pietsan
Forum veteraan
gelezen!Zie historische Zeilschepen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
gelezen!Zie historische Zeilschepen
Piet, hoe heb je die metalen eindstukken aangebracht? Ik bedoel ze zijn één met het houten deel van de raConstructie grotemarsra,
De nok(ken) krijgen een zachtmetalen kop voor de lijzeilspierbeugels,
De metalen kop word in vorm geschuurd gelijk met de nok,
De ringen die de fabriekant levert voor de spierbeugels op de ra zijn veel te dik, dus die heb ik vervangen voor een ring gemaakt van een stukje plat messing van 2 mm breed en 0,2 mm dik,
word vervolgt,
De zacht metalen kop is hol van binnen en word met secondelijm aan de nok gelijmt. Daarna schuur cq vijl ik de kop gelijk met de nok. Vervolgens word er een gaatje in de kop geboort waar een messing pin in komt waaraan de beugel komt voor de lijzeilspier.Piet, hoe heb je die metalen eindstukken aangebracht? Ik bedoel ze zijn één met het houten deel van de ra
Ik heb daarvoor 3 mm zwarte kraaltjes liggen die in de Batavia dozen gaan. Welk formaat zit er bij de Diana?[/QUOTE
De kraaltjes in de kit zijn ook 3 mm, maar ze zijn onregelmatig van vorm, ik vind ze er niet zo goed uitzien. Maar ze zijn hier in de buurt te koop hoor, op de markt waar ze zelfs maar 2,5 mm zijn. Moet er alleen ff om. Evengoed bedankt Hans voor je reaktie.