Hij is in huis de nieuwe trex 600E Pro 2011!! Eerste succesvolle Maiden plus video

Bullet, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met solderen. Maar als je een koude las maakt of op een andere manier niet goed soldeerd, kan het makkelijk eindigen in een doorgebrande regelaar of motor. Als je wil kan ik wel bij je langskomen met mijn boutje, of je wipt morgenavond gewoon even langs de club. Genoeg mensen die goed kunnen solderen. Soldeerapparaat is aanwezig.

De 500 is te koop omdat ik de 700 aan het bouwen ben en omdat ik ze niet allemaal kan vliegen en onderhouden.Het klinkt misschien een beetje opschepperig maar al mijn heli's zijn goed, er is er geen een die beter of minder vliegt ze hebben allemaal hun voordelen en vlieg eigenschappen.Ik besteed een hoop tijd en energie en geld aan mijn heli's en daarom vliegen ze allemaal geweldig.Ik zou er geen een weg willen doen.

De 550 is eigenlijk een 600 en wordt ook wel de "perfecte" heli genoemd op vele forums.Met zijn 600 setup
heeft hij echt geweldige power en stabiliteit en is ook heel wendbaar.De 600 is dan weer iets logger maar daardoor ook weer iets minder gevoelig voor wind.De 700 moet ik nog vliegen maar dat zal waarschijnlijk een ervaring zijn als een klasse appart.

Pieter, bedankt voor je aanbod!Ik heb vanmiddag even de gasgestookte aangehad en ik denk dat het hier een stuk beter mee gaat.Ik hoop dat het van de week nog een beetje weer is zodat we bij hoogtij eens kunnen vliegen ;)

groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend de 600 pro van Werner bewonderd, wat een machtige machine zeg! Wauw!

Ook de modificatie van de flybar aansturing eens bekeken en wat bleek later tot mijn grote verbazing toen ik de rotorkop van mijn Schluter aan het nalopen was.. die flybar aansturing is practisch identiek! Grote verschil zit in de leeftijd van beide heli's: De mijne is uit 1992 :cool:

Back to the future :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Guys, is er nog geen bouwverslag van de fbl versie? Ik heb de heli helemaal klaar op de 3gx (combo) na. Wie weet er een linkje naar een setupdraadje...

thanx
IMG_0761%25255B1%25255D.JPG

Die zijn er wel maar niet van de stock fbl versie

bouwverslag-trex-600-pro-efl-maiden

build-t-rex-600-e-pro-fbl

Dit is mijn bouwveslag van de 700 v2 met 3gx
bouwverslag-trex700efl-v2

Wat zoek je precies? Het 3gx instellen is echt een eitje met de handleiding er bij...

Groeten

Peter

Heb gister de bec accu er even aan gehangen alle bedrading aangesloten en de setup doorlopen. Is idd niet zo lastig. Ik werk met een DX8 en een spektrum ar8000 met satteliet en telemetrie.

-is het 100% veilig om een ander kanaal (heb nu op aux3) dan BND/DAT te gebruiken om de ar8000 te voeden vanuit de 3gx? In de BND/DAT moet nl mn telemetrieontvanger...
-Op welk kanaal kan ik het best mn Gyro (geel draadje van de 3gx dacht ik, nu op aux2) aansluiten, of maakt dat niet uit en kan ik de draaiknop [DX8] of gyroswitch zonder problemen op aux2 zetten?
-even nog een vraagje over de servos. Deze heb ik nu zoals afgebeeld in de handleiding vastgezet in het frame, dus met busjes en carbonplaatjes. Ik zie hier regelmatig H vormige rubbers terug in het forum. Wat is aan te bevelen voor deze heli? (ik ga geen extreme 3d moves maken, hooguit een snelle bocht ;-))
-In de handleiding van de heli staat bij de eerste stap van de 3gx setup dat je de servohorns horizontaal moet zetten. Maar doe je dat nou bij half throttle of nul throttle? (heb t nu met half thrrottle gedaan.
-Ik heb gedacht aan een setup met 2 satellieten aan de 3gx en de ar8000 helemaal weg te laten... ik doe het toch niet omdat ik dan geen bec- en vliegaccutemp bewaking kan aansluiten. Daarnaast wordt er in diverse forums geadviseerd om bij heli's groter dan 450 altijd een volwaardige ontvanger in de bouwen en niet te werken met alleen satellieten. Kunnen jullie hier iets over zeggen?

Er zullen wat newbie vragen tussen zitten, maar vlieg al jaren met kant en klare modellen dus ik wil ff wat zekerheid.. :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan je niet helpen met satalieten...
Ik zelf vlieg met een sbus ontvanger van futaba en heb geen ervaring met spectrum.

De servo hoorns (op 90graden) stel je idd af bij 50% trottle en met een pitch curve 0 25 50 75 100 voor het afstellen van je pitch range.

groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Ik vlieg met de 6255 ontvanger van Spectrum in de 600. Die werkt perfect zonder satelieten.

Thanx!

Heb jij hier misschien nog antwoord op? Zou welkom zijn..

-is het 100% veilig om een ander kanaal (heb nu op aux3) dan BND/DAT te gebruiken om de ar8000 te voeden vanuit de 3gx? In de BND/DAT moet nl mn telemetrieontvanger...
-even nog een vraagje over de servos. Deze heb ik nu zoals afgebeeld in de handleiding vastgezet in het frame, dus met busjes en carbonplaatjes (zonder rubber dus). Ik zie hier regelmatig H vormige rubbers terug in het forum. Wat is aan te bevelen voor deze heli? (ik ga geen extreme 3d moves maken, hooguit een snelle bocht )

Thanx!

Heb jij hier misschien nog antwoord op? Zou welkom zijn..

-even nog een vraagje over de servos. Deze heb ik nu zoals afgebeeld in de handleiding vastgezet in het frame, dus met busjes en carbonplaatjes (zonder rubber dus). Ik zie hier regelmatig H vormige rubbers terug in het forum. Wat is aan te bevelen voor deze heli? (ik ga geen extreme 3d moves maken, hooguit een snelle bocht )

Als je even je multimeter pakt en hem op piepmodus zet of weerstand modus dan zie je dat er 2 rijen pootjes met elkaar verbonden zijn. De plus rij en de min rij. Dus ik zou zeggen je kan op elk willekeurig kanaal je set up voeden.

Rubbers niet gebruiken op de swash en rudder servo. Gewoon star monteren.

Als je even je multimeter pakt en hem op piepmodus zet of weerstand modus dan zie je dat er 2 rijen pootjes met elkaar verbonden zijn. De plus rij en de min rij. Dus ik zou zeggen je kan op elk willekeurig kanaal je set up voeden.

Rubbers niet gebruiken op de swash en rudder servo. Gewoon star monteren.

wederom thanks!

Ik heb dan de electronica werkend.. vanavond alles inbouwen en vervolgens op de glasplaat nog één keer de 3gx setup doorlopen... Dan wachten op de vliegaccu's ....(held by customs ;-) )

Door de hoge heatsink van de kontronik heb je haast geen ruimte om de canopy te plaatsen met de onderste stock mounts.

Opgelost;

Simpel door een paar korte quikuk mount van een 700 onder te plaatsen.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back