Vandaag wat frutselklusjes gedaan, De onderste beplating van het galjoen zit tegen de snebbe aan, nu moet daar nog een stukje plaatwerk boven komen, maar eerst wil ik de dames van plezier tegen de wand plaatsen, samen met de deur.Ik kan me daar nu nog redelijk vrij bewegen namelijk.
Ook heb ik een rooster van het bovendek klaar, op eenderde van het rooster zit er een knikje in het dek, dus ook het rooster moest een klein knikje krijgen. Het rooster ligt er nu nog los in, voor het geval dat er nog iets door het rooster heen flikkert, dan kan ik het er nog uitweg proberen te peuteren.
Bij het tweede rooster braken er helaas twee balkjes uit bij het pasmaken, dus die heb ik er eerst weer ingeplakt.
Ook zijn de kogelbakken geplaatst en gevuld.
En verder ben ik bezig met 8 emmers, die wil Agostini gevuld met kruit bij de kogelbakken plaatsen, maar bij een kanon wordt geen los kruit gebruikt. Dit hadden natuurlijk kardoezen moeten zijn, en zeker geen los kruit.
Misschien dat ik zelf wat kardoezen kan maken om in de emmers te doen, en anders wat namaakwater erin denk ik.
Het zijn alleen gigantische emmers om te maken en te beschilderen. Eerst een hengseltje er aan prutsen, en dan in drie kleuren schilderen.