Sovereign off the Seas door Peter

In de doos met de "dremel" die bij het abonnement zit, zitten dat soort schuurdingetjes

er zitten er wel bij ,maar denk dat deze meer om te graveren zijn
deze die ik gebruik zijn die met een rubberen binnenkant en waar je het schuurpapier overschuift (liks op foto)
met de roze zal je het hout verbranden
DSCF5833-800.jpg

voor het hele fijne werk kun je tandartsboortjes gebruiken. De tandarts gebruikt de boortjes
n.l. maar een keer of drie en geeft ze gratis weg als je erom vraagt.

Bedankt voor de tips jongens.
Ik heb er ook een, de lidl heeft een leuk doosje met hulpstukjes in de aanbieding

De Sovereign heeft de reparatiewerf weer verlaten.
De splinter zit weer waar hij hoort, de verschansing van het kampanjedek is met 1,5 mm. verhoogt, en de verf is rondom weer netjes gemaakt.
Het wachten is nu op de kanonspoorten, die liggen nu in de verf afdeling.
De primer zit er aan een kant op, vanavond de andere kant in de primer, en dan kan morgen de goudverf erop.

Peter, heb je advies gevolgd om eerst de kanonsgaten te maken vóór de balustrades. Is heel verstandig.
Je ligt goed op koers. :thumbsup:

Een wijs besluit geweest Jos.
Als je de versiering op de galerijen erop heb, moet je ook even controleren of er genoeg ruimte overblijft voor de lantaarns op de zij galerijen.
Mijn versierselen kwamen namelijk iets hoger dan verwacht, en ik kreeg ruimte gebrek.

Een wijs besluit geweest Jos.
Als je de versiering op de galerijen erop heb, moet je ook even controleren of er genoeg ruimte overblijft voor de lantaarns op de zij galerijen.
Mijn versierselen kwamen namelijk iets hoger dan verwacht, en ik kreeg ruimte gebrek.

Heb je daar een foto van, Peter?

Jos,

Op deze foto kun je zien hoeveel ruimte er zit tussen de pilaren en het galerij dak, op de pilaren komt nog een liggende balk, net zo breed als die daar onder.( foto even vergroten, dan zie je het beter ).
Toen die er op lag, kwam ik een royale millimeter te hoog uit, terwijl ik op de exacte hoogte van Agostini begonnen ben.

Als de daken er op liggen, komt er nog een balk van ,ik denk ongeveer 2 millimeter over de scheepshuid, pal over de daken heen, en dan moeten de lantaarns tussen die balk en de verschansing passen.
Ik heb de zijkant van het poopdek 0,6 millimeter verhoogd, en ik denk dat het bij mij nu passen gaat. ( ik moet dat nog controleren)

De kanonspoorten heb ik erin zitten, de kiertjes zijn weg geplamuurd, en alles is bijgewerkt.
Daarna heb heb ik wat foto's gemaakt, waaronder een paar macro opnames, maar die zal ik jullie besparen.

De macro's toonden aan dat ik een paar kleinere kwastjes moet gaan kopen, om het nog maar een keer te proberen.Maar ik vindt ze er wel aardig inzitten.
De kanonnen heb ik tot nu toe aan de kant gelegd, op de eerste 4 na, en dat is een goed idee geweest, want de loop mag niet omhoog gericht worden.
De kanonsloop moet horizontaal staan, anders kunnen ze niet in de ronde kanonspoort

Daar heb jij gelijk in Rob, Maar soms neem ik ze wel eens ter controle.
Even kijken of het een beetje in de buurt komt

Er is mij niet veel uit de vingers gekomen dit weekend, ik ben even met het roer bezig geweest,

en de verschansing van het poopdek heb ik bekleed met Sapeli planken, en geschilderd

en op de bakboorgalerij heb ik de lijmresten geprobeerd weg te verven

Netjes hoor Peter, (bijna te netjes voor zo,n oud schip) (grapje)
Ik heb inmiddels al zo,n 70 delen in huis en ga dit schip bouwen na de Diana, alhoewel het niet het type schip is wat ik zomaar aan zal schaffen. Ik hou meer van de Engelse fregatten en linieschepen, maar de Sovereign is op verzoek van een dierbaar persoon, dus vandaar....
Ik ga haar wel wat anders bouwen dan de bouwbeschrijving van DeA, met een ander kleuring, zie plaatje,

Back