Sovereign off the Seas door Peter

OK, je hebt mijn reaktie toch gelezen, ik zie het niet meer staan dus ik dacht dat er wat fout ging.
En tussen( ) ook ik ben ooit begonnen met platic modellen.

Piet, jouw reactie is wel gekomen, maar staat helemaal in het geel, alsof het een quote van mijzelf is die jij aanhaalt.
Maar die revell dozen zitten ook kunstwerken bij. De Graf Spe en de Bismarck bijvoorbeeld. heel mooi

Jan, als ze nog eens komen met een nederlands model ben ik er ook bij.
Tot die tijd staat de Batavia van Hans heel hoog in de lijst, ik ben er alleen nu nog niet aan toe

Piet, jouw reactie is wel gekomen, maar staat helemaal in het geel, alsof het een quote van mijzelf is die jij aanhaalt.
Maar die revell dozen zitten ook kunstwerken bij. De Graf Spe en de Bismarck bijvoorbeeld. heel mooi
kijk hier maar eens wat er kan met plastic, 1m25 lang,yamato.

Bijlagen

• IMG_0011.JPG
    IMG_0011.JPG
    181,4 KB · Weergaven: 186
Ook een heel fraai exemplaar Walter, bij mij ging het meer om schepen van ongeveer 50 cm lang, maar die hebben de tand des tijds ( en een paar verhuizingen ) niet overleefd.

Na 16 maanden noeste arbeid, is de Sovereign of the Seas helemaal dicht.
Vanochtend is het laatste dek geplaatst, dus nu komt de afwerking van de romp, de rusten, versierselen en het dekmeubilair
De firma Agostinni heeft de laatste pilaren ook geleverd, dus de zijgalerijen kunnen ook afgemaakt worden.

Dank je wel Jongens,

VANDALISME

Volgens Agostini gaan we eerst tere balustrades bouwen op de dekken, om daarna kanonsgaten te gaan maken in de balustrades boven de dekken.
Dat heb ik maar omgedraaid, en maar goed ook.Dit was een compleet VANDALISME project.
Gaten van 12 millimeter,, en er blijft net 1,5 millimeter materiaal staan aan de bovenkant.

Toen ik de gaatjes geboord had, zou ik ze voorzichtig uitvijlen, en mijn voorgevoel was toch goed. Het moest wel heel voorzichtig met dat akelige Bamboehout.
En het werd reparatiewerk tot besluit.

Ook ben ik erachter gekomen dat de maatvoering van mijn kampanjedek waarschijnlijk niet helemaal goed uitgevallen is, want de balustrade heb ik op de hoogte van de bb. gemaakt, maar ik heb te weinig ruimte voor de sierlijsten van de kanonsgaten.
Ik moet nu dus mijn balustrade 1,5 millimeter verhogen om de lijsten kwijt te raken.
De volgende keer dus eerst controleren wat er geplaatst wordt, en daarna pas maken

Alsof er kogels doorheen geschoten zijn....

Dit zijn altijd enge momenten:confused:

Dit klopt helemaal jongens niet zo mooi.
Er komt helaas geen fineer meer tegenaan, ik het het splintertje hout teruggevonden, en er weer ingeplakt.
Ik hoop dat het sterk genoeg is, anders moet ik de verschansing deels demonteren en opnieuw opbouwen

ronde gaatjes maak je beter met dit tooltje van dre....
deze op de foto is 13 mm , maar bestaat kleiner ook
en dan zoals de egeltjes het doen............... heel voorzichtig.:hammer:

DSCF5832-800.jpg

Jammer Peter van de schade, maar jou inmiddels bezig gezien hebbende word het wel opgelost. Probeer wat verder vooruit te kijken er zijn bouwverslagen (Engelse site) waar deze boot al gereed is, zo voorkom je dit soort problemen!

Ja, ik heb hier inderdaad een flinke steek laten vallen.:oops:
De splinter is intussen terug geplaatst, en komend weekend ga ik weer en nieuwe poging ondernemen,( eens kijken of ik zo'n mooi schuurdingetje heb Pimboly) maar eerst de verschansing van het kampanjedek verhogen.
En die website bestudeer ik vrij regelmatig even Piet, Daar heb ik al diverse knelpunten gevonden, alleen deze verschansing is er tussendoor geglipt:offtopic:

Er zal mij ongetwijfeld nog wel eens iets wegglippen;)

groet Peter

Back