Sovereign off the Seas door Peter

Ik heb nog even een foto opgediept van de Agostini site Amazone, over hoe hij er over een aantal maanden uit moet zien

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben lekker bezig geweest de laatste tijd, de dekken van het voorkasteel en het halfdek zijn gelegd, en het dek van het voorkasteel is nu op maat.
Hierna heb ik de de verschansingen gemaakt,

full

full

Deze moeten nu nog op de goede hoogte gebracht worden, schuren en plamuren, en daarna de kwast met verf eroverheen.
Maar eerst komt de werkweek weer.

Er valt niet heel veel te melden, het voorkaasteel inclusief dek is geschuurd en geplamuurd, (alle onvolkomenheden in de omgeving zijn ook bijgewerkt) en is klaar voor de verfkwast.
Nu ga ik verder met de verschansing van het halfdek, en de onvolkomenheden in die buurt, en dan kan dat ook geverfd worden.
Daarna moet ik wat achterstallig onderhoud doe, want het Sapeli deel van de scheepshuid ziet er intussen verschrikkelijk uit. Ik had de vernis moeten verdunnen, wat ik nagelaten heb.
Er zit dus veel te veel vernis op het hout, en dat geeft vreselijke vieze grijze vlekken.
Als je de boot ziet staan dan lijkt het heel mooi, maar als je met een compactcamera met flits een foto maakt, dan lijkt het alsof de Sovereign toe is aan een dokbeurt.

Dat is jammer Peter. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het eruit ziet. Heb je het te dik erop gezet? Ik heb namelijk nooit grijze kleur gekregen wanneer ik het niet verdun. Welk merk gebruik je?

Ik heb het er inderdaad vrij dik opgezet Rob, en de eerste weken ziet het er hartstikke mooi uit, maar na een week of 3 begin je vlekken te zien, en hoe langer het droogt, des te erger wordt het. Ik kon zelfs zien op welke plaatsen ik de kwast opnieuw in de vernis gedoopt had.
Ik gebruik Flat Mat Vernis van Admiralty.

full

Zo ziet het eruit als je het met een goede camera fotografeert, als je fotografeert met een compactcamera met flits, is het nog veel erger.Die foto's heb ik terstond weg gemikt
Als je hem gewoon op de tafel hebt staan, dan valt het wel mee, je ziet wel dat hij vlekkerig is, maar dat is het dan ook

Dat is inderdaad niet zo mooi.
Het enige wat je kan doen is het kaal schuren en de geverfde delen opnieuw verven.

Ik vond op een ander forum iemand die precies het zelfde probleem had: http://modelshipworld.com/index.php/topic/6572-admiralty-matt-varnish/

Aangezien je met dit potje problemen had, is het misschien de overweging waard om een andere pot aan te schaffen. Persoonlijk heb ik een lak uit een bouwzaak waar ik nooit problemen mee heb gehad. Glitsa parket lak mat. (de niet pt versie) Je moet dan alleen een pot van 0.75 liter kopen, aangezien ze niet kleiner hebben. Je moet wel opletten dat je een lak koopt zonder PT.

Succes, Rob

Bedankt voor de tip Rob,
ik ga eerst een proefstukje maken, en dan probeer ik het eerst met zwaar verdunde vernis, en goed en regelmatig roeren. en als dat proefstukje er ook zo uit komt te zien, ga ik een bouwmarkt lak kopen en op een proefstukje uitproberen

Back