Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
echt een groot kunstwerk aan het worden leo!Johannes en Marc dank je voor het compliment.
Mallegat dank je voor het compliment, om het hele verslag door te lezen daar heb je nog een heel klusje aangehad.
Je kan het model bekijken op de Modelshow Europe in Ede op 16 maart 2024, daar ga ik staan voor het derde jaar op rij.
Van de week met mijn kraan op de open dag gestaan van het Horizon College in Hoorn om de nieuwe leerlingen die een vakrichting zoeken, enthousiast te maken voor een opleiding in de techniek.
Bekijk bijlage 563173
Een mooi schoolgebouw met veel glas, ook de techniek lokalen hebben veel glas en dus veel licht.
De techniek lokalen zijn goed uitgerust om alle aspecten van de techniek je eigen te maken met een opleiding.
Bekijk bijlage 563174
De kraan staat vast met spanners op de bodemplaat en als deze los zijn draai ik de stempelarmen naar buiten en omhoog zodat de kraan los komt van de bodem.
En dan kan je de bodem er onder uit halen zonder veel tilwerk
Bekijk bijlage 563175
De kraan weegt al meer dan 38 kg ,dus wel belangrijk dat hij voor transport goed gefixeerd is.
Bekijk bijlage 563176
Niet alleen de toekomstige leerlingen vonden het kraan project interessant, ook de docenten waren enthousiast.
Ik heb maar het zelfde overhemd aan gedaan als mijn opzichter die op het bordes staat van de cabine
We gaan weer verder
Bekijk bijlage 563178
Begonnen met de zijkanten van de kraancabine uit een 6mm dikke aluminium plaat te halen en deze ga ik er tweezijdig uitfrezen.
Bekijk bijlage 563179
Buitenzijde van de zijpanelen.
Bekijk bijlage 563180
Een zijde gereed, maar helaas liep op de andere zijde de frees vast in het materiaal waardoor mijn werkstuk is verschoven en met het frezen van de andere zijde is
daar een deel van afgevallen.
Bekijk bijlage 563181
Dus maar weer opnieuw begonnen, hier de tweede versie die wel gelukt is. De wandjes zijn 1.5 mm dik.
Bekijk bijlage 563182
De binnenzijde van de zijpanelen.
Bekijk bijlage 563183
Hier het eindresultaat met boven de mislukte onderdelen, rechtsboven zie je dat de hoek er is af gevallen.
De onderdelen zijn met glasparel gestraald en dat geeft een mooi egaal oppervlak op je onderdelen.
Wordt vervolgd
Groet Leo.