Johannes, Truckie en Charlotte, dank je voor de complimenten

Het zwarte op de uitlaat maakt het net even realistischer Charlotte.
Na een paar weken van de cultuur en de temperatuur van Spanje te hebben genoten weer mijn project opgepakt.
Nog niet veel gemaakt, wat aanpassingen aan de kraancabine gedaan die niet foto waardig zijn, maar met dit matige weer in het voorjaar wel mooi een gelegenheid om de telescoopmast verder uit tekenen.
Wel heb ik de koppelingen voor de schroefdraad spindels voor het telescoperen van de mast gemaakt.
De koppelingen haal ik uit messing as van 20 mm, en om op dat kleine oppervlak de Z as te nullen valt niet mee, daarom zet ik mijn materiaal op een vast hoogte in de drie-klauwplaat,
en dan nul ik de zij steuntjes.
De foto's staan niet helemaal op volgorde, dit is de laatste bewerking waar ik met een V frees de schuine kant er op heb aangebracht.
De tanden van de koppeling gefreesd met een 3mm frees
De koppelingen gereed, de onderdelen zitten nog aan de as om de laatste bewerkingen te kunnen doen.
Hier wordt een gleuf in de schacht gemaakt om de koppeling in te kunnen laten schuiven, voor als de koppeling niet direct ingrijpt.
Met een frees van 2 mm wordt aan beide zijden de gleuf gefreesd, en voor de andere zijde kan je de verdeeltafel 180 graden draaien.
De twee koppelingen gereed
, de eerste sectie krijgt een vaste koppeling, de tweede en de derde sectie worden ontkoppeld als de volgende sectie uitgeschoven wordt.
In mijn ontwerp blijven de motoren voor het telescoperen beneden in de hoofdmast.
Wordt vervolgd
Groet Leo.