Bouw Liebherr telescoopkraan LTM 11200-9.1 schaal 1:16

Bertus, Johannes, Marceline en Charlotte dank je voor de complimenten
Alle leuk aanklikkers ook weer bedankt voor de belangstelling voor mijn project.

We gaan weer verder met de kraancabine.

Bekijk bijlage 563756
Deze onderdelen worden ook weer tweezijdig uit een plaat aluminium gefreesd van 6mm dik, en hier is de buitenzijde gereed.

Bekijk bijlage 563757
Hier is de binnenzijde gereed en zit nog met tabs vast in de plaat, ruim 4,5 uur freeswerk voor de machine.

Bekijk bijlage 563758
Alle onderdelen gereed om de cabine te kunnen samenstellen.

Bekijk bijlage 563759
En zo ziet de cabine eruit in elkaar gezet.

Bekijk bijlage 563760
Er zijn nog wel onderdelen die nog nabewerkt moeten worden, zoals bijvoorbeeld het dak.

Bekijk bijlage 563761
De cabine op drie punten in het frame vastgezet, maar zo gemaakt dat de hele cabine eraf gepakt kan worden

Bekijk bijlage 563762
Over de schuifdeur ben ik er nog niet helemaal uit ,of ik deze vastzet, of uitneembaar maak.

Bekijk bijlage 563763
Nog een heel klusje om de hele cabine in deze vorm te maken, rekening houdend met alle aandrijvingen en bewegingen.

Bekijk bijlage 563764
De opzichter kwam ook nog even kijken, en hij was zeer te spreken over het resultaat.;)

Bekijk bijlage 563765
Op de cabinestoel zal hij nog even moeten wachten, die is nog in de ontwerpfase.

Wordt vervolgd

Groet Leo.
Heel netjes, Leo. Alsof je in de werkplaats van Liebherr een rondleiding hebt. Soms valt de schaal geheel niet op.
Gr. Peter

Jolie, Bert, Marceline, Charlotte, Johannes, Fixit en Peter, dank je voor de complimenten.
Peter, de echte details moeten er nog opkomen maar tot nu toe zeer tevreden hoe het geslaagd is. ik heb nog even naar de details van je Pocher Ducati bouwpakket gekeken, dat is echt over de top aan details, prachtig om te zien.

Ik heb voor de liefhebbers nog een filmpje op You Tube gezet, die genomen is op de open dag van het Horizon College.
https://youtu.be/pu9aHi7DhDo

Groet Leo.

Laatst bewerkt:
Hello, I have been following this project for quite some time now. What a wonderful piece of precision engineering. This dedication to detail is by far the most advanced I have witnessed so far. Best of luck and hope to see the crane some day in EDE. Best regards, Rainer, Berlin/Duitsland

Marceline, dat zie je goed en zoals jolie al vermelde heb ik een broer als opzichter en een broer die zijn hijspapieren heeft, en die mag straks de kraan besturen;)
Jolie dank je voor de uitleg.
Dear Rainer, thank you for the nice words and compliments. It would be a great honor if you visited Ede to see my project.

Van de week alleen maar kleine verbeteringen aan de cabine en de arm gedaan, weinig foto waardig.

Maar als pleister op de wonde, heb ik een fotosessie gemaakt van de cabine aan de kraanarm.

20231223_154118.jpg

Bij de 1:1 kraan is dit de laagste stand van de cabine zodat de machinist eenvoudig kan in- en uitstappen.

20231223_154203.jpg

De cabine aan de cabinearm gemonteerd, om deze laagste stand te halen de hefcilinder even losgekoppeld.

20100410dsc04440-.jpg

Hierbij een plaatje van 1:1 cabine voor de vergelijking.

20231223_154919.jpg

Weer eens een plaatje van de complete kraan.

20231223_155041.jpg

20231223_155221.jpg

Even een helikopter view.

20231223_155323.jpg

20231223_155710.jpg

20231223_155719.jpg

Zo heb je weer een beetje een beeld van het geheel.

Ik wens jullie prettige Kerstdagen en gezellig samen zijn.

Groet Leo

Laatst bewerkt:
Mooie foto’s van een mooie cabine in een mooi perspectief, Leo.
Voor jou en je naaste de beste wensen voor een vooral gezond nieuwjaar.
Gr. Peter

Johannes, Charlotte, Hcs-vliss, Marceline, Jolie en Peter dank je voor de reactie en de complimenten.
Alle Leuk aanklikkers ook weer bedankt voor de reactie en het volgen van mijn project.

Verder met de cabine en het platform.

20231229_165834.jpg

Met de vele feestdagen niet zoveel gedaan aan het project, maar weel het poortje en nog een leuning aangebracht aan het hekwerk.

20231229_165923.jpg

Het poortje is iets anders uit gevoerd dan de 1:1 maar dat maakt voor de functie niet uit.

20231229_165933.jpg

Alleen de trap moet ik nog maken, dat moet een schaartrap worden.

20231229_195123.jpg

De stoel voor de machinist van styreen gemaakt, of het de definitieve stoel is weet ik nog niet, met styreen werken is niet mijn specialiteit.

20231229_195134.jpg

Voorlopig kan mijn tweede broer mooi even oefenen, de stoel moet nog bedieningshendels krijgen.

20231229_195231.jpg

Als je de machinist zo bekijkt is de cabine nog redelijk groot.

20231229_195253.jpg

Ruim zicht naar alle kanten.

20210925_101522.jpg

Hierbij nog een vergelijkbare foto, in 2019 genomen bij Van Marwijk in Zoeterwoude.
Toevallig heeft de machinist hetzelfde overhemd aan.;)

Wordt vervolgd.

Voor iedereen een prettige jaarwisseling en een goed begin voor 2024 met een goede gezondheid.

Groet Leo.

Prachtig weer leo cabine ziet er goed uit. persoonlijk kijk ik naar je giek/mast uit, dat gaat wel iest groots worden, waar vele krachten op moeten kunnen komen.

Mvg bertus

Goed om te zien, dat je tweede broer nu een comfortabele stoel heeft om op te zitten :thumbsup:
Met drie broers die aan hetzelfde project werken, is jullie achternaam wel van toepassing :D

Wat vindt de opzichter van de styreen stoel?

Fijne jaarwisseling alvast!
Groet, Jolie :bye:

Laatst bewerkt:
Weer prachtig gemaakt Leo,:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:
stoel ziet er ook heel goed uit hoor, nog wat details en een kleurtje erop en klaar is de stoel.:rolleyes:

Fijne jaarwisseling,
Groetjes Charlotte.:bye:

Back