Allemaal de beste wensen voor 2024, en dat er weer veel moois gebouwd mag worden.
Bertus, Jolie, Marceline, Fixit en Charlotte dank je voor de reactie.
Bertus, het is nog even wachten op de telescoopmast, ik ga eerst de bovenwagen functioneel afmaken zodat het geheel radiografisch is te bedienen, ondertussen ga ik aan het ontwerp van de mast realiseren.
Van de week wel veel tijd besteed aan de kraan, maar niet veel werkzaamheden die om een foto vragen.
Zoals bijvoorbeeld de eindschakelaars van de ballastlift die niet soepel schakelde, het probleem gevonden! De passing van de bedieningsstang was te krap en door het licht kantelen van de evenaar waar de kabels overlopen nam deze de stang mee en schakelde deze de eindcontacten op willekeurige momenten.
Simpele oplossing met veel sleutelwerk, het gat een 0.5 mm opboren.
Inmiddels drie motoren aangesloten op de receiver van de afstandbediening, de motor voor het zwenken van het kraan platform, de motoren van de mastcilinders voor op- en aftoppen, en de motor van de ballastlift te heffen.
De receiver in de motorruimte, het is wel woekeren met de ruimte.
Ook de wal aansluiting voor de bovenwagen een plekje gegeven aan de voorzijde.
Na veel afwegen, een plek gevonden waar ze niet in de weg zitten, en waar ze ook niet te veel opvallen zonder afbreuk te doen aan het model.
Wordt vervolgd.
Groet Leo.

Bertus, Jolie, Marceline, Fixit en Charlotte dank je voor de reactie.
Bertus, het is nog even wachten op de telescoopmast, ik ga eerst de bovenwagen functioneel afmaken zodat het geheel radiografisch is te bedienen, ondertussen ga ik aan het ontwerp van de mast realiseren.
Van de week wel veel tijd besteed aan de kraan, maar niet veel werkzaamheden die om een foto vragen.
Zoals bijvoorbeeld de eindschakelaars van de ballastlift die niet soepel schakelde, het probleem gevonden! De passing van de bedieningsstang was te krap en door het licht kantelen van de evenaar waar de kabels overlopen nam deze de stang mee en schakelde deze de eindcontacten op willekeurige momenten.
Simpele oplossing met veel sleutelwerk, het gat een 0.5 mm opboren.

Inmiddels drie motoren aangesloten op de receiver van de afstandbediening, de motor voor het zwenken van het kraan platform, de motoren van de mastcilinders voor op- en aftoppen, en de motor van de ballastlift te heffen.
De receiver in de motorruimte, het is wel woekeren met de ruimte.
Ook de wal aansluiting voor de bovenwagen een plekje gegeven aan de voorzijde.
Na veel afwegen, een plek gevonden waar ze niet in de weg zitten, en waar ze ook niet te veel opvallen zonder afbreuk te doen aan het model.
Wordt vervolgd.
Groet Leo.
Laatst bewerkt: