ghost ship schaal 1/28

hmm de boegspriet opbinden is niet echt naar mijn goesting
DSC05380.JPG

DSC05381.JPG

als je het van de zijkant bekijkt valt het nog mee maar langs voor vind ik het maar niets, nu is het veel te donker om een goede foto te trekken en buiten regent het zal proberen morgen eens buiten gaan staan , ik had een pin van voor in het voorsteven gemaakt en misschien moet ik het toch langs de zij kant doen want nu loopt alles schuin en dat trekt op niets

Je woeling moet volgens mij starten vanaf het tweede berghout van onder - dus een stuk lager. En vanwege de krachten die erop staan langs de zijkant van de kiel aanbrengen - niet aan de voorkant.

Mijn 5 cent.

lager beginnen is niet echt goed voor het touw denk ik hans, maar ergens aan de ankerkluizen zou wel kunnen denk ik

heb juist wat aan het proberen geweest en ik kan niet onder de kluisgaten gaan anders hangt het in de weg voor het anker touw, ga ze nu juist boven het kluisgat maken en hopelijk komt dat goed.
de middenmast en bazaan zijn voorzien van het onderste want morgen de fokkewant nog doen maar moet eerst de boegspriet goed krijgen want daar komt de stag van de fokkemast nog aan en wil het zeker vast hebben liggen voor ik alles stuk trek

heb juist wat aan het proberen geweest en ik kan niet onder de kluisgaten gaan anders hangt het in de weg voor het anker touw, ga ze nu juist boven het kluisgat maken en hopelijk komt dat goed.
de middenmast en bazaan zijn voorzien van het onderste want morgen de fokkewant nog doen maar moet eerst de boegspriet goed krijgen want daar komt de stag van de fokkemast nog aan en wil het zeker vast hebben liggen voor ik alles stuk trek
Kun je niet gewoon een gat in de steven maken net als bij de woeling die er achter zit en daar de woeling door halen op de juiste plaats, of zeg ik nu iets geks..?? Ik weet natuurlijk niet of zoiets kan bij dit model anatomisch gezien.

nee dat kan perfect piet maar dan blijf je vooraan zitten dat het touw schuin zit en dat trekt op niets.

ik heb het anders opgelost nu en een dubbele woeling gelegd
DSC05390.JPG

DSC05392.JPG

DSC05391.JPG

later ga je er weer niet veel van zien als de blinde er aan hangt maar ik vind het er een stuk beter uitzien dan zo schuin

She is looking good. Sofar you have done a great job. I find the white rope on your shrouds a bit too white. It is rather flashy. Ut then it may blend in better once all the rigging is installed

Marcus

het witte touw word nog behandeld met boenwas maar dat doe ik nader hand want dat is vettig spul en als ik dat nu doe kan ik ook geen verdunde houtlijm aan de knoopjes doen op het eerste en laatste wandtouw want er pakt geen lijm op. maar dat word zeker nog gedaan marcus

Back