CleanFlight Ervaringen

De nieuwe EZGui beta ondersteunt ook de nieuwe 1.8 firmware :D. Gescheiden pitch/roll rates nu. Voor cleanflight kun je ook de flight modes instellen....esc calibratie doen en cli is makkelijker toegankelijk

Screenshot_2015-03-25-00-21-46.png

Ik heb gisteren op mijn 2e naze32 boardje 1.8 gezet, alleen merkte ik dat ik onder configuration niet op save en reboot kon klikken, iemand hier ook last van?

Ik heb gisteren op mijn 2e naze32 boardje 1.8 gezet, alleen merkte ik dat ik onder configuration niet op save en reboot kon klikken, iemand hier ook last van?

Ja met de oude EZ Gui niet, daarom is juist deze nieuwe Beta versie er :D.

Volgens de ontwikkelaar komt deze volgende week in de store. Je kan hem nu ook downloaden als je aanmeldt voor beta testing.

@Boris dus als ik je goed begrijp moet ik de loop time instellen

set looptime = 2500

maar dan ook de Motor refresh rate op 400Hz

set motor_pwm_rate = 400

ik heb de Emax BLHeli 12 Amp ESC

Is dit iets dat de ESC gewoon ondersteunen of moet er ook iets worden aangepast op de ESC zelf (die tools heb ik namelijk niet)

Uit interesse, wat zou er gebeuren als je alleen de looptime aanpast en de motor refresh rate default laat?

set looptime = 2500

set motor_pwm_rate = 400

Is dit iets dat de ESC gewoon ondersteunen of moet er ook iets worden aangepast op de ESC zelf (die tools heb ik namelijk niet)

Uit interesse, wat zou er gebeuren als je alleen de looptime aanpast en de motor refresh rate default laat?

Goede vraag, kan het zo niet vinden wat mijn Afro 30A Opto met BLheli 13.1 voor rate nodig heeft!

Ik tune in de hand ook oor 50-60% throttle. Ik gebruikt meestal PC1(rewrite) die vele malen minder gevoelig is voor die hoge throttle vibraties. Probeer jij die ook maar eens.

Dat is echt waar een frame zich kan onderscheiden en hoe stijver deze is des te makkelijker het te tunen is voor die hoge power setups. Een klein beetje flex in de armen kan de roet in het eten gooien. Lagere looptimes gaan hier ook makkelijker mee om. Dikkere armen kunnen je tuning vaak verbeteren.
Dan gaan we weer naar PC1. Daar was ik begonnen, maar vanwege de vibraties met punch outs naar PC3 gegaan voor de TPA.
Sinds mijn laatste crash is mijn PDB een beetje scheel heb ik het idee. En dan de armen ook ten opzicht van elkaar. Hoop niet dat dat ook problemen geeft. Alles kan natuurlijk.

Voor mij is persoonlijk ook TPA niet echt een optie, omdat ik toch meestal met 70% throttle ongeveer vlieg :D. Dan vlieg ik non stop met TPA
Is daar de TPA_breakpoint niet voor? Verhogen tot 70% van je Throttle, 1750 bijvoorbeeld.

set looptime = 2500

set motor_pwm_rate = 400

als je blheli 13 hebt en oneshot125 activeert heb je niets met motor refresh rate te maken.

Goede vraag, kan het zo niet vinden wat mijn Afro 30A Opto met BLheli 13.1 voor rate nodig heeft!

zie boven

als je blheli 13 hebt en oneshot125 activeert heb je niets met motor refresh rate te maken.
Heb je met Oneshot125 eigenlijk nog iets met PPM of PWM te maken? Of werkt dat op beide.. Heb me er nog niet in verdiept, maar ik ken mezelf.. zal wel weer niet lang duren voordat ik ook met de oneshot ga experimenteren!

Maar voordat dat gebeurt, eerst die PID's maar eens een keer goed krijgen.

Heb je met Oneshot125 eigenlijk nog iets met PPM of PWM te maken? Of werkt dat op beide.. Heb me er nog niet in verdiept, maar ik ken mezelf.. zal wel weer niet lang duren voordat ik ook met de oneshot ga experimenteren!

Maar voordat dat gebeurt, eerst die PID's maar eens een keer goed krijgen.
wat bedoel je hier precies?

oneshot is enkel een manier hoe de fc met de esc praat. Sneller directer.

@Boris, misschien een stomme vraag maar ik begin me net te verdiepen in alle materie. Hoe kan ik gemakkelijk zien of ik BLheli 13 heb. Ik vermoed dat je het hier heb over een firmware versie?

Ik heb niet de mogelijkheden om firmware te flashen of uit te lezen, daar heb ik volgens mij zo'n USB programmer voor nodig.

Ik ga er vanuit (heb mijn quadcopter bij MassiveRC vandaan) dat ik niet de nieuwste versies heb, volgens mij is dat oneshot er nog niet zo lang.

Dan stel ik mijn vraag opnieuw, Als ik het als volgt instel
set looptime = 2500
set motor_pwm_rate = 400

Zou dit dan voldoende zijn of kan er dan iets mis gaan?

