Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, waarom het wiel opnieuw uitvinden, als het werkt.Gereedschap er bij zoals ze het vroeger deden bij de huid eerst methode![]()
Zo kan je ook 2 plankjes met de kopse kant klemmen en schuiven ze niet van elkaar. En je hoeft ze niet te vast aan te draaien. Neem wel grid 400 of 600, dit laat geen afdrukken achter.Ik heb ook een aan tal van deze klemmen, maar soms gleden ze weg. Een schuurpapiertje ertussen had ik nog niet aan gedacht. Nu dus wel.
Ik gebruik het boek van Winter, daar zit een lijnenplan bij van het Hohenzollern model. Dit samen met de bouwtekeningen van Dik en blom over de 7P en het boek van Ab Hoving waar hij Witse bespreekt met de bouw van een Pinas. Incl het online programma van Witse bouw. Daar kom ik een heel eind mee. Maar alle hulp, meedenken, foto's van wrakken of welke info ook is natuurlijk welkom.Heb je nog een soort van reken-hulpmiddelen? Of een vorm waar je naar toe wilt werken?
Dank je wel. Leerzaam is het zeker om het op deze manier te doen. Je krijgt zoveel begrip in het tot stand komen van die typische romp vorm van deze Hollandse schepen. De namen van al die onderdelen leren. Uitzoeken hoe en wat. Kortom veel plezier om het zo uit te proberen.Ik vind het er allemaal mooi uitzien. Ook weer leerzaam. De klos op de randsoenhouten vind ik een mooie oplossing.
Ben ik stiekum al aan het doen voor de modelbouwer.Lekker bezig met je speurtocht Stephan. Ik zou de foto's maar gelijk met toelichting in de juiste volgorde zetten. Dan hoef je over 4 jaar niet zolang aan je eerste boek te werken![]()
Er is al een boek dat dit min of meer bespreekt. Abel Tasman van Ab Hoving beschrijft zijn bouw van de pinas. Maar inderdaad niet zoals ik het nu doe. Ik ben de foto's al in diverse mappen aan het opslaan. Misschien dat ik bij iedere map gelijk de beschrijving voeg, dan is het tenslotte sorteren en samenstellen, ook handiger voor de modelbouwer. Er is in elk geval erg veel belangstelling voor deze manier van bouwen, vooral op SOS. Alles is nog totdat het lukt een experimentele weg.En toch, kan het best eens een aardig idee zijn![]()
Vraag, gaat de wrang onder de hekbalk je zo meteen niet in de weg zitten. Volgens mij zitten nu je spiegelpoorten te laag gemonteerd (van yk. pag. 65). Witsen noemt het "worpen". Een beetje verwarrend want die zegt "tussen de worpen komen de poorten" (1690. Pag. 96.I.r18.).