HPI Savage X FLM brushless conversion

een beetje uitleg(sorry dat het in het engels is) :

Although not always true, a rule of thumb is:
Hot motor, cool controller, cool batteries = undergeared
Cool motor, hot controller, hot batteries = overgeared
Warm motor, warm controller, warm batteries = happy components

Hot, warm, and cool vary as well, so here's another general rule:
Hot for a motor = generally over 160F (71C)
Hot for a controller = generally over 150F (66C)(or "thermal" range for the controller)
Hot for batteries = generally over 150F (66C) for nimh, 130F (54C) for lipo
Warm for a motor = generally 100F (38C) through 150F (66C)
Warm for a controller = generally 100F (38C) through 130F (54C)
Warm for batteries = generally 100F (38C) through 130F (54C) for nimh, ambient temp through 120F (49C) for lipo
Cool for all components = generally ambient temp and up to 10 degrees F (5.6C) more

The reasons the above are not always true are numerous, but may include:
Sticky drivetrain - will put un-necessary strain on electronics whether geared correctly or not.
Poor quality batteries - batteries will heat up regardless of gearing.
Wrong motor for the application - will put un-necessary strain on electronics whether geared correctly or not.
Wrong controller for the application - will put un-necessary strain on electronics whether geared correctly or not.

vooral deze regel is van toepassing :
Hot motor, cool controller, cool batteries = undergeared

Ja toch, wat was de nieuwprijs ook alweer?

100,- = goedkoop?

Tja wat is de definitie van goedkoop,
rest blijft koel(koel/lauw), maar ik wacht nu op mijn nieuwe truggy en zal kijken hoe hij het daarin doet.

Ik weet wel het 1 en ander hoor van brushless en ik ken de feiten/handigheidjes.

Ik zal binnenkort een draadje beginnen hier op het forum met mijn bevindingen.

Greetz
Mischa

Laatst bewerkt:
100,- = goedkoop?

Tja wat is de definitie van goedkoop,
rest blijft koel(koel/lauw), maar ik wacht nu op mijn nieuwe truggy en zal kijken hoe hij het daarin doet.

Ik weet wel het 1 en ander hoor van brushless en ik ken de feiten/handigheidjes.

Ik zal binnenkort een draadje beginnen hier op het forum met mijn bevindingen.

Greetz
Mischa

Tja, je hebt er ook nog van 40 euro, maar ook van 300 euro. (Gekeken naar die van jou soort/maat)

Ik weet het, heb met feigao, wanderer een een hobbycity motor gereden maar allemaal toch goedkoop, duurkoop

Je hebt ook regelaars van 420 maar om nou te zeggen dat een esc van 130 (mamba monster max) slecht is, nou nee.

Ik ga even kijken hoe het in de nieuwe truggy gaat (hyper st) en als ie dan nog heet word zal ik Savox een mail sturen.

Hij is wel weg, maar het bouwverslag is er wel, en dit valt niet erg onder het bouwverslag, alhoewel, het scooter gedoe ook niet:lol:

Greetz,
Joram

Back