Royal Caroline (koninklijk jacht uit 1749) schaal 1:47

Op het potdek rond de bak komen 18 kleine bolders, die gemaakt worden van 2x5 mm lindenhout, (daar ik alles met de hand maak, zagen, vijlen en schuren zullen er wellicht subtiele verschillen in zitten, maar dat mag de pret niet drukken, na het schilderen is dit nog nauwelijks te zien)
JPG_8969_4664_bewerkt-1.jpg

Helaas kreeg ik de juiste kleur (noten of eiken) niet goed wegens de afwijkende houtsoort, dus heb ik gekozen voor zwart, hetgeen ook aardig bij de rest van het model past,
JPG_8970_4665_bewerkt-1.jpg

het resultaat op de volgende foto,
JPG_8972_4667_bewerkt-1.jpg

Op het potdek rond de bak komen 18 kleine bolders, die gemaakt worden van 2x5 mm lindenhout, (daar ik alles met de hand maak, zagen, vijlen en schuren zullen er wellicht subtiele verschillen in zitten, maar dat mag de pret niet drukken, na het schilderen is dit nog nauwelijks te zien)
Bekijk bijlage 355428

Helaas kreeg ik de juiste kleur (noten of eiken) niet goed wegens de afwijkende houtsoort, dus heb ik gekozen voor zwart, hetgeen ook aardig bij de rest van het model past,
Bekijk bijlage 355429
Bekijk bijlage 355430

Je maakt wel weer een kunstwerkje ervan

Ik zag een verschil Piet in je bolster. 1 pinnetje aan de onderzijde was ietsie langer.
Het lijkt zo simpel maar deze allemaal vormen uit het nietsie das echt op zijn Pietsie

het laatste item op de bak (wat eigenlijk wel eerder had gemoeten:rolleyes:, maar dat krijg je als je de 65 bent gepasseerd, dan vergeet je wel eens wat:weetnie:) is de schoorsteen. Op de bak is natuurlijk geen punt,
JPG_8977_4671_bewerkt-1.jpg

maar... de schoorsteen loopt door onder het bakdek naar beneden en das natuurlijk wat pittiger als alles al vast staat,
JPG_8978_4672_bewerkt-1.jpg

(gemaakt van 6 mm rondhout)

Komen er op het achterdek ook nog 4?
Bekijk bijlage 355428

Bekijk bijlage 355429
Bekijk bijlage 355430

Sent from my SM-J600FN using Modelbouwforum.nl mobile app

Vanmiddag 12 ringen en 25 ogen op het model geplaatst en één klamp, omdat ik het model ga bouwen met alle zeilen zijn er om die reden enkele meer nodig dan de tekening laat zien i.v.m. de belijning van de zeilen,
JPG_8981_4674_bewerkt-1.jpg
Op de luizenplecht aan weerszijde 3 extra ogen en op het bovenste berghout 1 aan weerszijde (volgens tekening) voor de boegstagen.

JPG_8984_4677_bewerkt-1.jpg
Op de bak naast de bolders aan beide kanten 4 ringen (één minder dan de tekening laat zien).

JPG_8995_4685_bewerkt-1.jpg
Op de boothouder aan weerszijde van de klampen/steunen waar de sloep op komt te rusten één ring om de sloep vast te zetten (linkse pijltjes) en bij de rechtse pijl een klamp om het halende part van de stag/sloepstakel op te beleggen.

JPG_8987_4679_bewerkt-1.jpg
op het potdek (achterschip) aan beide kanten 8 ogen.

Back