Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Heb je nog steeds meters nodig om op te stijgen... En die heb je niet in de file :p

Hoeft niet.....

Al in de jaren twintig had de la Cierva een autogyro met collective pitch, die stilstaand de rotor op toeren kon brengen, en dan door kortstondig pitch te geven verticaal los kon komen om vervolgens snelheid te gaan maken. Zeg maar een omgekeerde autorotatie-landing.... :D

Ik weet niet of dit apparaat dook deze jumpstart mogelijkheid heeft, maar in elk geval hoeft een autogyro niet per sé een start met rollende aanloop te doen.

Het zal in de file denk ik nog steeds behorlijk bezwaarlijk zijn om een rotor uit te vouwen en eens lekker op toeren te gaan brengen.... :p

Groet, Bert

zo vandaag effe de stoute schoenen aangetrokken en jawel zeker wel 1 lipo leeg gefladdert achter op me veld,ik moest de aangepaste nachtbladen nog een x testen en de kop was uit elkaar geweest voor preventief onderhoud(je moet toch wat met dat kl.te kouwe weer)
dus effe vanmiddag getest en alles nog heel en in orde bevonden met 2100Rotor rpm,de externe lipos blijven goed zitten en geen trillingen oid.
Zal van de week als het goed weer is lees NIET KOUD brrrrr de nacht kap en de nacht bladen eens opde 600Nitro zetten en wat proberen wat avond vluchtjes te maken..

Grtz
Jeroen

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nice Jeroen! Ben benieuwd hoe het vliegen in het donker bevalt.

Het zal wss vies tegen vallen maar is weer een leerproject wat ik graag wil mee maken,in het ergste geval boor ik hem zo de grond in;)
Het is voor mij de eerste keer dat ik dat nachtvliegen wil gaan proberen en deze bladen die ik nog had liggen waren gloednieuw maar kapot(interne lipo stuk) en zodoende de externe lipo's gemonteerd en gebalanceerd e.d.
ik heb ze vandaag op de 600ESP getest met een extra hoger toeren tal (2100rpm) om te testen.
Als ze gemonteerd worden op de 600N dan vlieg ik met 1900Rpm dus daar moeten ze wel op houden denk ik.

Als het helemaal bevalt dan bestel ik originele goede nachtbladen met interne lipo's oid ipv deze gemodificeerde bladen

Grtz
jeroen

Volgens een vliegmaat van me schijnt het vliegen in het donker redelijk makkelijk te zijn ( hij vloog wel nacht op 3D masters e.d. ) juist doordat de rotordisc extreem goed zichtbaar is.

Oké, het zal even erg wennen zijn maar ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit :-)

Volgens een vliegmaat van me schijnt het vliegen in het donker redelijk makkelijk te zijn ( hij vloog wel nacht op 3D masters e.d. ) juist doordat de rotordisc extreem goed zichtbaar is.

Oké, het zal even erg wennen zijn maar ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit :-)

(frank bedoel je? ik heb hem toen ook zien vliegen met 7HV)

Ja idd de rotor disk is heel goed zichtbaar alleen orientatie van horizon e.d ben je kwijt.
Ik heb de vorige keer deze bladen ook al getest en idd een mooi en heel goed gezicht al was het maar voor 3 min,toen vloog de lipo er af.
we zullen het zien

Grtz
Jeroen

Draaien zijn bladen nu de verkeerde kant op?

Nee hoor.... er bestaan ook linksdraaiende heli's (en nee, die zijn niet bio, of gezonder of wat dan ook.....).

Kijk maar helemaal op het eind van het filmpje, als hij de brokstukken bekijkt: dan kun je vrij duidelijk zien dat het een linksdraaier is.

Klopt ook met het landingsgestel, wat wijst op dat het een Vario is, en zo te zien een Silence, ofwel de electrovariant van de (ook linksdraaiende) SkyFox

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Hoogstwaarschijnlijk iemand die geen FL*kker verstand van heli's en RC heeft.

Heli kopen (te lui om te bouwen) en denken: dat varkentje gaan we wel eens even wassen....

Er zitten maar twee pookjes op dat kastje (de AB van de TV heeft véél meer knopjes en daar kan pietje van 10 mee overweg), dus hoe moeilijk kan dit zijn????

Ds optoeren en (alweer) niet het flauwste benul hebben van proportioneel (dat je kleine beetjes en grote beetjes kunt sturen dus), geen idee wat de term kW inhoud en hoeveel 3 kW nu eigenlijk precies is.

Volgens de gebruiksaanwijzing gaat het ding omhoog als je dat ene pookje naar voren duwt, dus.....
Oeps..... schrik, pookje terug.... oeps, ook niet goed..... dan.... nou..... euh....

Laat maar, hij is al weer beneden....

Ik denk, dat DÁT is wat er fout ging.....

Groet, Bert

Back