergelijken.
Ik kan het uiteraard mis hebben, maar aub geef me een voorbeeld of zo, want de uitleg van Byte lijkt wel degelijk logisch te zijn, zeggen dat de Leher de NEU owned (zonder enig bewijs? ) is minder logisch vind ik.

(alles wat je nu zegt is, je kunt ze niet vergelijken, maar de motor die ik koop is beter. zie je wat ik bedoel? :) )

Laatst bewerkt:
Je moet niet alleen naar rendement en vermogen kijken, een Lehner 2230 is gewoon véél sterker dan een NEU 2200.

Kijk maar eens op Youtube en vergelijk auto's met ene NEU 2200 met een Lehner 2230;)
Die motoren zijn gewoon zo krachtig dat als je iets gas geeft je auto zo op de kop ligt!

Ik zeg niet dat die ik koop beter is, ik probeer alleen maar uit te leggen dat Lehner 2230 motoren daadwerkelijk krachtiger zijn dat de NEU 1515 1Y (2200kv)!! Dat is gewoon een feit en als je me niet gelooft, google maar en kijk de bouwverslagen er maar op na:p

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Even een paar papieren feiten:

Een Castle-Neu 2200kv, is een kopie van een Neu 1500 series motor en die is uiteraard zwakker dan een Lehner 22 series motor omdat dat een grotere motor is.

De Castle-Neu 2200kv motoren die gebaseerd zijn op de neu 1515 motoren hebben een diameter van 39mm en een lengte van 69mm. De Neu 1515-2200kv heeft een piekvermogen van 2500 Watt en is daarmee sterker dan de Savox brushless motoren, waarvan de grootste (45mm/70mm) 2200 piekwatt kan leveren.

Als je de maten vergelijkt is een Neu 1515 even groot als een Savox bls4069. De neu 1515 levert een piek van 2500 Watt en de Savox 1665 Watt.

En dan is er ook nog de Tekno-Neu 1515 met 2200kv en die levert een piekvermogen van 2700watt gedurende 30sec. De Savox brushless motoren leveren hun piekvermogen gedurende 15sec.

We zullen zien hoe de Savöx motoren in het echt presteren, specs van de fabrikanten zijn leuk maar het gaat er vooral om hoe ze in het echt hun werk doen:p

Greetz,
Joram

Je moet niet alleen naar rendement en vermogen kijken, een Lehner 2230 is gewoon véél sterker dan een NEU 2200.

Kijk maar eens op Youtube en vergelijk auto's met ene NEU 2200 met een Lehner 2230;)
Die motoren zijn gewoon zo krachtig dat als je iets gas geeft je auto zo op de kop ligt!

Ik zeg niet dat die ik koop beter is, ik probeer alleen maar uit te leggen dat Lehner 2230 motoren daadwerkelijk krachtiger zijn dat de NEU 1515 1Y (2200kv)!! Dat is gewoon een feit en als je me niet gelooft, google maar en kijk de bouwverslagen er maar op na:p

Greetz,
Joram

Ok, je zit jezelf in een rondje te dollen. Dit moet je goed lezen: Je zegt dat je een NEU en een Savox niet met elkaar kan vergelijken, maar een Savox en een Lehner wel. Daarnaast zeg je ook nog dat een Lehner een stuk sterker is dan een NEU, dus dan vergelijk je de Lehner en NEU, en dus kun je ook de NEU en de Savox vergelijken.
Ja, misschien moeilijk te snappen, anders 3x doorlezen. Het komt er op neer dat een van die dingen die je gezegt hebt niet klopt.

En dan nog iets over die specs:
Een NEU motor heeft 2125Watt (efficient)
En die Savox 1998Watt (efficient)

Dan is mijn volgende vraag: Waarom koop je een motor die tamelijk onbekend is, waarvan geen videos op youtube staan met een Savage en die motor? Oftewel: Je weet helemaal niet of die zo sterk is? Conclusie: Je hebt naar de specs gekeken? En de specs zeggen dat de NEU meer power heeft, dus hoezo dan zeggen dat de Savox meer power heeft?

Pfoe, dat was het weer :p Ik geef zelf toe, dat het niet al te makkelijk te begrijpen is, maar een paar keer doorlezen anders...

