Royal Caroline (koninklijk jacht uit 1749) schaal 1:47

Ik had vandaag al het geschut willen opstellen, maar onverwacht bezoek maakte dit niet mogelijk, dus slechts twee erbij kunnen zetten, wat de bakboord kant compleet maakt.
JPG_8936_4643_bewerkt-1.jpg

ondanks dat het geschut wat aan de grote kant is, ziet het er toch wel puik uit...
JPG_8934_4642_bewerkt-1.jpg

Al het geschut staat opgesteld, is toch altijd weer een 'zenuwen' klusje, dus blij dat het gedaan is:).
JPG_8945_4647_bewerkt-1.jpg

JPG_8946_4648_bewerkt-1.jpg

Ik werk dit dek helemaal af, nagelbank, spil en boothouder zijn nog dry-fit. Eerst de trapjes met de bordesjes plaatsen die naar de buitenboordtrap leiden waarna ik alles definitief ga plaatsen en dan verder met de galerijen en ornamenten...

Al het geschut staat opgesteld, is toch altijd weer een 'zenuwen' klusje, dus blij dat het gedaan is:).
Bekijk bijlage 354997
Bekijk bijlage 354998
Ik werk dit dek helemaal af, nagelbank, spil en boothouder zijn nog dry-fit. Eerst de trapjes met de bordesjes plaatsen die naar de buitenboordtrap leiden waarna ik alles definitief ga plaatsen en dan verder met de galerijen en ornamenten...
Ziet er geweldig uit, vakmanschap is meesterschap.

Sent from my SM-J600FN using Modelbouwforum.nl mobile app

Vandaag de trappen en bordesjes die naar de buitenboord trap gaan afgewerkt en op het model geplaatst,
JPG_8951_4650_bewerkt-1.jpg

De boothouder en de nagelbank waar deze op rust vast gezet en twee beugeltjes gemaakt om de boothouder te borgen. Ik wou ze aanvankelijk van messing maken, maar hout vond ik toch mooier, (is eigen initiatief, de beschrijving en tekening lijmt de boothouder gewoon op de nagelbank zonder beugels),
JPG_8952_4651_bewerkt-1.jpg

JPG_8954_4652_bewerkt-1.jpg

Aan de voorkant van de boothouder twee klampen geplaatst, daar moet ik de beugels (om te borgen) nog voor maken,
JPG_8956_4654_bewerkt-1.jpg

Ik kan natuurlijk zeggen heel mooi! En dat is het ook! Maar de kleur van je klampen kan wat mij betreft donkerder worden uitgevoerd;) Geen kritiek hoor Piet en ik weet dat er straks mooie beugels komen maar deze wat fletsere kleur van de klampjes vind ik elders aan boord niet.

Ik kan natuurlijk zeggen heel mooi! En dat is het ook! Maar de kleur van je klampen kan wat mij betreft donkerder worden uitgevoerd;) Geen kritiek hoor Piet en ik weet dat er straks mooie beugels komen maar deze wat fletsere kleur van de klampjes vind ik elders aan boord niet.
Je hebt helemaal gelijk hoor Hans, maar wat je nu ziet is nog niet af, dus dat word nog aangepast.

Twee klampen gemaakt van 2x6 mm noten voor op de luizenplecht. In de gemiddelde bouwkit zitten dit soort kleine onderdeeltjes meestal gelazerd in een bouwplaat, maar voor dit model moet je gewoon alles zelf maken. De klampen zijn vrij klein en passen met gemak op een oud Hollands dubbeltje met ruimte over, zoals te zien op de foto links boven. Aan de onderkant van de klampen is een gaatje geboord en voorzien van een nageltje zonder kop, zodat de klampen niet meer los komen. Tevens twee belegpunten geplaatst in de vorm van messing ogen,
klamp_bewerkt-1.jpg

JPG_8968_4663_bewerkt-1.jpg

Back