Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
ben benieuwd ! wil hem graag eens bekijken, de Revo heb ik nog steeds, en zal ik nooit weg doen. Super speciale auto .

Ik heb de Revo van The Border shop overgenomen ;) Was dus al voorzien van de nodige spullen ... O.a. : vantage chassis , Sirio s23 , alu shock steunen , etc. etc....

Zal eens foto's plaatsen als de rest van de spullen ook binnen is .

ik had twee Revo's, maar ik heb ze toch allebei wggedaan. Samen met Alfe heb ik ook de truggycup gereden en hier benik erachtergekomen dat de Revo een hele leuke auto is, maar niet voor een truggy race. Mijn Revo was totaal verbouwd met de hele tekno-rc spullen erop, een lrp .28 en meer. Bleef kapot gaan en de wegligging was goed maar niet in vergelijking tot een truggy. Ik heb de race revo geruild tegen een HongNor X1-crt met een aantal leuke hop-ups zoals een torsen diff, cnc-braces, GRP wielen en de originele wielen enz....De andere Revo heb ik geruild tegen een kompleet nieuwe E-maxx met accu;s.

Ik heb (behalve de motor) nog nooit pech gehad met de Revo , en kon ook zeker meekomen met de truggy's......

Heb hier in Hoek van Holland onder andere regelmatig met en tegen Bas de konink en Frans Moor gereden tijdens de RCWestland meetingen , en de mijne deed echt niet onder voor de "echte" truggy's ...... Ik was zelfs zo snel dat ik met later aankomen en een bocht buitenom ze nog gewoon voorbij ging ...

Net als met elke auto zijn er een hele hoop dingen bepalend voor het weggedrag onder andere. Qua wegligging heb ik zeker niks te klagen , de Bow-Tie's doen hun werk erg goed :!:

Jouw "problemen"zijn waarschijnlijk terug te leiden tot de LRP (veel kracht en relatief weinig toeren) ..... het is een auto die oorspronkelijk ontworpen is voor een (erg) snel 2,5cc'tje . En dus ook meer gebouwd is op een motor met toeren als een motor met veel koppel .....

De motor de ik gebruik (Sirio S23) is meer een tussenweg , een flink vermogen maar met ook ruim voldoende toeren waardoor je niet extreem zwaar hoeft te vertanden voor een beetje snelheid.

Daarbij komt dat de LRP zwaarder is (+ vrij hoog geplaatst) en daardoor je cg een beetje verpest . Merk je met bashen niet , maar zoals je al aangaf tijdens bv de truggycup wel......

Zoals ik al aan gaf heb ik regelmatig tegen andere truggy's gereden oa. Hong nor's , hellfire's en ga zo maar door en ik doe er echt niet voor onder ...

Zoals belooft een paar pics van de Revo , en de spulletjes die zaterdagmiddag laat nog werden afgeleverd :D

De Revo:

De zending met nieuwe deeltjes :

Totaal overzicht ....

Rolbeugel en stabisets :

Nieuwe koppeling (3schoens alu) en 2 schoens alu voor origineel :

Nieuwe diffs :cool: :

Revisie setjes :

Nu nog opbouwen en zodra het weer een beetje meewerkt inrijden :!::D

Laatst bewerkt:
Mooi hoor!!
Ben een beetje jaloers geworden op jou revo..

Die banaan in je onderschrijft staat wel al lang te dansen :P

Hallo,

Even een gekke vraag.
Ik ben op marktplaats een advertentie tegengekomen van een revo 3.3.
Deze stond daar voor de prijs van 499,-???
Superprijs voor zoiets waanzinnigs, of niet?
Vind namelijk het prijsverschil enorm met de winkelwaarde, dat ik mijn twijfels heb om hem aan te schaffen.
Wat vinden jullie hiervan?

:edit: Het is niet mijn bedoeling om iemand met dit bericht te benadelen ;)

Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Even een gekke vraag.
Ik ben op marktplaats een advertentie tegengekomen van een revo 3.3.
Deze stond daar voor de prijs van 499,-???
Superprijs voor zoiets waanzinnigs, of niet?
Vind namelijk het prijsverschil enorm met de winkelwaarde, dat ik mijn twijfels heb om hem aan te schaffen.
Wat vinden jullie hiervan?

:edit: Het is niet mijn bedoeling om iemand met dit bericht te benadelen ;)

Danny
Prima prijs idd. Zeker niet verkeerd.

Maar kijk ook even verder voordat je beslist om die Revo te halen... der zijn meer auto's... Al gekeken naar een truggy? Deze klasse word steeds populairder...(de REVO is een monstertruck met truggy-eigenschappen is en mag daardoor ook meedoen met de truggy-cup)

Der zijn al heeel veel topic's over twijfelende kopers;
Truggy.nl: Forums / De pitstraat / [peiling] Wat vinden jullie nou de "Beste" truggy
Truggy.nl: Forums / De pitstraat / welke truggy
Truggy.nl: Forums / De pitstraat / truggy kopen

Dus vertel eens: wat verwacht je van de auto? Ga je jumpen? racen? of gewoon af en toe een beetje scheuren over grasveld?

