Hij is in huis de nieuwe trex 600E Pro 2011!! Eerste succesvolle Maiden plus video

Dat zegt ie omdat hij nu toevallig een compass heeft, hij had ook altijd Align en daar was hij altijd zeer te spreken over, ik ken hem al een tijdje ;) .

Maar align doet naar mijn mening echt niet veel onder.Sommige parts zijn misschien van iets mindere kwaliteit maar daar is de prijs ook naar he.

Ik vind de Align heli's trouwens ook veel mooier er uit zien en het oog wil ook wat he..

Ik kan het niet meer eens met je zijn Peet. Wanneer gaan we elkaar nou eens ontmoeten man? Vanavond was het ook weer beregezellig op de club!

Vandaag de nieuwe 700 gears onder de 600 pro gemonteerd. Zie het verschil....

Het verschil met alleen de 700 gear achter en voor de stock gears is nog veel groter maar dan komen er behoolijke spanningen op te staan door het verschil in hoogte.
Daarom heb ik maar de complete set 700 landing gears er onder gedaan.Dit is trouwens met de 95mm tail blades.

Voor; met 600 pro stock gears.

full

full

Na; met 700 gears.Helaas is hij met de 700 gears wel een beetje zijn BAD A.... uitstraling kwijt.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
vind het nog niet zo slecht uitzien, de originele zijn inderdaad wat mooier, die van de 700 zijn om het zo te zeggen wat veiliger voor de staart tandwielekes :p iets meer dan een cm verschil, hoe staat het met de 700, nog bouwverslag op komst?

Nee het valt ook wel mee als ik het zo eens een paar keer bekijk.Met de 600 voor en de 700 achter was het bijna 7 cm in totaal.Dan komt de staart echt schuin omhoog te staan en ik weet niet wat die spanningen doen die je hierdoor krijgt met het hoogte verschil.
Het bouw verslag van de 700 komt er binnenkort.Misschien dat ik morgen een begin kan maken met dat prut weer hier!Ik wil vliegen eigenlijk... ik heb me nieuwe zender nog niet eens echt uit kunnen proberen :) .

Jij de maiden al gehad?

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Gaaf hoor, maar als je de voorste skid had laten zitten dan had je heli helemaal een bad ass uiterlijk gehad nu. En je staart staat een paar cm hoger van de vloer dan. NIet maar 1 ;) :)

Dat mag maar de 700 moet ik nog bouwen he. Dus als je nog ff geduld heb staan ze alle twee klaar om te bewonderen ;) maar je mag altijd de 600 komen bekijken.

Groeten

Peter

We gaan eerdaags wel samen vliegen. Neem ik mijn 600 beest ook mee. Rede waarom je het vraag is omdat ik een 2e grotere heli erbij wil nemen. Maar weet nog niet welke.

Echt een mooi ding, ik heb hem in het echt ook mogen zien.

Maar even een vraagje tussendoor...
Bij ons op de club heeft iemand ook zo'n nieuwe trex 600e Pro gebouwd, en even door ons laten inspecteren.
Hij heeft in principe alles goed gebouwd, alleen als je achter de heli staat zie je dat de staart-rotor niet perfect verticaal staat.

Volgens hem kan je dit niet anders krijgen omdat er een soort borgpen in de staartbuis zit.
Weet iemand of dit te verhelpen is?
Wij dachten zelf al aan een fabrieksfout.

Deze vraag is al meerdere keren voorbij gekomen.
Bij de meeste Align heli's is dat standaard zo.
Het kan geen kwaad, en ze doen het schijnbaar met opzet, omdat het op de een of andere manier meer stabiliteit zou geven in vlucht.
Ik zet ze zelf wel gewoon recht omdat ik dat persoonlijk liever zo heb, en align is daar volgens mij de enige in die dat doen (met opzet of niet), gat in de juiste richting ietsje uitvijlen in staartbuis en hij staat er recht onder.

Grt,
Eric

Laatst bewerkt:
Kan ook gewoon zo zijn dat de hele heli scheef hangt, dat hoort namelijk gewoon zo:)

Doordat de hoofdrotor naar rechts draait zie je de heli vaak ook neer rechts schuin hangen in de lucht.

Back