Hij is in huis de nieuwe trex 600E Pro 2011!! Eerste succesvolle Maiden plus video

Ik noem het zeuren, zoeken en opblazen.Alsof ze met deze reactie nog meer gaan uitlokken:rolleyes: om hem vervolgens weer terug te moeten draaien.Ik denk dat de beelden genoeg bewezen hebben.Ik heb genoeg pitch gezien in de beelden iig.

Collective management..

Die gasten voelen hun heli's goed aan, en weten wat de grenzen zijn
ALS de staart zwak is, kun je hier mee omgaan door je pitchovergangen minder agressief te maken, en evt je pitch op de hoofdrotor een tik te verminderen

Dit leer je erg goed met een mcpx en de standaard zender..
Gooi hem over de kop, geef op het verkeerde moment pitch en je bet de pisang...

Dat is bij deze dus ook alweer fijn geregeld door ALIGN ...
We zullen het zelf ooit wel kunnen ervaren ...

Morgen MAIDEN Peter ... ????

Grtz

Ronny

Nou het weer is het enige wat me tegen houdt dus ik hoop morgen!Tenzij het vanavond erg laat wordt natuurlijk ;)

Is jouw pro al onderweg?

Groeten

Peter

Hei Peter ,

Neen , ik heb nog geen PRO FBL onderweg , de KITS los zullen nog wel even op zich laten wachten .... ;-)

Grtz

Ronny

bedoel je daarmee kits zonder electronica? zou daar niet op wachten, hebben ze toch ook niet van de 700?
Wellicht een paar webshops die het zelf wel zonder electronica verkopen.

bedoel je daarmee kits zonder electronica? zou daar niet op wachten, hebben ze toch ook niet van de 700?
Wellicht een paar webshops die het zelf wel zonder electronica verkopen.

Hei ,

Ik zie ze op verschillende websites al te PRE ORDEREN , dus ik ben er vrij zeker van dat deze KITS wel binnen een paar weken te koop zullen zijn ...
Indien dit niet zo is , ga ik er een paar vragen om de electronica eruit te halen ... is misschien ook een goede optie ..

Grtz

Ronny

Vandaag de eerste hoovers/maiden gehad van mijn nieuwe 600E Pro.
Deze was zeer geslaagd:cool:.Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n makkelijke maiden gehad.
Op aanraden heb ik speciaal om de maiden af te tasten eerst in de jive mode 1 mode 4 en mode 10(mode 10 op advies van kontronik tech) geprogrammeerd.De zender heb ik in normal op 50% gezet en idle op 60% puur om af te tasten.

Eerste opspin in normal naar hoover geen probleem.De staart strak geen wag of wobble niks! Wel licht afwijking in de tracking.Geland en deze aangepast.Ook normal naar 60% gebracht en idle naar 70%. Eitje!!
Wat gaat dat lekker.Hij voelt erg goed rustig en straks aan voor een maiden. De 70% kan je echt wel hebben het lijkt wel of hij aan touwtjes hangt ondanks de wind.

Een klein minpuntje door eigenschuld en gewenning met de idle en hold switch een iets te harde landing gemaakt waardoor de tail blades zich in de grond vraten.Resultaat EEN miesserig klein tandje van de frontgear weg.
Gelijk een nieuwe besteld, ik hoop dat deze het zelfde is als van de oudere 600.

Het filmpje is nog met de afwijking in tracking.

groeten

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Hei Peter ,

Ja dat ziet er goed uit ...
En nu op naar de rondvlucht ...

Ik heb bevestiging gehad dat de losse kits vanaf volgende week TE KOOP zijn ...
Oleeeeeeeeeeee ...

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Hei Peter ,

Ja dat ziet er goed uit ...
En nu op naar de rondvlucht ...

Ik heb bevestiging gehad dat de losse kits vanaf volgende week TE KOOP zijn ...
Oleeeeeeeeeeee ...

Grtz
Ronny

Oke nou even geduld dus, wat zijn je plannen voor de setup?? of gaan we dat zien in een verslag?.De rondvlucht heb ik nog even uitgesteld omdat dit mijn minder goede lipos waren, ik moet nog aan een vers setje.Ik heb de front tube gears besteld, ook niet echt een lekker klusje want de lagers zaten behoorlijk vast.

Nu nog ff gauw mijn 550 uitlaten ;)

groeten

Peter

Wat moet je nog doen? Zijn je lipo's al binnen?

