Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Hoi @Chow:

ja, het is moeilijk met buiten vliegen,
ik denk over naa, nog naar buiten te gaan,
maar dan gaat het weer sneuwen,

dus ook veel mCPX'en in de woonkamer,

...wachten tot beter weer, gr. Uwe
 
Of ik:
met een grote heli,
tot alles gemonteerd is,
ben ik ook klaar
en kan met de kouten vingers niet eens meer vliegen, ha ha ha
gr. Uwe
 
Vandaag de hele dag op de club buiten geweest, heerlijk weer in de zon. Helaas toch wat te veel wind in combinatie met de sneeuw voor de Piper.. Die werd door de crosswind met taxiën al op z'n neus gedrukt haha.. Wel geweldig van die 45 cc met een prop die veel lucht verplaats; bij elke stoot gas een prachtige wolk stuifsneeuw achter de kist :-)

Motor liep inderdaad anders op de euro peut, kan ook veeeel langzamer stationair draaien. Kreeg em met de throttle cut niet meer uit zonder de gastrim ver terug te zetten. Als een naaimachientje met veel minder bagger uit de uitlaat ondanks de 1:40 mengverhouding ipv 1:50. Ik ben tevreden. Rare wezens die benzinemotoren haha.

@ Bert: De Piper is inderdaad overpowered met de 45, 26cc voldoet ook prima. Word ook standaard geadviseerd. Nadeel is dat de motor door het aanwezige vermogen eigenlijk nooit boven halfgas komt.

Ohwja, en nog een rondje met de 700!


Ik ga vliegen en neem mee... een hoop spul :turn-l:



(foto afkomstig van de website van RMF Friendship) :)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de experts: Ik ga (lees: moet) nieuwe gearsets plaatsen in men MKS servo's na dat de heli slecht neergekomen was door technisch probleem. Zijn MKS DS92 servo's. Doen jullie er iets van vet of smeersel bij? Eerste keer dat ik gears ga vervangen.
 
Vriend van me na lange tijd overgehaald om wat te kopen qua rc voor zichzelf. hij wou een radjet van hk dus die hebben we toen gebouwd, had em mooi voor em uitgetrimd enzo. na een testvluchtje was hij aan de beurt:
550027_10151408678559391_2117372243_n.jpg

maarja met wat lijm is ie weer tiptop in orde, ben alleen de cockpit kwijt haha
 
Vriend van me na lange tijd overgehaald om wat te kopen qua rc voor zichzelf. hij wou een radjet van hk dus die hebben we toen gebouwd, had em mooi voor em uitgetrimd enzo. na een testvluchtje was hij aan de beurt:
maarja met wat lijm is ie weer tiptop in orde, ben alleen de cockpit kwijt haha

Als je wil, ik kan je een topsetup aanbevelen voor een Radjet. Standaard heeft hij toch niet zoveel power. Heb een betaalbare HK setup voor je die je unlimited inverted climb geeft en een PAK meer snelheid.
 
Als je wil, ik kan je een topsetup aanbevelen voor een Radjet. Standaard heeft hij toch niet zoveel power. Heb een betaalbare HK setup voor je die je unlimited inverted climb geeft en een PAK meer snelheid.
im listening :p

@jonkje: ja t was eigenlijk eerst de bedoeling dat we met mijn swift gingen oefenen maar die deed het die dag niet(esc stekker in t verkeerder kanaal gedaan) en hij moest en zou vliegen haha.
Drna toch es ff goed naar de swift gekeken en toen zag ik wat er loos was, dus toen ff daarmee gevlogen en dat ging wel goed.
Die vriend van me is nu in china tot augustus dus ik mag tot die tijd zn jet lenen haha
 
Vraagje aan de experts: Ik ga (lees: moet) nieuwe gearsets plaatsen in men MKS servo's na dat de heli slecht neergekomen was door technisch probleem. Zijn MKS DS92 servo's. Doen jullie er iets van vet of smeersel bij? Eerste keer dat ik gears ga vervangen.

Stond maar ergens in een discussie,
ik heb Robbe Praezisionsfett No. 5532,
groetjes van Uwe
 
Absoluut! Op 1:23 werd de kist bijna voor de 2e keer weer omver gedrukt door een crosswindvlaag.. Toch 7,5 kg wat even weggeduwd word. maar met die grote lappen van vleugels ook zo vreemd. Net zo gevoelig voor crosswind als zn 1:1 broer.

Over kou gesproken...



(foto afkomstige van de website van RMF Friendship )

Is de Piper zo interressant? Nee.. hier sta je lekker uit de wind en opzij in de de zon haha.
 
Over kou gesproken...



(foto afkomstige van de website van RMF Friendship )

Is de Piper zo interressant? Nee.. hier sta je lekker uit de wind en opzij in de de zon haha.


Oh.... dus dáárom ben je uitgekeken op heli's...... wij hebben geen clubhuis om lekker uit de wind te staan.....

:D

Groet, Bert
 
de radjet doet dit, iemand enig idee wat er mis is?

Ja dit kan twee oorzaken hebben:

1. Kijk even of de timing instellingen van je regelaar goed staan. Probeer even wat uit.

2. Helpt 1 niet: Controleer alle bullet connectors van de motor en esc, kan zijn dat 1 niet goed zit en dan krijg je dit probleem ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha nee, bij jullie zijn planken verboden :p

Hoe kom je daar nu bij?

Johnny neemt altijd een stuk multiplex mee om zijn 450 van te starten en te landen.... hebben we nog nooit wat van gezegd....

:D :D :D

Groet, Bert
 
Ja dit kan twee oorzaken hebben:

1. Kijk even of de timing instellingen van je regelaar goed staan. Probeer even wat uit.

2. Helpt 1 niet: Controleer alle bullet connectors van de motor en esc, kan zijn dat 1 niet goed zit en dan krijg je dit probleem ook.
dit was een prebuilt set, er is niks veranderd aan instellingen oid, draden net gechecked en zitten precies zoals ze al zaten..
 
Back
Top