Sorry als dit echt standaar dingen zijn, ik moet zeggen er komt veel meer bij kijken dan alleen een beetje heen en weer vliegen als je zelf een quadcopter bouwt.

alvast bedankt

Ben net weer bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. Als ik in horizon mode vlieg dan lijkt het precies op manuel mode. Ik mis dus dat center stick gevoel. Quad dus weer horizontaal komt. Vlieg in pid 1 iemand een ideee

Ben net weer bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar. Als ik in horizon mode vlieg dan lijkt het precies op manuel mode. Ik mis dus dat center stick gevoel. Quad dus weer horizontaal komt. Vlieg in pid 1 iemand een ideee
bij pid1 werkt de horizon volgens mij niet of heel slecht zelfs. Het is echt een rate pid controller.
Maar dat weet ik niet zeker.

11094290_10200327488385996_3880111989918029409_n.jpg

10952846_10200327488345995_3365343126138724286_n.jpg

kwam dit net tegen wie weet wel handig.
sommige info daar klopt niet.

The throttle mid is niet om te bepalen waar je quad hovert, maar middelpunt van throttle expo [emoji1]

ook de P/R rate is niet iets wat P verlaagd....dat doet de tpa....... maar effect van P op error. Een soort van expo.

Mini h frames zijn niet aan te slepen :(

Het zou kunnen dat de rubbers kwaad doen. Ik weet niet hoe het bij jou gemonteerd is?

Balen inderdaad. Ik test voortaan alles thuis voordat ik wegga en nog zijn er dingen die soms niet willen :(

Code:
set looptime = 2000
save

looptime is altijd een beetje afhankelijk van de setup en vibraties die je hebt enz. 2000 is zo'n beetje laagst haalbare om het goed te kunnen tunen op de meeste setups.
Je hebt motor refresh rate en dan heb je looptime. Zonder oneshot moet je die 2 een beetje vlak bij elkaar houden voor de optimale sync.

Ik tune in de hand ook oor 50-60% throttle. Ik gebruikt meestal PC1(rewrite) die vele malen minder gevoelig is voor die hoge throttle vibraties. Probeer jij die ook maar eens.

Dat is echt waar een frame zich kan onderscheiden en hoe stijver deze is des te makkelijker het te tunen is voor die hoge power setups. Een klein beetje flex in de armen kan de roet in het eten gooien. Lagere looptimes gaan hier ook makkelijker mee om. Dikkere armen kunnen je tuning vaak verbeteren.

Voor mij is persoonlijk ook TPA niet echt een optie, omdat ik toch meestal met 70% throttle ongeveer vlieg :D. Dan vlieg ik non stop met TPA

Thanx! Dit sluit aan op wat ik bedacht had, hoewel je zo min mogelijk trillingen wilt, is het dus volgens mij dan nog veel belangrijker dat de feedback naar je FC dus accuraat is. Volgens mij vertragen de rubbers teveel om dit goed te kunnen tunen. Zie plaatje voor de montage.

http://www.hovership.com/wp-content/uploads/2014/02/DSC00629.jpg

Ik heb ze nu vast gezet met tie wraps en ga snel voor een retune. Ik zal de uitkomst posten. Wellicht is dit ook de reden van absurd hoge P settings aan het begin (toen had ik heel zachte rubbers die ik later heb vervangen. De props kwamen anders tegen het frame)

Ook maar eens PC1 proberen... Vooralsnog gaat het steeds beter :D

Ik heb de regel dat de dag dat ik ga vliegen niet meer mag klooien met firmware of hardware... laatste keer was alleen de laptop leeg... ook mooi klote.. dan maar vibratorvliegen :D

Groetjes en keep flying!

Laatst bewerkt:
Dus pid0 maar weer. Of de hakari pid 5?
Pak dan PC3 of PC5. Beide zijn beter dan de default 0.

PC1 is echt in het leven geroepen, omdat race/acro mode eronder moest lijden met alle ingebouwde zaken voor level en horizon :D. Als je dus echt alleen acro mode vliegt is deze pid controller gewoon veruit de beste en makkelijkst te tunen.
De level mode werkt een beetje en heeft hele lage gains nodig.

Thanx! Dit sluit aan op wat ik bedacht had, hoewel je zo min mogelijk trillingen wilt, is het dus volgens mij dan nog veel belangrijker dat de feedback naar je FC dus accuraat is. Volgens mij vertragen de rubbers teveel om dit goed te kunnen tunen. Zie plaatje voor de montage.

http://www.hovership.com/wp-content/uploads/2014/02/DSC00629.jpg

Ik heb ze nu vast gezet met tie wraps en ga snel voor een retune. Ik zal de uitkomst posten. Wellicht is dit ook de reden van absurd hoge P settings aan het begin (toen had ik heel zachte rubbers die ik later heb vervangen. De props kwamen anders tegen het frame)

Ook maar eens PC1 proberen... Vooralsnog gaat het steeds beter :D

Ik heb de regel dat de dag dat ik ga vliegen niet meer mag klooien met firmware of hardware... laatste keer was alleen de laptop leeg... ook mooi klote.. dan maar vibratorvliegen :D

Groetjes en keep flying!
Die rubbers zien er inderdaad erg soft uit! Dat kan zeker invloed hebben op de FC.

Back