TIMBERWOLF
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik sluit me hierbij aan hoor!Het is gewoon een plaatje zo Piet![]()
Complimenten, Piet. Het geheel ziet er zeer verzorgd uit. En steeds meer details: handvatten aan het roer, roeispanen, kaapstander stokken, lenspompen ....... Ik zie steeds weer wat nieuws.De sloep is gereed en staat definitief op de roosters,
Vandaag het schilderwerk voltooid, de binnenkant staat in de transparante matte lak, het dolboord in walnoot en de buitenkant is gebeitst met eiken (donker van Kolderstok. één laag). Het roer met de helmstok (messing 0,8 mm dik), voor en achter 2 trosjes en eveneens 2 roeispanen (misschien wat weinig, maar ik wil het een beetje subtiel houden), Ook zijn er in het midden voor en achter 2 kleine plaatjes gelijmd met daarin een ringetje voor de latere spruit;
De bootsklampen zijn gemaakt van twee stukjes 3 x 3 mm beuk op elkaar gelijmd en in model geschuurd;
Bekijk bijlage 463057
Hiermee zijn alle dek details op het model gemonteerd. Wat rest zijn 2 berghouten (aan beide kanten), de galjoen regelingen met de ornamenten en de sierlijke drukkers onder de kraanbalken.
Bekijk bijlage 463060
De fokkerust mist een juffer aan bakboord achter, omdat ondanks het voorboren van de schoren deze toch was gespleten, dus die maak ik opnieuw. Aanvankelijk dacht ik dat het wel meeviel, maar met het aanspannen van de hoofdtouwen is er kans dat het los komt, dus dat risico ga ik dan maar niet nemen....
Dank je wel Peter, wel een beetje apart met de berghouten, heb ik nog niet eerder gezien op een model en ook niet eenvoudig omdat ze maar 1 mm in het vierkant zijn.Die heb je er prachtig opzitten Piet dit is wel een prachtig model hoor!!![]()
Nee, dat ze niet eenvoudig te plaatsen zijn, dat geloof ik direct. Daar zit wel een heel mooie maar ook moeilijke curve in zie ik.en ook niet eenvoudig