Laatst bewerkt:
Om precies te zijn is de Revo een Monstertruck die om te bouwen is tot truggy ;)

Andere velgen&banden , vering aanpassen en een vleugel plaatsen helpt je al een eindje opweg naar een truggy...

Om een idee'tje te krijgen staan er een aantal foto's van mijn Revo hier in het draadje , 1 pagina terug als ik me niet vergis.

De revo is een goeie all-rounder , in (standaard) MT uitvoering een auto waar je overal mee kan rijden .....

Heb je race neigingen kan je hem aanpassen naar een redelijke truggy , het zwaartepunt blijft een beetje hoog door het ontwerp waardoor hij wat moeilijker rijd . Maar het is te doen .......

+ versnellingsbak aanpassen ;) (FOC, metal gears)

(daarnaast passen niet alle motortjes op de REVO. Je bent namelijk dan verplicht een speciale steun te monteren)

Maar toch blijft het een bloedmooi ding! Om te zien EN te rijden

Laatst bewerkt:
De gewone foc is al goed genoeg ... Metaal is onnodig gewicht ;)

Heb er zelf ook de gewone foc in hangen en die blijft ook met een Sirio .23 heel .... De hele aandrijflijn eigenlijk , zolang je de slipper maar goed afstelt , anders kan het weleens een spur kosten :puppydogeyes:

Nou maakt dat voor mij niet zoveel uit ... :rolling: heb zowat een complete 2de auto aan onderdelen waaronder zat spurs :lol:

De meeste aftermarket motoren voor de Revo worden geleverd incl. de bijbehorende motorsteun , anders is een universele motor mount ook nog een optie ... Die kosten je ook de kop niet ...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, maar ben er al zeker van een revo te kopen.
Heb me in verschillende rc-winkels laten informeren, en heb zelf een beetje ervaring met brandstof auto`s.
De reden dat het een revo word is, dat hij voor een redelijke prijs, erg compleet word geleverd.
RTR, op een stickpack en 8 accu`s voor de zender + brandstof na.

Heb mijn oog ook laten vallen op verschillende truggys zoals de mantis van robitronic of de hong nor van pk-racing.
Maar het concept van de revo spreekt mij gewoon meer aan, en er werd verteld dat de onderdelen nu beter verkijgbaar zijn dan voorheen (een zeer belangrijk punt :) ).

Ben van plan om eerst flink te oefenen, als een grasveld-basher, en later toch zeker wel met een cup meedoen.
Want het straat racen werd met mijn on-road wel heel snel eentonig, dus vandaar.

Danny

Als je hem voor 6 april in orde hebt kan je nog meedoen met de eerste Truggycup wedstrijd hier in Hoek van Holland ;)

Als m'n operatie en herstel daarvan een beetje vlot verlopen ben ik ook van de partij met m'n (truggetized) Revo :D

Als je hem voor 6 april in orde hebt kan je nog meedoen met de eerste Truggycup wedstrijd hier in Hoek van Holland ;)

Als m'n operatie en herstel daarvan een beetje vlot verlopen ben ik ook van de partij met m'n (truggetized) Revo :D

Dat zou helemaal super zijn, de hoek is echt een paradijs voor dit soort auto`s.
Ik hoop zelf ook dat hij hier thuis staat voor die tijd, zoniet kom ik zeker wel langs om jou auto te bewonderen.

Was afgelopen zondag op een meeting wezen kijken van rc-junkies, en zag daar een truggy met een rb motor....:shock:....geloof dat de rb 523 op een revo past.
Erg pittige motor in combinatie met de tweebak een canon, lijkt mij.

Is het trouwens goed te doen met een tweebak off-road rijden?
Lijkt mij dat hij vaak moet schakelen.

Danny

De Hoek is zeer geschikt voor de hobby ;) , voor elk wel wat wils : asfalt , gras , zand..... Hou ook de site Home - RC Westland - Little Power, more Club in de gaten , er worden hier regelmatig meetings gehouden zodra het weer dat toelaat .

De R&B 323 & 523 passen inderdaad op de Revo , wil je nog asocialer :D dan neem je een Sirio S23 ....... Is eigenlijk niet meer als een getunede R&B , met 9 :!: spoelpoorten.