Groeten

Peter

De accu's hoop ik volgende week binnen te hebben. Ze zijn onderweg vanuit Hong Kong. Ik kan desnoods die van de 500 lenen. Gekanteld zouden ze er in moeten passen.

De staart moet nog afgemonteerd worden.

De esc moet nog aangesloten en ingesteld worden. Dat instellen zou volgens de heren van align en castle niet nodig zijn, maar ik wil de standaard instellingen eerst wel eens zien.

De gyro (spartan ds760) moet ook nog ingesteld worden.

Verder alles nog eens mechanisch nakijken/afstellen.

En omdat ik een 6 kanaals ontvanger gebruikt, moet ik nog even een verdeelkabeltje maken om throttle en bec op kanaal 3 aan te sluiten.

Al met al nog maar een paar kleine dingetjes. Nu maar hopen op wat mooi weer komend weekend.

Werner

Oke nou even geduld dus, wat zijn je plannen voor de setup?? of gaan we dat zien in een verslag?.De rondvlucht heb ik nog even uitgesteld omdat dit mijn minder goede lipos waren, ik moet nog aan een vers setje.Ik heb de front tube gears besteld, ook niet echt een lekker klusje want de lagers zaten behoorlijk vast.

Nu nog ff gauw mijn 550 uitlaten ;)

groeten

Peter

Hei Peter ,

Mijn geplande SETUP voor de T REX600 E FBL PRO :

Stock motor + Heli ;-)
kx016017_14_en.jpg

kx016018_1.jpg

JIVE 80 HV controller ( ligt klaar voor af te halen )
Mode 1 , MODE 11 en MODE 10 .. zoals aanbevolen door KONTRONIK SUPPORT ..
jive_80_hv.jpg

Futaba 7.4 Volt servo's , ik vlieg nu de 7.4 Volt servos van OUTRAGE op de RAVE en ze bevallen me SUPER .. en lekker makkelijk die 7.4 V ... ik ga dus wel een appart 7.4 Volt Lipo tje erbij zetten ..
bls157hv_thumbnail.jpg

bls255hv_thumbnail.jpg

Voltz 3700 mA Lipo's of 3300 mA , even checken als deze 3700 mA erin gaan , maar normaal wel zoals ik al gelezen en gezien heb op verschillende fora , vlieg dit merk van LIPO nu al in mijn RAVE 90 ENV en ik ben er zeer tevreden van :-)
voltz37006s35c.jpg

V STABI 5.1 PRO ( heb ik al op stock )
DSC00759.jpg

Radix Flybarless Blades 600 mm ( heb ik al op stock ) ....... ;-)
DSC00758.jpg

Canopy magnets van QUICK UK ( zijn reeds besteld en onderweg ) :
Dit voor een snelle wissel van de canopy ;-)
thumb_128_100_L2hvbWUvaHR0cGQvdmhvc3RzL3F1aWNrdWsuZXUvaHR0cGRvY3MvZ2Z4L3VzZXJpbWcvaXByb2Ntc19wcm9kdWN0LmNvbG9yX2JsYWNrLjE2NTMuanBlZw.jpg

TREX 600 E Canopy Mag Mounting Set part number: TXF06-BK
Ultra Quick Fit / Release Magnetic canopy mounting system for the Trex 600 Electric This new canopy mounting system uses ultra powerful Neodymium N42 rare earth magnets to secure the canopy. Each pair of magnets provide approx 2kg (4.5lbs) of retaining force per side, a central locating pin ...

Dit alles wordt begeleid door een FF10 en een S BUS ontvanger van FUTABA ( ligt klaar voor af te halen )
futl7665.jpg

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
@Bullet3030
Beetje laat, maar toch reactie..

Ik zoek niet naar gekke dingen
Ik probeer dingen een beetje in perspectief te zien
Feit is dat die gasten ver boven ons kunnen vliegen, zelfs al is de heli 10 keer slechter als wat wij dagelijks in ons handen hebben
Feit is ook dat die gasten een staartprobleem (en vele andere) door een goed collective management kunnen verdonkeremanen

Ik heb ergens eens iemand gelezen die een staartprobleem met zijn 250 had.
1 pro piloot vloog ermee, geen spoor van het probleem te bekennen..
Sterker: hij gaf toe dat de "probleem" heli beter vloog dan die van hemzelf..

Ik vertrouw om precies die reden filmpjes nooit zo erg
Filmpjes van een doorsnee beginner vertrouw ik eerder, die kunnen problemen nog niet omzeilen

En op de 1 of andere manier heeft amerika soms wel eens problemen die wij hier weer een stuk minder hebben.

