Met TPA kun je hele rare effecten krijgen op PC0 waar de rate coupled is aan de pids. Des te meer throttle je geeft des te sneller je flips en rolls zullen zijn
LOS tunen is niet alleen hoveren. Je moet echt punchen (full throttle) dan je quad in eigen prop wash vertical laten vallen en dan net boven de grond weer full throttle. Daarmee introduceer je worst case scenario voor de stabilisatie. Als het dan goed getuned is kun je FPV gaan testen en zal het 9 van de 10 keer al goed zijn

.
I en D op 0 is per definitie altijd te weinig. Je kan beginnen met D op 10 en I op 0.015 ofzo.
Als je ze op 0 zet moet je acheraf toch weer P bijschaven, omdat je P veel hoger uitkomt met I en D van 0.
Ik begin met de quad in mijn hand vasthouden. Let op ik zeg erbij....dit dient uiterst zorgvuldig worden gedaan

.
P hoef ik niet uit te leggen he

. Dat is kwestie van verhogen tot de oscillaties komen. Vervolgens doe ik daar 20% vanaf, want ik weet dan dat het toch zal oscilleren in wind/hoge rpm's.
I gain stel ik bij door quad in mijn hand gekanteld op 45 graden te houden en kijken of het drift vertoont. Net zolang verhogen tot er geen drift is.
D verhoog ik totdat de kleine stuiter / bounce weg is bij het loslaten van stick. Het beste kun je dit na een FPV sessie bijstellen als er een onboard camera op je quad is geweest. Soms kan deze bounce minimaal zijn. Probeer D zo laag mogelijk te houden.