Graag gedaan KoosWrijf het er maar lekker in Piet, bedankt hoor...![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Graag gedaan KoosWrijf het er maar lekker in Piet, bedankt hoor...![]()
(Helaas kwam ik met mijn duim tegen het kruishout tijdens het vastlijmen van het berghout, waardoor dit los kwam, achter het model ligt het op de werktafel. Eigenlijk is dit een goed bewijs dat seconde lijm en hout géén goede combinatie is, stuurboord is ook al een keer los gekomen en daarna verlijmd met houtlijm en vast gezet met een lijmklem, dus dat ga ik nu aan deze kant ook doen zodat het tot in lengte van dagen blijft zitten. Niet zo slim van mij om tegen mijn eigen advies in de kruishouten vast te zetten met een druppie sec. lijm)
Bedankt voor je compliment Dave. Met sec. lijm moet je altijd voorzichtig zijn, het plakt beter op je vingers dan op een hout verbinding. In 1e instantie zit het hout ook altijd goed vast, maar sec. lijm word erg hard en kan met de tijd dus weer loslaten, beter houtlijm gebruiken. Om kiertjes te dichten werkt het alleen bij kleine kiertjes, een halve mm of nog kleiner.Het ziet er allemaal prachtig uit. En dat kruishout komt wel goed vermoed ik
. Ik las eerder een stuk van je over het dichten van kleine openingen in de beplanking, waarbij je een druppeltje secondelijm gebruikte. Toen dacht ik: dat is voor gevorderden
; ik heb 't nog niet geprobeerd. Voor mij was een drupje secondelijm bij het aanbrengen van de plankjes aan de kop van de boeg al genoeg "plak-mijn-vingers-vast-risico"
.
Herby, uiteraard vriendelijk bedankt voor het aanbod, maar ik denk dat ik het zo maar laat er zijn wel wat meer dingetjes die niet geheel volgens de tekening zijn gedaan en zo krijgt ook dit model een persoonlijk tintje.Ik heb nog 1 complete swivelgun voor op de verschansing liggen, waarschijnlijk van deze kit.
Maar je hebt het mooi opgelost.
Mocht je toch interesse hebben ervoor, hoor ik het wel.
Bekijk bijlage 465882
Dank je wel Hans.Als vanouds Piet![]()
Zo te zien gaat dat helemaal goed komen Koos, ze leveren zeer netjes werk en mijn flatje word weer als nieuw, nog een kleine 2 weken en dan is het klaar. Daarna komt er nog wel een schilder om alles netjes af te werken. Evengoed zal ik blij zijn als ze allemaal opgehoepeld zijn....Nou nou Piet, als die verbouwers van je appartement maar een klein beetje van de kwaliteit leveren die jij hier ten toon spreid dan krijg je een heel mooi appartement terug als het klaar is