Meestal wacht ik de nederlandse forums een paar tellen af, als het probleem structureel is, komt het hier vanzelf ook veelvuldig tevoorschijn

Daarnaast kan ik werkelijk niet geloven dat een bedrijf als align zo'n lompe ontwerpfout in het product zou stoppen...
Dat zou gewoon imago zelfmoord zijn

Voor het idee: ik ga er gewoon van uit dat die staart strak is...
Maar met de onderbouwing van align zal idd het toerental op een hoger niveau moeten staan

@ stratus, dat gaat helemaal goed komen zie ik al.Die canopy mounts, zou je die op alle vier de plekken kunnen plaatsen? Ik vind de orginele echt een ramp!
Ook zit ik te denken om een kleine gleuf of wat gaatjes te maken in de canopy zodat er een luchtstroom onstaat en dat de jive met heatsink wat meer ruimte en koeling krijgt want dit is echt krap hoor!

@ student; Zoals ik al zei zal ik iig geen problemen krijgen omdat ik geen hard 3d vlieg.Sommige dingen worden altijd zo opgeblazen.De nieuwe pro zou ook een vuurbal worden omdat hij verkocht wordt met een ice 80.Nu blijkt uit reactie van Align dat deze bij de pro uit een nieuwe serie komen.Dus dat vindt ik echt jammer en een groot nadeel van een forum.Mensen zoeken dingen om op te zeuren.Tuurlijk zijn er gevallen waar dit voor gekomen is.Maar zo ook met een heleboel andere dingen legt dit ook vaak aan de setup die ingesteld is.

Ik kijk liever naar buiten de zon schijnt ;)

Laatst bewerkt:
Klopt wat je zegt over forums.
Maar wordt er niets gezegd (of opgeblazen), dan veranderd er ook niets.
Houd ze wel enigszins scherp, en zorgt ervoor dat anderen na jou vast en zeker een beter product geleverd krijgen.
Is iets goed, dan wordt er ook niet over gesproken op forums.

Is iets goed, dan wordt er ook niet over gesproken op forums.

Dan zou het toch geweldig zijn als dat wel zou gebeuren!

Je hebt gelijk, problemen moeten aan het licht komen op forums.Alleen gaat de realiteit soms een beetje verloren.Als een persoon op de bv 1000 ik noem maar wat... Dan is het gelijk een produkt met een mankement.Daar geloof ik dus niet zo in.

Een mooi voorbeeld is een discussie op hf. Hier heeft een persoon zijn 600E pro getest, en op het hf forum wordt algesproken over de problemen met zijn heli.Hier zou hij staart problemen hebben en de motor lager of iets dergelijks zouden al niet goed zijn.

Het mooie was dat de eigenaar van de heli in dat zelfde draadje heeft gereageerd en vroeg hoe ze hier in godsnaam bij kwamen.De kleine tail afwijking was nog het instellen van de 3gx en het motorgeluid kwam omdat hij vergeten was het counter lager te locktiten.Dus niks aan de hand.

Ik hoop dat mijn draadje dan de eerste mag zijn als voorbeeld want ik ben zeer tevreden over mijn heli.;)

Groeten

Peter

@ stratus, dat gaat helemaal goed komen zie ik al.Die canopy mounts, zou je die op alle vier de plekken kunnen plaatsen? Ik vind de orginele echt een ramp!
Ook zit ik te denken om een kleine gleuf of wat gaatjes te maken in de canopy zodat er een luchtstroom onstaat en dat de jive met heatsink wat meer ruimte en koeling krijgt want dit is echt krap hoor!

Ja dat gaat , je krijgt dan ook 2 van die dingen geleverd , waar 4 magneten op zitten , dus het zou op enkel seconden gebeurd moeten zijn met de canopy wissel ..
Ik zal nog een fototje posten als ik ze heb ...
Ja is misschien een goed idee van die luchtstroom voor de JIVE extra te koelen ....

Grtz

Ronny

Ik zit nog even te twijvelen of ik de 700 landing gears zal monteren.Ik heb nog een nieuwe set leggen maar deze zijn zwart en ik denk dat dat de orriëntatie zal beïnvloeden, iemand ervaring??

Groeten

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vlieg nu zelf met alleen maar zwarte skids...
De enige eventuele bruikbare feedback die je krijgt van je skids is als je inverted of piro figuren vliegt lijkt mij, ik zie geen verschil tijdens het vliegen in ieder geval.
Ik vond het gewoon mooier :D

Laatst bewerkt:
Back