Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank je wel Peter, dat zijn mooie woordenBijna niet te vatten dat je elke keer weer die hoge kwaliteit neer weet te zetten, niet alleen in je modelbouwkunsten, maar ook nog eens in het fotograferen van het model.
De persoonlijke inbreng bij met name de details geven het model letterlijk en figuurlijk meer persoonlijkheid. Mooie keuze qua houtsoort en opbouw rond het trapgat, Piet.Over kleur gesproken, ik denk al een tijdje na over de tint voor het potdek en uiteindelijk heb ik voor zwart gekozen, de 1e stukken leggen dry-fit op het achterschip. Ik maak het hele potdek van 2 x 5mm lindenhout (in de kit zit hiervoor flexibel beuk, maar dat vind ik de dik en ook te smal. Het is natuurlijk wel een heel stuk buigzamer, maar linden is ook wel goed te vormen;
Bekijk bijlage 569196
Bekijk bijlage 569197
Ook (en wellicht zag U dat al op de foto hierboven) heb ik het trapgat met het kleine rooster gemaakt, de bouwbeschrijving doet het een stuk groter allemaal, ik heb gekozen voor wat fijner materiaal uit eigen voorraad. de trap heb ik even breed gemaakt als het trapgat en de lijst in verstek en het lage hekje is eigen inbreng, ook de rooster gaten zijn wat subtieler uitgevoerd dan de tekening laat zien. (het geheel is behandeld met licht eiken beits van Kolderstok)
Bekijk bijlage 569198
Het buigen van het potdek in de breedte op de verschansing van de boeg was geen makkelijke opgaaf en heb ik in etappes gedaan. Om de vorm er zo perfect mogelijk in te krijgen heb ik het potdek nog vochtig vast geklemd en laat ik het zo zitten tot morgen. Het paste al vrij aardig na het buigen, maar ik ben een beetje een kniesoor en als het nog beter kan, dan zal ik het ook niet laten
Bekijk bijlage 570081