Sovereign off the Seas door Peter

Dit ziet er ook heel mooi uit Piet, en ik ben dan ook heel benieuwd hoe jouw Sovereign eruit gaat zien.

Het roer zelf is er klaar voor, de onderdeeltjes zijn bij elkaar gezocht, en nu moet het in elkaar gezet worden.

En daar ben ik ook een uurtje mee bezig geweest, tussen de hoestbuien door, maar dat valt nog helemaal niet mee.Sterker nog, dit is lastig genoeg.
Volgende keer weer verder.

Rob, als je hier niet mee bezig bent zit je toch maar op de bank voor je uit te staren:hammer::hammer:

Maarre het roerscharnier zoals Agostini dit voorsteld, ga ik niet maken.
Ik ga op zoek naar een ordentelijk scharnier, en als ik dat niet vind, denk ik eraan om de scharnierpen vast te solderen. Dit vind ik namelijk veel te kwetsbaar.
De railingen ga ik ook mee wachten tot ik de railing van het voorkasteel ook heb, en dan ga ik van voor naar achter werken.
De juiste plaatsing van de railings kan ik namelijk niet duidelijk uit de bouwbeschrijving en de Engelse website halen, dus eerste alle delen in huis, en dan zelf besluiten hoe het te doen.
Wat ik nu nog wel afgemaakt heb, is de betimmering van de Snebbe. De meisjes van plezier stonden er al, nu is het trapje ook geplaatst, en de bovenste zijpanelen zijn ook geplaatst

Het roer met de pennen en vingerlingen is nooit makkelijk hoor!
Het solderen van de pennen is géén slecht idee, in ieder geval een stuk steviger dan lijm.

Je schip ziet er verder schitterend uit!!

Dat het roer met zijn haken, pennen en vingerlingen nooit gemakkelijk is, verwachtte ik al een beetje Piet, en dat hoeft natuurlijk ook niet, een beetje uitdaging is niet verkeerd in een hobby.
Maar ik ben wel blij dat je mijn gedachtegang over stevigheid van de roerpennen bevestigt.

Lekker bezig geweest dit weekend, de verschansing van het voorkasteel zit er bijna op.

De staanders aan de zijkanten moeten er nog in, en het geheel moet nog een keer bijgewerkt worden.( en dan zonder die rode uithalen bij de kanonspoorten)
Daarna kunnen de armleuningen ( als dat zo heet) er overheen.

Nog even een paar uurtjes lekker bezig geweest.
De handlijsten van het voorkasteel zitten erop, die van de achterste verschansing heb ik wat breder moeten maken, die was niet breed genoeg uitgelaserd.

Daarna alle 4 de lijsten geplaatst, maar omdat de zijdelingse lijsten bijna gen ondersteuning hebben, heb ik er een spijkerverbinding in gemaakt.

De bakboordlijst van het bovendek is ook geplaatst, en ik ben daar heel tevreden mee, zo had ik de stuurboordlijst ook willen plaatsen, ware het niet dat mijn lompheid dat voorkomen heeft.
Ik bleek hem na plaatsing niet goed op lengte te hebben (dry-fit), en tijdens het verwijderen van de bovenste lijst brak ik hem in 5 stukken .
Ik heb hem wel geplakt, maar het goede model en het kleine beetje sterkte wat erin zat is helemaal weg.
Helaas, dat wordt een nieuwe bestellen of maken, en dat laatste lijkt me net wat teveel van het goede, er zitten toch wel een hele hoop gaatjes in dat smalle stukje hout

Netjes hoor Peter! Jammer van de breuk, gewoon een nieuwe bestellen, doet DeA meestal niet moeilijk over.

Inderdaad jongens, heel jammer van die breuk,
maar de service is perfect, gisteravond heb ik een mailtje gestuurd, en vanmiddag had ik het antwoord dat ze deel 64 naar mij op zullen sturen.
Dus binnenkort kan ik de andere kant ook maken.

Dank je wel jongens,
En de service van Agostini is toch weer prima, afgelopen dinsdag gemaild met de vraag of ze deel 64 nog eens wouden opsturen, en vrijdag lag hij al in de bus, dus de handlijst aan stuurboordzijde heb ik afgelopen weekend geplaatst.

De railing van het volgende dek heb ik ook in dryfit erop gehad, maar daar had net iets te veel vanaf gehaald om de voorste lijst symmetrisch te maken, en toen moest ik de zijdelingse handlijsten iets langer maken. Foutje, bedankt.
maar die ligt klaar om gebeitst te worden.
Als lle handlijsten geplaatst zijn moet de standers opnieuw gebeitst worden, want die van de stuurboordzijde heb ik weer kaal geschuurd, want met de beits er op past het balkje niet niet meer.
Daarom is de vorige ook gebroken.Erop duwen wil nog wel, maar om daarna weer te demonteren, dat gaat te stroef.

Back