Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Je moet er voor proberen te zorgen dat je motor rond de 120 graden uit komt , bij een (veel) lagere temperatuur of een hogere temperatuur kan je inderdaad overmatige slijtage krijgen.

6 slagen open is wel heel veel de meeste motoren zitten rond de 3 of misschien 4 .

Aangezien je hem zonder problemen op kunt pakken aan de motor na het rijden staat hij dus veel te rijk afgesteld , een klein beetje armer zetten kan dus geen kwaad.

Let er wel op dat de buiten temperatuur en weersomstandigheden ook heel erg van invloed zijn op de prestatie van een motor.

Goed afstellen met het huidige weer is moeilijk omdat het nogal vochtig is en eigenlijk ook te koud waardoor de motor ook niet helemaal op temperatuur komt.

Dat is gewoon een basis instelling , die wordt door de fabriek opgegeven om de motor makkelijk te kunnen starten als ie nieuw is..

Als het goed is moet er in die handleiding ook de inloop procedure staan waarbij de hoofdnaald bij elk tankje een klein stukje armer wordt gezet.

Die 6 slagen is puur en alleen een startpunt voor de verdere afstellingen ..... uiteindelijk na de de inloop kom je dan op een slag of 3 / 4 waarna je hem gaat fijnstellen dan kan je uiteindelijk om hem op de +/- 120 graden te krijgen weleens uitkomen op een slag of 2 1/2 tot 3...

Heb de handleiding van deze niet gelezen maar van m'n R&B onroad motor weet ik dat het zo ongeveer verloopt....

Tip voor het goed afstellen van de motor is een tempgun , dan kan je de temperatuur goed in de gaten houden tijdens het rijden / afstellen.

Ik _ denk _ dat je hem niet zo arm hoeft te zetten. Hoogstens een een half slagje?
Hij reed 2 weken geleden heel goed, trok wheelies...rookte mooi...en hij maakte een mooi geluid.

Houd ook even in gedachten dat het kouder is/word... en met dat grote koelblok koelt hij snel af aan de buitenkant.
binnen in het koelblok kan het heet zijn...Dus wat hier boven aangeraden word: tempgun. Daarmee kan je makkelijk de temperatuur meten binnen in het koelblok.
Zal as zondag wel een temp gun meenemen.

Wil niet zeggen dat ik het goed heb. Wacht voor het juiste advies nog even op andere RB-motor eigenaren.
Misschien kunnen zei hun afstelling beschrijven?

(de RB523 van Ian was al paar liter gebruikt, en hoeft volgens mij niet ingelopen te worden...)

Als ie al ingelopen is hoeft ie dus ook niet meer op de 6 slagen te staan .....

Wheelie's zijn ook geen probleem , heb zelf de Sirio s23 gehad (eigenlijk een getunede R&B) en dat is eigenlijk nie leuk meer als ie goed afgesteld staat. Zelfs op snelheid trok ik hem nog op z'n achterwielen.... Met 15 / 35 vertanding :lol:

Maar zoals ik al vermeldde het weer is ook niet echt ideaal om te rijden nu , het is eigenlijk te koud voor een nitro.

Ik zelf rij niet meer zodra het kouder als een graad of 10 is , om je motor goed lopend te krijgen moet je te arm gaan rijden wat weer ten koste gaat van je smering ...

Of je doet gewoon wat folie o.i.d. om je koelkop om hem warm te houden... Een temperatuurmeter bied uitkomst om te checken of je motor goed op temperatuur komt.

Tja ik rijd gewoon het heel jaar door, als het maar niet regent, want dan wordt mijn zender nat.

Folie om mijn koelkop om de boel wat warmer te krijgen doe ik niet aan, enkel bij inloop, heb tot op heden allemaal prima getallen qua liters door mijn motoren(20-25) gehad voordat ze afgeschreven waren.

Wel gooi ik er 2,5 tot 3% extra synthetische olie door de brandstof (MT 16%, 10 % olie).

Michien komt het inderdaat wel doordat het buiten vrij koud is dat hij snel afkoeld,maar 6 slagen is ook wel heel rijk?
Dan wordt het weer tijd om met de Baja's te gaan rijden!
Maar soms als ik ging Accelereren gaat hij 4takken dus staat hij toch te rijk.

Wilfred,
Neem jij zondag dan die tempgun mee?
Dan kunnen we even kijk of de motor binnenin ook zo koud is.

je kan NOOIT aan de buitenkant meten hoe de motor van BINNNEN, qua temp is, wel kan je met de tempgun, op de plug meten, of op de onderste koelrib, houd er wel rekening ,dat glanzende oppervlakten niet echt ideaal is om te meten...

