HPI Savage X FLM brushless conversion

Zo, vandaag eens een begin gemaakt aan al het lelijke paars weg te halen.
Had nog HG ontstopper staan voor dit soort werk dus de auto uit elkaar geschroefd en direct diff en andere zooi nagekeken.

img1049mu1.jpg

img1045vc3.jpg

img1052lf9.jpg

img1050le7.jpg

Morgen de voorkant doen en dan zijn we van dat lelijke paars af :-D

Had deze week ook nog een Innovative-Rc LST shock mounting set gekocht, zitten mijn schokdempers wat fatsoenlijk gemonteerd:D
losimountingsetar1.jpg

Zo ziet dat dus eruit als je het monteerd.
brace3oh2.jpg

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Ik bied hun helemaal geen excuses aan. Het kwam gewoon niet en dan ga je er niet vanuit dat de douane het een maand achter houdt!

Liquid Rc zelf is gebrekkig, totaal geen reacties van hun kant dus waarom zou ik excuses doen:p

Heb de claim ingetrokken en that's it.

Greetz,
Joram

De postman bracht vandaag weer wat leuks, mijn mountingkit voor de LST shocks 8-)

img1059bx3.jpg

img1060al6.jpg

img1066iv5.jpg

img1067fh1.jpg

img1068je9.jpg

img1069ar6.jpg

Ik heb de mounts wat anders gedaan dan normaal maar het zo zo erg stevig dus dat is geen probleem.
Ook heb ik de mounts voor bij de draagarmen niet gebruikt omdat ze daar niet nodig zijn.

Morgen komt er een servo-update :-D

Greetz,
Joram

Mooi hoor tot nu toe :cool:

Alleen wat ik niet begrijp :confused: is dit
img1052lf9.jpg

Je hebt allemaal hele mooie en dure parts in de aandrijf lijn zitten , maar je hebt nog steeds plastic diff. huizen :rolleyes: of mis ik iets :confused:

Wat is er mis met plastic diffhuizen? Ik heb jarenlang met plastic diffhuizen gereden op mijn mt2 en mijn Savage en heb er nooit problemen mee gehad.

Wie zegt dat die krengen er in blijven:lol:

Ik laat iemand in amerika via savage-central forum Cen diff's pasklaar maken voor de savage, ik verwacht dat binnen een week of 2!

Greetz,
Joram

Zo, weer een update!!!!

Anko's spoilermount was bezorgd vandaag dus dat werd monteren :-D

Ook heb ik mijn LST shocks opengedraaid en de pistongaten opgeboord, want nu was de werking ervan bagger, zaten alleen superkleine gaatjes in.... Nu veert de auto tenminste zoals het hoord.

img1076dq7.jpg

img1077qs5.jpg

img1081me7.jpg

img1082dm3.jpg

img1083dg7.jpg

img1084fm1.jpg

Mijn servo is verzonden dus dat betekent morgen servo update!!

Greetz,
Joram

wat een ziekelijk vette wagen zeg. Ben benieuwd hoe vet dat wagentje word. Vind dat jouw wagen qua dikheid wel gelijk staat aan deze: [URL="
- my custom build twin engine rc monster truck[/URL]

Misschien een keer een wedstrijdje doen?:P

Ik wacht met plezier op je eindresultaat!

Nou ja, appels en peren is dat vergelijken, electro en nitro :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ja, appels en peren is dat vergelijken, electro en nitro :P

maakt niet uit, electro wint toch indien de juiste componenten zijn geselecteerd...

voor de rest mooie updates Joram, ik ben nu bezig om een losi 8ight om te bouwen naar full comp. brushless 6s(saddle pack) ipv het savage project.

Thx voor de complimenten, deze week zijn mij Cen diff's klaar en hopelijk heb ik ze volgende week al binnen:d

Hmm, vergelijken met E-revo, we zullen zien wat voor power dit beest zal hebben.

Deze jongen zal iig voor de nodige voortstuwing zorgen:

toyfair200970339hr3.jpg

Specs of het standaardje zijn gebaseerd op de 1800kv, ik neem de 2000kv zoals de motor erop in combi met 5 of 6s lipo!!!

Greetz,
Joram

Heb je de auto al laten rijden of zit er nog helemaal geen elctronica in?

Wat denk je zelf???

Ik ben nog steeds aan het bouwen, heb net gepost welke motor erin komt dus:p

Hier nog wat mooie overzichtplaatjes:lol:

img1085sp0.jpg

img1086ax6.jpg

img1087ka0.jpg

img1088rz6.jpg

Greetz,
Joram

Thx voor de complimenten, deze week zijn mij Cen diff's klaar en hopelijk heb ik ze volgende week al binnen:d

Hmm, vergelijken met E-revo, we zullen zien wat voor power dit beest zal hebben.
Specs of het standaardje zijn gebaseerd op de 1800kv, ik neem de 2000kv zoals de motor erop in combi met 5 of 6s lipo!!!

hmmm, In de E-Revo BL zou ook een 2000kv motor komen als ik met niet vergis, en ook gemaakt voor 6s Lipo's. ik denk dat het dan redelijk vergelijkbaar zal zijn. (alleen dat deze auto me een stuk zwaarder lijkt te zijn)

In de E-revo BL zit de NEU 2200, deze Savöx is vergelijkbaar met een Lehner 2230, die zijn een stuk krachtiger!!!!

Greetz,
Joram

IMO kun je motoren van een ander merk niet vergelijken. Bijv. een 3500kv traxxas velineon motor en een 4600kv mamba motor, ze zijn even snel, en de 3500kv trekt beter op in de meeste gevallen...

Back