ghost ship schaal 1/28

Als je uienschillen gaat gebruiken doe er dan ook een knoflook teentje en wat oregano bij. Dan ruikt het wat aantrekkelijker.:)
Ja, maar dan ook nog wat tomatensaus, olijven, wat gorgonzola. En dan voordat je aan de slag gaat een ondergrondje van bloem, water en olijfolie. 20 minuten in de oven op 220 graden, lekker glaasje erbij.
Daarna onder het genot van een espresso verder gaan met het kleuren van de zeilen....

De zeilen van mijn ‘Mirage’ heb ik 36 jaar ;) geleden ook gekleurd met thee. Het doek was licht creme van kleur. Ze staan er nog steeds mooi bij. Wel altijd in de vitrine gestaan.
Gr. Peter

Oeps, ik dacht dat het kleuren van zeilen bij ‘amazone’ vandaan kwam. Dan maar weer on-topic.
Het topic doorlezend begrijp ik dat ‘amazone’ ‘Dirk’ betreft. We kennen elkaar niet, dus om nu gelijk te gaan tutoyeren ....... maar ik vind het een zeer interessant topic. Zeker omdat de reconstructie op deze manier plaats vind. Mijn complimenten. Ik blijf het volgen!
Gr. Peter

geen probleem peter we proberen gewoon van elkaar wat te leren dat maakt de hobby interessant en de tips die je aanspreken kan je zelf proberen je bent nooit te oud om iets nieuw op te steken

en je zeiltjes zien er prachtig uit

ik ben momenteel aan de zeilen bezig en heb voor het eerst een poging gedaan tot het hangen van wantkloten

ik zag deze dingen liggen toen ik houten kralen ging halen die ik nodig had om de raa rond de mast te hangen en deze waren iets waar ik wat mee kon

DSC05419.JPG

DSC05420.JPG

DSC05417.JPG

het bolletje word dicht geknepen rond de want en door het ringetje loopt het touw dan naar beneden langs de want om zo in de nagelbank aan de zijkant te gaan..
ik ga er 3 op elk want touw hangen dat lijkt me wel genoeg te zijn. heb er ineens maar 100 bijbesteld :)

Laatst bewerkt:
Hoorn_flag_-_Bowles's_naval_flags_of_the_world,_1783.jpg
heb nog een vraag waar ik niet echt antwoord op heb en dit met de vlag die op het schip komt
https://www.wikiwand.com/nl/Vlag_van_Hoorn
onderaan de pagine staat een vlag met een hoorn op datum 1783 heeft deze vlag ook werkelijk bestaan of is het enkel een tekening op papier en werd ze dan in de maritieme sector gebruikt of niet want als je naar de schepen kijkt rond 1622 staat deze hoorn niet op de vlaggen van de schepen. weet iemand hier meer over ?

Bekijk bijlage 373105 heb nog een vraag waar ik niet echt antwoord op heb en dit met de vlag die op het schip komt
https://www.wikiwand.com/nl/Vlag_van_Hoorn
onderaan de pagine staat een vlag met een hoorn op datum 1783 heeft deze vlag ook werkelijk bestaan of is het enkel een tekening op papier en werd ze dan in de maritieme sector gebruikt of niet want als je naar de schepen kijkt rond 1622 staat deze hoorn niet op de vlaggen van de schepen. weet iemand hier meer over ?

Even bij Carel Allard kijken. Staat vast wel online op Google books. Dan heb je een vlag uit de zeventiende eeuw :)

Back