Ik zou met de Snebbe aan de gang, maar ik, onnozele, had bij het aftekenen van het laatste grote rooster, het rooster ondersteboven liggen.
Daar kwam ik achter nadat ik de hoek er afgezaagd had.En natuurlijk niet meer genoeg roosterplanken om nieuw te maken.
Het rooster dus in het water gelegd om los te weken, en met de hulp van een paar nieuwe plankje een nieuw rooster gemaakt.
Aan de stuurboordzijde het sapeli deel kaal geschuurd, want daar waren vieze grijze vlekken ontstaan in de loop van de weken
Ik denk dat mijn vernis te dik is geweest, en dat ik er veel te royaal mee gesmeerd heb.
Door schade en schande probeert men wijs te worden.
Ook met het bovendek en het voorkasteel bezig geweest, maar dat geeft nog wel de nodige problemen.
Op het voorkasteel ligt een dek dat +/- 5 mm. te smal is, en het moet ongeveer 4 mm. naar voor geschoven worden. dus ook het mastgat, en het luik verpaatsen.
Het bovendek lijkt aardig, maar moet aan de achterkant 3 mm. naar beneden, voor dat het dek op de dekbalk rust, en hij is iets te smal. Ook kan het zijn dat de scheepshuid aan de achterkant van het bovendek iets verlengd moet worden, want het dek begint iets verder. Een stukje aanplakken kan altijd nog wel, dat zie ik dan wel weer