HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

Ik begreep even niet wat emalit panelen waren, maar dat is nu duidelijk.

Straks achter mijn witte kozijnen met dwars latten krijg je dus dit:

antraciet-ral7016.jpg

Even wat gestoeid met paint:cool:
(Geel is niet de goede hoor, moet oker zijn, maar zit niet in mijn pc)
P101039371zYj.jpg

Op de Victory;

IMG4538.jpg

Komt aardig in de buurt

Laatst bewerkt:
Plaatje van de vloeradviesgroep?? Werk je daar toevallig:confused:

Of ben je van Scheldebouw?

Nee hoor. Was de eerste afbeelding die ik tegen kwam. Ik werk bij een architecten bureau.
Kleuren zijn lastig van scherm te bepalen. Vandaar de code erbij. Die is online ook om te zetten naar sikkens of zo. Kan je er bij de gamma of zo een teststukje van meepikken :) Bedenk me net dat als die groot genoeg is je het er zo achter kan plakken. Hoef je geen verf in te slaan.

Nee hoor. Was de eerste afbeelding die ik tegen kwam. Ik werk bij een architecten bureau.
Kleuren zijn lastig van scherm te bepalen. Vandaar de code erbij. Die is online ook om te zetten naar sikkens of zo. Kan je er bij de gamma of zo een teststukje van meepikken :) Bedenk me net dat als die groot genoeg is je het er zo achter kan plakken. Hoef je geen verf in te slaan.

Waren zomaar wat vraagjes hoor - zit niks achter. Ik kom veel bij architectenbureaus, en bedrijven als Scheldebouw.

En... maar oh - ik zie Klaas al weer staan met zijn bezem...:rolleyes:

Zit ik even tv mee te kijken (greys anatomy) komt daar de naam agemonemon( lastig typen voor een hollander) voorbij als mogelijke naam voor een baby. Het moet niet erger gaan worden:):):):)

Even wat gestoeid met paint:cool:
(Geel is niet de goede hoor, moet oker zijn, maar zit niet in mijn pc)

Als het goed is heb je 16,4 miljoen kleuren tot je beschikking. Bij paint moet je dan wel een rgb code weten.

Je kan hier bijvoorbeeld een kleur uitkiezen. RAL kleurenoverzicht | www.RALkleur.nl
De tweede kolom is de rgb code. Ik heb even voor 228-160-016 gekozen.
Als je dan naar paint gaat kan je kleuren bewerken kiezen.
In dat venster kan je in een leeg hokje klikken onder aangepaste kleuren.
Rechts zie je dan rood, groen en blauw staan. Waarschijnlijk allemaal op 255. Voor de kleur die ik had gekozen vul je bij rood 228 in, bij groen 160 en bij blauw 016. Als het goed is heb je dan een okergeel. Nog even op de knop aan aangepaste kleuren toevoegen klikken en dan ok en je hebt hem in je lijst staan.

Kijk, daar heb ik iets aan, geprobeerd en gelukt!!
Maar dat moet je wel steeds opnieuw doen, of kun je kleur ook vast zetten in de kleurenbalk boven, want dat lijkt niet te lukken.
Dank Erik:cool:

Als het goed is heb je 16,4 miljoen kleuren tot je beschikking. Bij paint moet je dan wel een rgb code weten.

Je kan hier bijvoorbeeld een kleur uitkiezen. RAL kleurenoverzicht | www.RALkleur.nl
De tweede kolom is de rgb code. Ik heb even voor 228-160-016 gekozen.
Als je dan naar paint gaat kan je kleuren bewerken kiezen.
In dat venster kan je in een leeg hokje klikken onder aangepaste kleuren.
Rechts zie je dan rood, groen en blauw staan. Waarschijnlijk allemaal op 255. Voor de kleur die ik had gekozen vul je bij rood 228 in, bij groen 160 en bij blauw 016. Als het goed is heb je dan een okergeel. Nog even op de knop aan aangepaste kleuren toevoegen klikken en dan ok en je hebt hem in je lijst staan.

Voor mij ook nieuw - met name het lijstje:)
Ik schuif altijd met de muis over het kleurvlak tot ik een kleur in paint heb die me bevalt

Graag gedaan. Ik ben zelf niet zo met paint bekend. Maar hij lijkt het niet vast te houden. Raar eigenlijk. Aangepaste kleur definiëren knop is bij mij ook niet actief. Het lijkt me dat die het permanent vast moet kunnen zetten

Wat ook nog kan als je de kleurcode niet weet, maar wel een foto of afbeelding hebt, waar de kleur die je wilt is het pipet (rechts van de gum) gebruiken. Klik daarmee op de kleur die je wilt en hij is actief. Nadeel van paint is dat je er niet mee naar een andere afbeelding kan gaan, maar je kan wel weer naar kleur bewerken gaan en daar de rood groen blauw cijfers noteren. Andere afbeelding openen en daar de kleur weer definiëren.

Gaat allemaal niet hard, maar ik vindt het er gelikt uitzien.
Best nog een arbeids intensief klusje om het netjes geschilderd te krijgen.

Het resultaat:

P1010398.jpg

Morgen de grote wanden van het kampanjedek vastzetten en dan de zijgallerijen:D

Back