Uiteraard is he top de plug meten wel de betrouwbaarste methode om te kijken hoe warm de motor ongeveer is. De afwijking zal minimaal zijn, als je op de koelrib gaat meten, mag je inderdaad met koude buitentemperatuur meer verschil verwachten..

Ik wil een 1/8 off-road kopen om ermee te bashen maar welke kan ik dan het beste kopen, een savage of een revo/t-maxx?

ps. Aangeziendit een Revo topic is...niet allemaal tegelijk revo typen.

Grtz Joost

denk toch een savage, iets meer in gebruik wat betere onderdelen verkrijbaarheid zal betekenen, ook een wat meer bash truck tegen de racy revo, je kan beter de t-maxx vergelijken met de savage

een aantal post terug heb ik gevraagd of ik mijn lekkende kop kon repareren met vloeibare pakking.
nu heb ik er een pakking tussen gedaan van een soort papier dat je zelf moet uitknippen.
ik ben 15min bezig geweest met knippen.
toen de kop er terug op nieuw gloeiplug+ nieuw aarde draad gelegd en na 2 min klooien, LEVEn. het blokje loopt weer!!

ik weet nog niet hoelang dit blijft werken, ik hou jullie op de hoogte

Joost R zei:
Ik wil een 1/8 off-road kopen om ermee te bashen maar welke kan ik dan het beste kopen, een savage of een revo/t-maxx?

ps. Aangeziendit een Revo topic is...niet allemaal tegelijk revo typen.

Grtz Joost
Ik zou persoonlijk voor de REVO gaan. Ik heb een hele tijd op deze auto zitten "kwijlen" en had ook overwogen om hem te kopen maar wilde toch een echte truggy hebben

Pluspunten van de REVO vind ik:
-EZ start system,
-veer systeem
-2 schakel + acheruit

Savage is ook een leuke auto maar ik vind het motorgeluid niet zo mooi als de REVO produceert. Daarnaast vind ik de wegligging van de Savage niet zo goed. Dit kan je oplossen door de dempers korter te maken... Op zich een goeie auto waarvoor je heel veel onderdelen kan krijgen...
Lees ook even het topic van de Savage hier op MBF.

Wat is het stil op het Revo Topic!!

Wie weet waar ik een mooie body kan kopen voor mijn Revo 3.3?
En waar kan ik onderdelene kopen?

Dat is ook pas sinds gisteren hoor ;)

Ze hebben een hele tijd de T-Maxx gehad en delen daarvoor maar dat is/was ook weg ....

Ze hebben er waarschijnlijk een aantal goedkoop op kunnen kopen ;)

Gelukkig ben ik de eigenaar van een flink verbouwde versie waar ik een stuk minder voor heb betaald incl. een Sirio S23:p .... En met een beetje geluk is m'n nieuwe Sirio S23 met een week of misschien 2 binnen :banana:.

Is op het moment bij Amainhobbies in de aanbieding voor $169,99 .... omgerekend +/- €125,- Incl. verzenden (duurste) €150,- ..... Komen de belastingen nog wel bij , maar dan nog blijf je onder de 200,- voor een echte super motor :!:

Laatst bewerkt:
heeft iemand ervaring met een picco .26 op een revo?
filmpjes die ik zie vind ik egt geweldig en de prijs is stukke minder dan een rb of een O.S blokje
hier wat links

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXKHF4&P=V

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKHF0&P=ML

Neem maar een Sirio ;) ... zelfde effect (wheelies tot het begint te vervelen :rolling:) ... alleen iets meer toeren en dus ook snelheid. En hij is nog iets goedkoper ....

Ik heb al diverse filmpjes gezien van de Picco en mijn Sirio doet daar absoluut niet voor onder , weet bijna zeker dat ik sneller ben zelfs ;)

Donderdag de Sirio bestelt bij Amainhobbies ... Maandag al binnen :schrik: dat is nog eens snel :!: Zeker vanuit de States aangezien het kersttijd is ...

Ook nog een bestelling geplaats bij Liquidrc voor wat optie deeltjes :

3.3 Li-Wt Flywheel 3 Clutch system (3schoens alu)
Blue alum. throttle linkage set
Blue Alum. Brake Linkage Arm Revo
2x Blue alum. differential case REVO (met stainless outdrive plate)
Blue front anti-roll bar REVO
Blue Rear anti-roll bar REVO
Blue double spring wire roll bar
Ultra grip 7075 alum. 2 shoe clutch (alu 2schoens voor de originele koppeling)

En nog wat rebuildsetjes/dingetjes voor onder andere shocks ,diffs etc.

Bijna klaar voor het nieuwe seizoen van de truggycup , waaraan ik deze keer wel mee kan doen :D

Back