Ziezo, twee weken smerige blafhoest inclusief vreemde horlepiep-pneumatiek ook weer achter de rug. Beste is dan literatuur lezen en grof lummelen op het MBF.
Gister op jacht naar elastiekjes. Dat was feest in deze regio. Een alledaags artikel is thans specialproduct. Nog net niet in feestverpakking.
1 euro voor 50 netjes gesorteerde elastiekjes in glasheldere styreen verpakking. Wie is hier nu crazy? Voor corona had je er over de 1000 op gewicht. Zei tegen de ‘vloerhulp’, nadenken kunnen doe toch niet, ik bestel wel online, en laat ik ze voor 6,50 per DHL dieselbus afleveren.
Blokker Borger had wat. Dat dan maar.
Moest ik nog blauwe Tesa buitenschilderafwerkplekafplaktape hebben.
Ook hier heeft hyperinflatie toegeslagen.
8 euro voor 25 meter per rol. Ja! Doe mij een lol.
Vorig jaar al tegen stuitende prijs.
Voor corona 3,50 euro.
Het is goede tape. Maar blijkbaar heeft de directie een hogere levensstandaard nodig. Of heeft de inmiddels derde strakgetrokken vrouw een nieuw ringetje nodig. Kost een drol het te fabriceren. Daarop volgt een woekerende overhead. Ja die Hubo toch. Flubo… leest het logo…
De frustratie en schrik te boven gekomen, met rode kwaaie kop, de benzine tank mooi leeggereden, want je geeft die 320 Nm soms even de sporen om wat treuzeltoeristen.de in te halen… aan het testen geslagen.
Beziet de Flaterfoon opstelling! Levensgevaarlijk… bij het roeren van de elastieken snaren, begon de draaibank zich vreemd te roeren, en knalde er een muur… levensgevaarlijk..
Model is afgeschermd met folie om de zaak schoon te houden.
Lijm zal wel epoxy worden, 30 minuten, met iets verdikkingsmiddel. Positie gaatjes boren voor spelden, waar later toch ingeboord gaat worden.
Het paneel is al mooi voorgevormd, en staat nagenoeg in dezelfde ronding als het Wahldeck.
De uitlijning moet zuiver gebeuren. De stand is bepalend voor de passing van de rest van de panelen.
De blauwe Tesatape heeft een voor dit doel zeer geschikte nifty kleefkracht.
Hierop zijn de houten klosjes met CA gekleefd.
En kan een staccato aan elastieken op ingehaakt worden.
Onder de kiel een hardhouten steun lat.
Opstelling geeft een goede trek aan het paneel.
Na alle werkhandelingen trek je de tape pardoes los, en heb je een schoon dek.
Beoogde werkopstelling…
en zal het zo het hele model rond gaan.
Gr Bas