Sovereign of the Seas

Vandaag het halfdek en het topdek van het voorkasteel vast gelijmd en gelijk geschuurd met de romp. Tevens het halfdek beplankt. Als beide dekken klaar zijn een foto.
Ik moet iets minder foto's gaan plaatsen, anders kom ik niet toe voor het hele verslag, ik heb de helft van mijn MB's al gebruikt in mijn media. En de foto-up-load van MBF werkt niet meer. Heeft ook nooit echt goed gewerkt trouwens, telkens foto's weg?? In mijn verslag van de hms-Diana zijn ook al weer legio foto's verdwenen, jammer maar helaas. Dus ondanks dat ik vind dat foto's (meestal) meer laten zien dan je met woorden kan uitleggen, zal ik toch met een tikkie minder moeten doen.

Anders foto's qua mb's verkleinen?
Dat doe ik al Hans, de meeste foto's (grote) ligt tussen de 250 en 400 kb. nog kleiner en dan gaat het ten koste van de kwaliteit. Ik plaats gewoon héél véél foto's wat volgens mij niet verkeerd is, maar ten goede komt aan het verslag. Ik heb nu van de beschikbare 150 mb. de helft al gebruikt incluis nog ong. 100 foto's van de Diana. Maar daar ik nog niet op de helft ben van dit verslag moet ik dus "bezuinigen" op m'n foto's of.....vriend worden van het forum, dan krijg je aanzienlijk meer mb's. Dus zit ik ook over na te denken. Er zijn nog wel andere alternatieven, maar ik ben al zo vaak foto's kwijtgeraakt, dus hier in je eigen media is wel de veilige manier.
Maar bedankt weer voor het meedenken, word gewaardeerd!

In jouw geval is dan vriend worden van het forum de beste oplossing. Ben ik ook een tijd lang geweest, en je kunt beduidend meer foto's plaatsen. Kostte indertijd € 17,50 per jaar ofzo, ik weet niet wat het nu is.

Na de crash en de nieuwe opzet is het er bij mij ingeschoten omdat ik niet echt een uitgebreid bouwverslag bijhou op dit moment en dus weinig foto's plaats.

Het is nog steeds € 17,50 en nu krijg je meer MB's, die 750 foto's was in de vorige opzet. Ik weet niet hoeveel MB je er bij krijgt, maar heb gelezen dat het de moeite waard is. Dus misschien toch maar "vriend" worden van het forum dan, anders ben ik binnenkort klaar met foto's tonen en wat heeft een verslag dan nog voor zin...?

Mijn bestelde spullen zijn binnen, dus ik denk dat ik nu eerst de roosters op de "snebbe" ga maken en de zijschotten daarna verder met de dekken.
Ik heb ook een aantal luikjes ontvangen voor de geschutpoorten, maar die zijn allemaal net iets te klein, dus die ga ik dan ook maar zelf maken.
De luikjes van DeA. zijn eigenlijk gewoon vierkante stukjes fineer (blank), dus qua kleur passen ze ook niet bij de rest. Ik ga de luikjes net als de romp van sapeli hout maken.

Die luikjes van Agostini heb ik nog niet bekeken, maar daar zou je ook een laagje Sapelly overheen moeten plakken ( iets groter als het luik) volgens de bb.

Die luikjes van Agostini heb ik nog niet bekeken, maar daar zou je ook een laagje Sapelly overheen moeten plakken ( iets groter als het luik) volgens de bb.
Dat is natuurlijk mogelijk, maar aangezien een groot deel van de luiken gesloten blijven op mijn model worden ze te dik op die manier. Je ziet het straks wel voorbij komen.
Voor de bovenste rij poorten kan dit wel.

De dwarsscheeps geplaatste schotten + verschansing komen er heel anders uit te zien dan DeA. in de bouwbeschrijving laat zien.
Daar de dek details en verschansingen geen kleurtjes krijgen, allemaal hout tinten.
De basis is gemaakt van linde latten van 1,5 mm dik en 6 mm breed. Vervolgens word alles bekleed met sapeli latjes van 0,5 mm dik. Zowel voor als achterkant.
Op de foto's is het eerste (voor) schot en verschansing (bovenste gedeelte) al gezet en een begin gemaakt met het bekleden van de sapeli latjes,

Met de zijkanten is rekening gehouden met de later te plaatsen verschansingen op het voortopdek,

Ook voor bovenstaande schotten gebruikt DeA. de irritante bamboe latten. Tussen die latten zitten dan lelijke kieren die volgesmeerd worden met plamuur om ze glad te krijgen. Geen goed plan vind ik. Ik heb al mijn linde latjes in de lengte richting (van boven naar beneden) afgeschuind met een schuurblokje zodat ze naadloos aansluiten en je dus géén plamuur nodig hebt. (de bamboe latten kun je ook afschuinen)
Het is maar een "weetje" moest je er nog aan beginnen.

Zo komt het er uit te zien Peter,het voorste schot is gereed, de eigenlijke kleur is iets donkerder dan op de foto, maar je weet wel hoe sapeli latjes er uit zien niet waar?

Laatst bewerkt:
Back