ghost ship schaal 1/28

de week is weeral om heb elke dag proberen een anker te maken maar ze zijn nog niet helemaal klaar dus ga ik dit wekend de ankers afmaken en hopelijk kan ik ze nog hangen
DSC05441.JPG

Dat ziet er schitterend uit Dirk.
Complimenten!

Wordt de volgende fluit een Langewijk of een Roode Leeuw?
Zeehaen zou ook kunnen.
Denk nu niet dat ik een expert ben maar ik blijk tekeningen te hebben van verschillende Fluit schepen, Pinas en nog meer van dat soort gein.
Er zitten zelfs tekeningen in van schepen waar ik nog nooit van gehoord heb zoals : Buss 1598
Of Cat " Peacock " Pauw dus.
Ooit eens gekocht bij het scheepvaartmuseum in Amsterdam.

Sjors

:yes:thx mannen.

hoi sjors de volgende is voorlopig voor mij nog onbekend dus ik moet nog wat navraag gaan doen het is van een prent die in Leuven in de biblioteek ergens moet staan hopelijk in een boek en hopelijk is er meer informatie dan enkel de foto van het zij zicht dat ik nu heb. een naam of een tekening van het hakkebord zou heel mooi zijn dat ik dat zou kunnen vinden maar we zien wel .
dit is de foto die ik heb
image.jpg

er staan 3 maten op waar ik mee verder kan dus is het al een goed start punt ( 116 v )
heb ze ook al helemaal uitgetekent en ga binnenkort een proefopstelling van de spanten doen voor te zien of alles een beetje klopt en hopelijk kan ik nog een beetje meer info vinden over deze fluit.
en ik ben één en al oor moest je meer info hebben over dit schip :zoeken:
het schip is iets groter dan het ( ghostship 90 v) maar voor de rest trekken ze erg veel op elkaar

Laatst bewerkt:
Dirk,

De Roode Leeuw is een noordvaarder en leek er nog het meeste op maar die is van 1611.
Kijk eens op modelbouwtekening.nl
Wel op internet de Smient gevonden uit 1650
Maar geen foto
Kijk ook eens op VOCsite.nl.
Misschien staat hij daar bij.

Sjors

Back