Hij is in huis de nieuwe trex 600E Pro 2011!! Eerste succesvolle Maiden plus video

Nee Pieter.
de tailfin staat standaard verdraait t.o.v. de hoofdas, dat is wat hij bedoeld.
Of ze hebben een scheve pons mal bij align voor de 6 en 700 staartbuizen, of ze hebben het zo bedoeld, maar het zit nu eenmaal zo.

de mijne staat gewoon recht.Vanmiddag weer gevlogen en kan niet
anders zeggen dan dat het een hele fijne heli is.Hij vliegt net weer ff anders als mijn
550.

Ik zie dat je de serieschakeling van de lipos bij de esc doet. Ik gebruik nu nog 6mm connectors en schakel de lipos in serie.

Het lijkt me een stuk makkellijker om het net zou als jij te doen met ec5 of xt60 connectoren. Vooral bij het laden scheelt het nogal wat gedoe met connectoren.

Op mijn ESP (6s) en PRO heb ik een anti vonk weerstand toegepast, Deze zie ik bij jouw niet terug. Met 12s kun je toch een aardige vonk verwachten, of laat je het gewoon vonken en af en toe de EC5 vervangen?

Zijn EC5 connectoren the way to go of de xt60?

Werner

Ec5 without a doubt :)

Ikzelf maak altijd 1 pakket van de 2 6S pakketten. Wat ik daarmee bedoel is dat ik de blauwe krimpkous van de 6s paketten haal, de twee pakketten samen plak met dubbelzijdig en dan de aangrenzende plus en min draden verwijder en dan gewoon de pakketten doorsoldeer. Dan nieuwe grote krimpkous eromheen en klaar. Geen geklooi meer met draden. Gewoon een plus en een min meer niet.

Ok, en je gebruikt geen extra aansluiting met een weerstand om vonken te voorkomen? Of valt dit met de ec5 wel mee?

Ik weet niet waar het aan ligt maar ik gebruik een Jive 80HV mischien dat er wat mee van doen heeft. Maar ik heb amper een vonk.

bij de Jive is het zowieso af te raden, of misschien zelfs niet mogelijk, ivm met de cellendetectie en andere checks bij aansluiten.

geen zin in nu :D Ik ga snel Harry potter deel 7 part 1 kijken want vanavond gaan we naar part 2 in de bios :hammer:

Maar kan je wel vertellen dat het gewoon netjes werkt met een weerstandje ertussen. Ik heb het zelf ook een keer gehad en ik gebruikte volgens mij 7 ohm. Ga je te hoog met je ohmage dan initaliseert de Jive inderdaad niet.

die handleiding vinden was het probleem niet, heb zowieso een origineel geprint exemplaar :) alleen dat stuk over de anti spark krijg ik niet gevonden.

Ik heb ook bijna geen vonk ongeveer zelfde als bij de 450! Als ik kijk naar de vonk bij mijn 550 die sloopt echt 5.5 mm bullets...

De EC5 connectors werken perfect alleen het solderen is een hell! Ik heb nu nog een klein boutje maar heb inmiddels een gas gestookte bout.Kijken of het hiermee beter gaat.

Het in serie schakelen met twee ec5 's op de esc, een op de plus en een op de min met een draad er tussen werkt perfect.

groeten

Peter

Laatst bewerkt:
solderen een hel? Wat ik altijd doe:

Ik leg mijn combinatietang plat en dicht op tafel, met een elastiek om de armen van de tang zodat hij de plug vastklemt.
Ik zet er een ''Ec5 plug'' in met de soldeerkant omhoog.
Dan verhit ik de bovenkant met de soldeerbout en smelt er wat tin in.
Dan pak ik die plug met mijn punttang en terwijl ik de plug weer verhit met de soldeerbout hou ik hem tegen de draad aan waar hij op moet komen.
Dan smelt de tin en floept de draad erin.
Soldeerbout los even stilhouden, en klaar is Klara.

Zo doe ik het ook alleen vloeit de tin niet altijd mooi samen met de draad waardoor het niet een geheel wordt.De draad zit dan meer vast door dat hij geklemdt zit dan door samen gevloeit tin.

Gebruik jij nog een toevoeging?

Ook de dikke draad voorzien van tin vindt ik lastig maar moet ook zeggen dat ik geen goede bout heb.Ik ga het nu proberen met een gasgestookte die ik ook als brander kan gebruiken.

groeten

Peter

die handleiding vinden was het probleem niet, heb zowieso een origineel geprint exemplaar :) alleen dat stuk over de anti spark krijg ik niet gevonden.
Oops sorry mannen! dacht FF als Sherlock Holmes over te komen , FAIL! to me :oops:
overigens volg ik dit topic , ik ga me eerst volledig inleven in allen Trex 600 threads alvorens ik er een ga aanschaffen...

Excuus als ik een beetje off topic ga maar ik heb Trex getypt dus moet goed komen :p

Maakt mij niet uit hoor als het maar enigzins met de trex 600 te maken heeft ;)

Ik kan je verzekeren dat als je de 600 gaat aanschaffen je geen spijt zult krijgen!

Mochten er trouwens mensen zijn die al aan het stoeien geweest zijn met het 3gx systeem en het werkend hebben dan roep ik die op om hier of in mijn draadje van de 700 V2 een uitleg te geven als ze dat willen.

Ik heb 0.0 ervaring hiermee en denk dat er meer mensen profijt van zullen hebben.Een Engelse instuctie video is namelijk NIET te vinden....

Maakt mij niet uit hoor als het maar enigzins met de trex 600 te maken heeft ;)

Ik kan je verzekeren dat als je de 600 gaat aanschaffen je geen spijt zult krijgen!
Vlieg je de kleinere dan nog wel? Ik stel me voor dat een 500 en 550 toch niet zo leuk meer zijn als je een 600 size op 12s hebt :cool:
Ik zie het wel meer dat men meerdere heli's heeft maar heb zelf meer iets van 'liever éen goede heli om mee te vliegen dan meerdere in de hangar' ;)
Sinds ik een atom 500 heb vlieg ik m'n trex 450 niet meer dus die heb ik maar te koop aangeboden. Eigenlijk ging het ook zo met: honey bee fp 2, king 3, hk450, 450 sport. Eens iets beters te vliegen dan blijft de voorganger aan de grond en gaat uiteindelijk weg.
Voor de lol, om te oefenen, vliegen op kleine ruimte/binnen en voor als ik de atom zou crashen heb ik dan nog een mcp x maar daar blijft het denk ik wel bij :)

Back