Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Heeft iemand de revo platinum al? T'zal denk ik wel echt een monster van een truggy zijn. Maar ik heb van een eigenaar gehoord dat hij veel te 'over-priced' was. Het is gewoon een revo met een paar hop-upjes, volgens hem.

Het is ook niet heel veel meer als een Revo met optionparts .....

Logisch ... anders was het geen REVO-platinum edition geweest ;)

Als het een compleet andere autos was had het beestje wel een andere naam gekregen......

Ze hebben bij Traxxas gewoon weer goed gekeken naar de consument en vooral naar de vraag bij de consument.

Heel veel Revo's werden/worden al opgebouwd tot (semi)truggy , Traxxas is daar gewoon handig op in gesprongen met de Platinum Edition ....

slipper clutch

heb ik veel pech of is de slipper clutch een zwak onder deel en kan ik deze beter vervangen voor een ander merk? of ben ik de enige die deze kapot kan krijgen:confused:

Ik gok dat je de enige bent ......

Ik heb er totaal geen problemen mee .... Niet op de Revo en niet op de Jato.

Er sneuvelt af en toe een tandwieltje maar dat is dan meestal te wijten aan een te strakke slipper afstelling.

Het originele Traxxas systeem is goed en zou ook zeker niet gaan lopen klooien met spullen van een ander merk wat dat betreft.... De kans dat dat niet werkt is veel groter ;)

slipper clutch

ik zal wel een maandag morgen auto hebben dan ik had in de eerste week ook al een kapotte servo. is die slipper clutch makkelijk te vervangen?

Het is ook niet heel veel meer als een Revo met optionparts .....

Logisch ... anders was het geen REVO-platinum edition geweest ;)

Als het een compleet andere autos was had het beestje wel een andere naam gekregen......

Ze hebben bij Traxxas gewoon weer goed gekeken naar de consument en vooral naar de vraag bij de consument.

Heel veel Revo's werden/worden al opgebouwd tot (semi)truggy , Traxxas is daar gewoon handig op in gesprongen met de Platinum Edition ....

Ja dat snap ik nou ook wel... Maar het punt is dat, dat volgens hem dit een beetje te veel geld is voor een Revo met een paar hop-ups.... en je gewoon beter een normale ka kopen

slipper clutch

van de drie blokjes is er een helemaal weg en van een andere is een stukje af voor de rest is er niks te zien op het eerste gezicht ik reed gewoon recht uit en ineens had ik geen tractie meer leek

doe meteen een druppeltje secondelijm tussen de blokjes en de ring waar ze op zitten (natuurlijk niet aan de kant waar ze moeten slippen). Dit probleem is bij mij vaker voorgekomen. Voor de rest zorgen dat de slipperclutch niet te vast afsteld en dan kan het veel hebben. Ik had er een .28 op zitten en toen kreeg ik wat meer problemen met de versnellingsbak...

Ja dat snap ik nou ook wel... Maar het punt is dat, dat volgens hem dit een beetje te veel geld is voor een Revo met een paar hop-ups.... en je gewoon beter een normale ka kopen

Dit is niet veel geld, vergeleken met een gewone revo. Ik heb zelf een volledig omgebouwde revo gehad en dat heeft me meer dan 500 euro gekost bovenop de aanschafprijs.

Laatst bewerkt:
doe meteen een druppeltje secondelijm tussen de blokjes en de ring waar ze op zitten (natuurlijk niet aan de kant waar ze moeten slippen). Dit probleem is bij mij vaker voorgekomen. Voor de rest zorgen dat de slipperclutch niet te vast afsteld en dan kan het veel hebben. Ik had er een .28 op zitten en toen kreeg ik wat meer problemen met de versnellingsbak...

Dit is niet veel geld, vergeleken met een gewone revo. Ik heb zelf een volledig omgebouwde revo gehad en dat heeft me meer dan 500 euro gekost bovenop de aanschafprijs.

De versnellingsbak van een Revo is ook niet ontworpen voor de "slome" bigblocks met een hoop koppel , maar voor "snelle" smallblock motortjes die wel veel toeren hebben maar weinig koppel.

Zodra je er een slome motor met veel koppel in hangt ga je met het aanpassen van de vertanding aan die motor veelste veel stress op de aandrijving krijgen. Een Fiat met een 5,7L V8 HEMI gaat ook niet werken ;)

Wil je een mooi compromis tussen de 2 (toeren en koppel)
dan kom je uit bij blokjes zoals de R&B 323 en 523 of de Sirio .23 , deze zijn ontworpen voor de Revo ;)

de versnellingsbak kan het opzich wel aan, het grootste probleem was dat ik de verkeerde cone achter het vliegwiel had zitten, hierdoor kwam de hele koppeling een mm of 3 naar voren waardoor de klok tegen de spur duwde en zo elke keer de slipkoppeling afbrak...
Als de Revo goed afgesteld stond hield ik alles netjes heel voor een liter of 5-6 en dan was het de eerste versnelling die het begaf. Die had ik dus ook een setje op voorraad en een komplete versnellingsbak met middif als reserve..

Laatst bewerkt:
hey allemaal ik ben jules, 14 jaar
en heb nu tog al 4 jaartjes ervaring in de rc wereld, ik heb nu 2 traxxas revo 3.3 staan een t-maxx2.5 met hpi motor die standard bij eerste savage kwam, een speed boot van graupner met os blokje erin en een speedboot die ik pas volledig gerestaureerd heb nadat duikers hem hadden opgevist in de e10 plas vaart toch redelijk snel
ik rij spijtiggenoeg niet in clubverband maar zou het wel graag willen weten jullie misschien in de buurt van brasschaat (antwerpen,belgie) een club waar het mogelijk is om met 3.3cc motoren te rijden

Mijn oog is ondertussen ook gevallen op deze auto. Enigste probleem, waar kopen ?

Ik ben van Belgie (antwerpen) en heb hem hier nog nergens gevonden :s
in seisele in de buurt van knokke kan je er kopen heb mijn 2 daar ook gekocht

welke motor is het beste

welke moter is het beste voor een revo om mee op zand te rijden zonder dat hij wekelijks kapot gaat een os 21 of een picco 26 fo heeft er iemand andere sugesties of ideeen? wel liefst waar bij de ez start behouden kan blijven..

nieuwe motor

hoi ik wil graag een nieuwe motor op mij traxxas revo 2.5
maar wil niks veranderen motor moet zo passen zonder aanpassingen
welke motor moet ik nemen

Bij de dichtsbijzijnde modelbouwzaak ..... De importeur RC-Connect levert aan zowat iedere modelbouwzaak en ze kunnen hem dus allemaal bestellen.

Of je moet je geluk beproeven op E-bay of bij een Amerikaanse shop....

Back