Heb hem zelf vorig jaar al gehad (en nu weer een nieuwe) en het is echt aso wat een power en toeren daarin zit :!: Wheelie's maken tot het niet leuk meer is en gaan als een raket :rolling:

Het schakelen tussen z'n 1ste en 2de vesnelling valt wel mee , door de goed werkende vering wordt een hele hoop glad gestreken. Door het ontbreken van een middendiff wordt het ook nog enigzins beperkt , voor of achter zijn er altijd wel 2 wielen in contact met de grond waardoor de motor niet zomaar kan opspinnen ;)

Een sirio nog beter dan de R&B 523?
Heb bovenstaande zien gaan op een truggy, vond dat al niet normaal.:p

Eerst maar even de revo aanschaffen en wennen met het off-road gebeuren, maar wat moet een sirio kosten?
En heb je niet toevallig een filmpje van je auto?

Anders ben ik zowiezo 6 april van de partij om hem in levende lijve te zien (mits je bent hersteld ;))

Nou heb ik op diverse amerikaanse forums gelezen dat er op de revo best veel klachten zijn omtrent de hoeveelheid te vervangen onderdelen die je stuk rijd.
Bedoel, met een vering direct 3 andere onderdelen aanschaffen uit noodzaak.
Is dit waar?

En kan je mij vertellen wat de belangrijkste verschillen zijn tussen een amerikaanse en europese traxxas revo?

Danny

Er bestaat geen Europese REVO. Er is er maar één en die wordt in Amerika gemaakt. Dat zou je dus de Amerikaanse REVO kunnen noemen, maar dat doet vermoeden dat er nog een andere is ;) In Amerika krijg je voor de ontvangeracu een lader bij de REVO die op 110V. werkt. Misschien dat ze voor de Europese markt dan een andere lader hebben, maar dit weet ik eigenlijk niet. Dat zou hooguit het verschil kunnen zijn.
Ik heb mijn REVO in Amerika gekocht toen ik daar stage liep en het klopt niet dat je meteen wat moet vervangen aan de shocks. Ik heb er daar veel mee gereden en niet bijzonder zacht – het is immers een monstertruck – en pas na 4 liter trok ik een plastic shockrod-end kapot door een hoge en harde sprong/landing. Dit was met een paar dollar verholpen door een zakje nieuwe te kopen. Sinsdien nog 1 kapot getrokken maar verder nooit. Ondertussen heb ik mijn REVO al 2.5 jaar dus het valt reuze mee dacht ik zo!

De 6de dat moet als het goed is helemaal goed gaan komenn , ga donderdag onder het mes kreeg ik vanmiddag te horen ...

Nieuwe Sirio heeft zojuist z'n eerste liter gezien , en het begint er al weer enigzins op te lijken :D

Een nieuwe Sirio kost je hier (en de rest van europa) ongeveer 250,- , ik heb de mijne vanuit de States en was met verzenden en inklaring , btw en dergelijke net geen 200,- kwijt.

Heb nog geen filmpje van de mijne , d'r zwerven wel foto's op het internet rond van m'n Revo.

Meeting in Hoek van holland verspreid over de pagina's staan er een aantal foto's ;)

Over onderdelen die kapot gaan kan ik kort zijn ... Heb tot nu toe alleen een paar spurgears gesloopt door een te strakke slipper afstelling (in combinatie met een te sterke motor :p) voor de rest blijft het bij mij tot nu toe allemaal heel :!:

@ Dirk Jan

Fijn om te weten dat er geen verschil bestaat, op de laderspanning na.
Aan een amerikaanse uitvoering denk ik meestal aan het aan te schaffen gereedschap voor de vreemde maten voor bouten en moeren.
De kosten die jij hebt gehad zijn inderdaad te verwaarlozen, maar denk dat jij erg veel ervaring hebt met rijden.
Deze hobby kost voor de beginner echt een smak geld, niet alleen de aanschaf van het geheel.
Je rijd in het begin, door gewenning, meer kapot dan in een later stadium.

@ savage .26 picco

Aha! Veel sterkte in het ziekenhuis....
Heb inmiddels een filmpje gezien op het net, wat een beest zeg :hammer:
Prijstechnisch valt het motortje wel mee.

Ik had ook diverse onderdelen gevonden die voor verbetering konden zorgen als er t.z.t. een zwaardere motor op komt.
Geharde tandwielen, maar heb begrepen dat jou orginele tandwielen in je revo zaten.
Dan moet het toch wel van een hele goede kwaliteit zijn.

ps. wat is een foc? :oops:

Bedankt voor de reacties :D

Danny

Ik heb er de originele FOC (Forward Only Conversion) van Traxxas inzitten en die houdt het ook met de Sirio (en het springen :yes: ) gewoon goed uit .

Geharde tandwielen heb je wel maar kosten een vermogen en wegen ten opzichte van het gewone plastic heel veel , dit gaat ten koste van je acceleratie doordat de draaiende massa groter is...

Dingen die o.a. aan te raden zijn : Foc , alu carbheveltje (standaard plastic flext nogal) en andere dingetjes die al in het draadje voorbij gekomen zijn ;)

De schroefjes en boutjes zijn btw gewoon metrisch , je kan dus "gewoon" gereedschap gebruiken.

Back