Dolphyn van Corel uit 1750 (schaal 1:50)

Geen enkel probleem. Als het in jouw ogen niet goed is, dan is het niet goed. Zo simpel is dat.

Vriendelijke groet,

Jaap

Vier riemen gemaakt voor in het bij-bootje,
IMG_1784.JPG

Bijlagen

• IMG_1783.JPG
    IMG_1783.JPG
    397,3 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
De verschansing rond de boeg is voorzien van het potdek;
IMG_1842kopie.jpg

Het potdek uit één lat rond de boeg buigen is vrij lastig om te doen en gaat in een aantal etappes, de lat is van beukenhout, wat wel makkelijker te buigen is in de breedte dan bijv. noten.
IMG_1841.JPG

Laatst bewerkt:
Het hele potdek bestaat op mijn model uit 7 stukken; 3 aan bak- en 3 aan stuurboord en het stuk rond de boeg. Aan stuurboord heb ik nu de laatste 2 stukken verlijmd en deze staan in de klemmen. het betreft het hele middenschip en de kleine bocht omhoog achteraan naar de verhoogde verschansing. Ik heb er ook een plaatje van geschoten en hoop het morgen af te werken,
IMG_1847kopie.jpg

Ik heb vandaag het potdek afgewerkt en het zit er dan ook helemaal compleet op en is geschilderd met metal black van adm. paints. De romp is daarmee eigenlijk zo goed als gereed, wat ontbreekt is het geschut en nog enkele belegpunten in de vorm van ringen en kruishouten. De draaibassen/swifelguns komen er pas op als het hele model klaar is wegens de kwetsbaarheid, 4 op het achterschip waarvan de kolommen/stutten al gereed zijn en 2 achter op de bak. De rolpaarden met kanonnen komen uiteraard wel op hun plek en daar ben ik al een beetje mee bezig geweest.

Het eind resultaat van het potdek;
IMG_1850kopie.jpg

Back