Je kan ze in die zin vergelijken, qua AFMETINGEN, moeilijk lezen he Patrick:rolleyes:

Vermogen zegt niks, een motor die grotere magneten heeft is STERKER, doe anders je natuurkunde eens over;)

Dat de NEU misschien meer watt power hefet is mooi, maar zoals ik al eerder zei, het gaat om de praktijk!!!!!

Ik heb 100% vertrouwen in Savöx, de servo's ervan worden beter bevonden dan ACE dus dat zit wel goed. Ook is Savöx qua naam misschien onbekend maar het is wel degelijk topspul, dus ik neem de gok.

Greetz,
Joram

Je kan ze in die zin vergelijken, qua AFMETINGEN, moeilijk lezen he Patrick:rolleyes:

Vermogen zegt niks, een motor die grotere magneten heeft is STERKER, doe anders je natuurkunde eens over;)

Dat de NEU misschien meer watt power hefet is mooi, maar zoals ik al eerder zei, het gaat om de praktijk!!!!!

Ik heb 100% vertrouwen in Savöx, de servo's ervan worden beter bevonden dan ACE dus dat zit wel goed. Ook is Savöx qua naam misschien onbekend maar het is wel degelijk topspul, dus ik neem de gok.

Greetz,
Joram

Vergelijk dat eerste es met dat tweede.

Mijn bewering is dan toch al te verwachten: "Ookal heeft de motor grotere magneten, dat zegt niks, het gaat om de praktijk"
Tenminste, dat het om de praktijk gaat zeg jij. Maar je zegt tevens, met theorie: een motor die grotere magneten heeft is sterker.

Welke van die 2 is nu onjuist? Want daar klopt iets niet aan, ofwel? :confused:

vraag je hoor, wil alleen even weten of dit klopt (is alweer een aantal jaartjes geleden dat ik mechatronica gehad heb :) )

Arbeid geleverd door een constante kracht.
w = F*Δx

( w = arbeid/energie, F Kracht (Newton) en x afgelegde weg (meters) )

Vermogen is een grootheid die de arbeid per tijdseenheid voorstelt.
P = dE / dt

(P vermogen (Watt), E energie (Joule) en t tijd (sec) )

dus komt je op:
P = d(F*Δx)/dt

dat zou betekenen dat er een verband is tussen de kracht en het vermogen.

Klopt dit, of zit hier een denkfout in?

Gr.
Tim

Ik het het over wattages vergelijken, dat verschilt gewoon erg qua motor.

Magneten zeggen wel dergelijk wat, of niet soms.
Maar nu weer graag On-topic want anders moet ik hier een bezem door laten gaan:p

Volgensmij kopt de formule, heb net met natuurkunde weer E = P*t:lol:

Greetz,
Joram

Offtopic: Hoe komen jullie aan zoveel kennis als jullie 15 zijn? ik ben 13 en ik snap er geen bal van ik heb halfjaar savage 3.5 gekocht alles erop en eraan :P

Ja maar hoe weet je hoe alles in elkaar zit en hoe alles heet en wat bij wat hoort enzo. Ruben

Offtopic: Hoe komen jullie aan zoveel kennis als jullie 15 zijn? ik ben 13 en ik snap er geen bal van ik heb halfjaar savage 3.5 gekocht alles erop en eraan :P

Iedere dag ermee bezig zijn :p En als je je ervoor interesseert dan ga je ook nog es opletten bij Natuurkunde op school, en daar leer je ook nogal wat. Bij mij was het het 3e jaar op school, en toen kreeg ik het basis elektro zeg maar, dus Ampere, Watt, C etc.

Ja dat heb ik nu ook op school alleen wat heeft dat met een auto te maken want ik heb het over het mens en of de wet van ohm enzo:S

Dat is het interessante aan een school; je leert er na verloop van tijd wel meer dingen dan 'het mens' en de wet van ohm (welke zelfs al tot de basisleerstof elektronica behoort).

Als je veel op forums rondhangt neem je veel van dit soort stof op. Zo hebben zij het waarschijnlijk ook geleerd. En ook inderdaad van school ;)

Back