Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Indien de delen niet al te zwaar zijn volstaat hobbylijm (alleslijm) van bison. Deze tast geen verf aan en lijmt alles op alles.Jos, ik weet niet of UHU Hart geschikt is, ik heb het wel in huis, maar nog nooit gebruikt.
Ik plak die metalen delen met Zap-A-Gap Medium CA+.
Die is snel genoeg met drogen, maar je heb nog 1 of 2 seconden om nog wat te schuiven.
Ik heb ook SLO-ZAP, maar die droogt mij niet snel genoeg.
Ik heb zelf eerst een stellage achter de spiegel gemaakt om de onderste delen te dragen, en toen heb ik eerst alles dry-fit op de spiegel geplakt met plakband.
Dan kun je ruim de tijd nemen om alles mooi te pas te maken, en alle gietranden weg te halen, om het spul daarna te schilderen.
Na het schilderen kun je desgewenst nog een keer passen, om eventueel nog wat te corrigeren
Met deze lijm zit alles muurvast, als je iets los wilt nemen dan moet dat binnen 5 minuten, daarna trek je de verf en de bovenste laag triplex er mee af
De kanonsgaten zijn gemaakt,en ik ben blij dat ik mijn boeg niet zo snel afgebouwd heb als Agostini voorstelde in zijn boekjes, want ik kon maar tot 3 mm. boren, en verder moest ik het met de vijl doen naar 5 mm.
Het nadeel van een abbonnement is dat je niet ver genoeg vooruit kunt kijken. Daarom ga ik pas beginnen als ik alle delen heb. (en ik kan dan natuurlijk van jou verslag afkijken)
Maar je bent echt goed bezig, als dit je eerste schip is, dan heb je talent!!!