Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Ik ben het met Savage .26 Picco eens dat geharde tandwielen niet nodig zijn. Een Forward Only Conversion is wel sterk aan te raden, want die tandwieltjes zijn wel zwak als je een sterkere motor gaat gebruiken. Je haalt dan dus de achteruit functie uit de auto, wat ook weer wat draaiende massa scheelt en een betere aceleratie geeft.
Ik heb de RB TM323 en daarmee heb ik (na installatie van de FOC) nooit een tandwieltje gestript.

Hoi,

Zijn er hier misschien mensen die hun Revo hebben omgebouwd naar een Truggy? Ik denk dan aan iets verlagen, andere wielen en bij passende kap.

Ja dat heb/had ik gedaan. De aanpassingen waren: een 3.3 chassis, tekno reciever box and tank conversion, een 150 CC tank van een hellfire, tekno gas/rem mount. tekno spoiler met een proline high downforce wing, wabash wielen met bowties, midden diff met voor en achterrem, andere engine mount met een lrp .28spec 3 en een side pipe.

Met uiteindeljik de conclusie dat een echte truggy toch beter rijd. Tijdens de competitie kon ik aardig meekomen met de Revo, 2 wedstrijden met een echte truggy gereden en ht is ech een wereld van verschil. Ik heb de Eevo toen ingeruild tegen een X1-crt...

revopitstraat.jpg

truggycup.jpg

revorace.jpg

Hoi Nusti,

Ziet er mooi uit.
Ik overweeg de aanschaf van een truggy, echter ik wil een versnellingsbak er achter, puur voor een stukje beleving.
Zodoende kreeg ik de tip voor een Traxxas Revo.

Ik ga geen wedstrijden rijden en overweeg dus een Revo met lichte aanpassingen. Gebruiksgebied is licht onverhard en verhard.

Kan je misschien vertellen waaruit het verschil in rijden bestaat?

dat de wegliggiing van een truggy beter is, door de versnellingsbak een net iets tragere respons op het gas, voor de rest weinig in een wedstrijd is dit echter crusiaal. Ga je geen wedstrijden rijden in de truggy klasse en zoek je 1 van de beste monsers die een beetkje richting truggy gaat dan is een Revo absoluut je beste keuze. Ik

ik ben van plan om wat onderdelen
te gaan bestellen in amerika.
nieuwe veren: welke kan ik het beste nemen,
ik rijd meestal gewoon op straat.
tuned pipe: stel dat ik een keer een
ander motortje koop kun je deze uitlaat dan
nog goed gebruiken?

welke onderdelen zou je me nog meer aanraden
om direct mee te bestellen.

wat is trouwens een goede site om de onderdelen te bestellen?

martijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mij weer een upgrade van de Revo :D

De originele CVD's van Traxxas :

151547c43082b355a.jpg

Met het oog op de truggycup een nuttige upgrade lijkt me ....

Al zijn de stock plastic assen nog steeds heel en goed (geen speling) ondanks het gebruik van de S23 :rolling:

En dan zijn er nog mensen die zich afvragen of het wel goed zit met de kwaliteit :?: :schrik: :confused: ;)

hey

ik heb ff een vraagje.
ik ga meschien een revo kopen.
nu is mijn vraag wat zijn de beste en noodzakelijke upgrade`s voor de revo.
ik wil er mee over de weg rijden en in het zand.
dan heb ik nog een probleem ik hen geen creditkaart.
dus het word moeilijke om uit het buiten land het tegaan bestellen.
is er in duitsland of belgie niet een winkel waar ik het kan kopen.

GR jhonny

De mijne is al truggetized ;)

Het is wel leuk "bedacht" door Traxxas ..... Offuhhhh nouja de Traxxas rijders :rolling: , ze letten in ieder geval wel op waar vraag naar is vanuit de rijders ....

De basis is goed dus waarom niet zou ik zeggen ;)

mooie tegenhanger van de Savage XL. Hij is ook een maatje groter. Wielbasis bijna 2 cm gegroeid.

hoe doen jullie het altijd met het geld overmaken als je iets in amerika koop.
moet je dan een visa kaart hebben ofzo?

gr. martijn

het makkelijkst is paypal. dat is bijna overal te gebruiken en ook steeds meer in Nederland. Je hebt hiervoor tegenwoordig ook geen creditcard meer nodig

verdiep je eens in Paypal; het wereldwijde web bied daar genoeg info over! Je hebt daar inderdaad internetbankieren voor nodig + een Paypal account.

hoi
bedankt voor de vele reacties ben vanavond nog even weer bezig geweest auto starte zeer slecht tot mijn verbazing lekte de tankdop weer dop aangedrukt auto starte meteen heb hem 5 a 10 minuten stationair laten lopen geen probleem kwam aleen zeer veel nitro tot de uitlaat uit.
motor daarna afwisselend half gas bijna volgas stationair maar na een paar minuten van bijna volgas naar stationair slaat de motor af kan hem vrij snel weer starten dit lukte gisteren niet dus denk dat het een afstelling probleem is wie heeft voor mij de standaart instelling van de 2.5 motor heb hem nu staan volgens de site van traxxas denk dat er mensen met een revo een andere afstelling hebben dan die op de site bij traxxas zou anders niet weten waar het aan moet liggen heb te weinig ervaring met nitro
user_online.gif

Zoals ik al in het andere topic had aangegeven is er geen standaard afstelling voor de motor :!: ......

Er is alleen een basisafstelling (die op de site van Traxxas) , van daaruit ga je opzoek naar de afstelling die geschikt is voor jouw motortje...

De afstelling van motor A werkt namelijk 9 van de 10 keer niet voor motor B van het zelfde type en merk ....

Nitro motortjes zijn wat dat betreft totaal niet te vergelijken met benzine 2takt motoren ......

Back